Μεγάλη νίκη του Τάνακ στη Σουηδία
i

Ο Οτ Τάνακ / © M-SPORT FORD

Μεγάλη νίκη του Τάνακ στη Σουηδία

Δημήτρης Μπαλής • 16:55 - 12.02.2023 / Ανανεώθηκε: 10:00 - 20.08.2024

Ο Εσθονός κατάφερε να κερδίσει στο χιονισμένο τοπίο έναν συναρπαστικό αγώνα.

Ξέρεις τι είναι να κερδίζεις έναν αγώνα, έχοντας κάνει καλύτερο χρόνο από όλους τους υπόλοιπους ανταγωνιστές σου μόνο σε μια από τις 18 ειδικές διαδρομές του αγώνα; Είναι μεγάλη υπόθεση, καθώς αν έχεις καλή τακτική, πλασάρεσαι καλά, προσπαθείς να αποφύγεις τα ρίσκα και μπορείς να εκμεταλλευτείς τα λάθη ή τα προβλήματα των άλλων, μπορείς, τελικά να τα καταφέρεις.

Αυτό έκανε και ο Οτ Τάνακ, ο οποίος αν εξαιρέσουμε το πρωί της Παρασκευής, πήρε ουσιαστικά τα ηνία του ράλι της Σουηδίας μόλις χθες, στην 3η ημέρα του αγώνα και μάλιστα στην προτελευταία ειδική διαδρομή, όταν ο Κρεγκ Μπριν ακολούθησε την τακτική της ομάδας, να καθυστερήσει ένα λεπτό στην ανασυγκρότηση πριν από την ειδική διαδρομή Wolf Power, προκειμένου να πάρει ποινή 10 δευτερολέπτων για να προωθήσει τον ομόσταβλό του στη Hyundai, Τιερί Νεβίλ, ώστε να πάρει περισσότερους βαθμούς στο πρωτάθλημα. Ο Τάνακ το εκμεταλλεύτηκε αυτό, και με το Ford Puma έφθασε στην πρώτη του νίκη φέτος, στο δεύτερο ράλι της χρονιάς. Ηταν, παράλληλα, η πρώτη του νίκη στην επιστροφή του στην M-Sport Ford.

Ο Τάνακ οδήγησε για την M-Sport μεταξύ 2011 και 2017 πριν περάσει αρκετές σεζόν με Toyota και Hyundai. Υπέγραψε ξανά για τη βρετανική ομάδα στην αρχή της φετινής σεζόν και το σημερινό αποτέλεσμα σηματοδοτεί τον πρώτο θρίαμβο της ομάδας μετά το ράλι Μόντε Κάρλο το 2021, δηλαδή πριν από 385 ημέρες!

«Προφανώς σημαίνει πολλά για μένα, να μπω σε ένα νέο αυτοκίνητο και να το παραδώσω σε αυτά τα παιδιά (στην ομάδα) πρώτο», είπε ο Τάνακ, τονίζοντας ότι: «Είναι μεγάλη προσπάθεια για αυτούς να πολεμήσουν ενάντια σε τόσο μεγάλους κατασκευαστές. Είμαι σίγουρος ότι δέχονται πολύ άγχος από εμένα, αλλά όσο το αποδέχονται όλοι κερδίζουμε. Είναι υπέροχο να είσαι μέλος αυτής της ομάδας».

Ο Κρεγκ Μπριν, που δεν θα τρέξει σε όλο το πρωτάθλημα φέτος, ηγήθηκε στο μισό του αγώνα σε χιόνι και πάγο, αλλά ο Τάνακ ήταν πάντα ζεστός. Ο Εσθονός ξεπέρασε τον Ιρλανδό χθες στη βραδινή ειδική διαδρομή και δεν κοίταξε ποτέ πίσω.

Πάντως, η τακτική της Hyundai δεν απέδωσε τα αναμενόμενα, καθώς ο Νεβίλ, ο οποίος ήταν ταχύτερος σε 5 από τις 18 ειδικές διαδρομές, έχασε τον χρόνο σε μια απότομη στροφή στο φινάλε, αφήνοντας τον Μπριν μπροστά του κατά μόλις 1,3 δευτερόλεπτα.

Ο Κάλε Ροβάνπερα, που οδηγεί για την Toyota Gazoo Racing, είχε εγκλωβιστεί σε μάχη με τον Νεβίλ από νωρίς, αλλά βγήκε εκτός αυτής όταν ο Βέλγος έβαλε τέσσερα φρέσκα ελαστικά Pirelli για τις δύο τελευταίες δοκιμές. Ετσι, μολονότι ήταν ταχύτερος σε 6 ειδικές διαδρομές, έμεινε στην τέταρτη θέση της κατάταξης.

Ο Εβανς, με ένα ακόμα Toyota Yaris, τερμάτισε πέμπτος και ο Λουμπέ 6ος με ένα Puma.

Επόμενο ράλι στο Μεξικό, σε μεγάλο υψόμετρο και υψηλές θερμοκρασίες, 16-19 Μαρτίου.