Μετά από 11 χρόνια ξανά στην παραγωγή περιστροφικός κινητήρας

Το MX-30 e-Skyactiv R-EV

i

©Mazda

Μετά από 11 χρόνια ξανά στην παραγωγή περιστροφικός κινητήρας

Δημήτρης Μπαλής • 12:27 - 04.07.2023 / Ανανεώθηκε: 15:08 - 14.08.2024

Το MX-30 e-Skyactiv R-EV ξεκίνησε να κατασκευάζεται με plug-in υβριδικό σύστημα 145hp.

Οσοι πίστευαν ότι το τέλος του περιστροφικού κινητήρα Wankel, που η Mazda συντηρούσε επί δεκαετίες, ότι θα ήταν πριν από 11 χρόνια, όταν σταμάτησε να κυκλοφορεί το Mazda RX-8, μάλλον έκαναν λάθος.

Η Mazda, επανέφερε τώρα τον περιστροφικό κινητήρα, με νέα μορφή και συνδυαζόμενο με ηλεκτροκινητήρα, στην έκδοση του MX-30 e-Skyactiv R-EV.

Πρόκειται για ένα μοντέλο με plug-in hybrid σύστημα κίνησης, το οποίο μπήκε στο εργοστάσιο παραγωγής της Χιροσίμα.

Συνολικά, η Mazda έχει παράξει πάνω από 1,99 εκατομμύρια οχήματα με περιστροφικό κινητήρα και με το νέο μοντέλο θέλει να διευρύνει τις πωλήσεις της.

Το περιστροφικό μοτέρ ©Mazda

Το MX-30 e-Skyactiv R-EV είναι ένα μοναδικό plug-in υβριδικό ηλεκτρικό όχημα (PHEV) που δίνει έναν καινούργιο σκοπό στον μοναδικό περιστροφικό κινητήρα της Mazda. Ο συμπαγής, ελαφρύς κινητήρας εσωτερικής καύσης κινεί τη γεννήτρια που είτε φορτίζει τη μπαταρία, είτε παρέχει πρόσθετη ισχύ όταν χρειάζεται. Το όχημα κινείται πάντα από τον ηλεκτροκινητήρα.

Το μοτέρ αποδίδει 145 ίππους (107 kW), έχει μέση κατανάλωση καυσίμου 1.0 λίτρο/100 χλμ., μέση κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 17,5 kWh/100 χλμ., συνδυαστικά εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 21 γρ./χλμ., ηλεκτρική εμβέλεια 85 χλμ. και μέγιστη εμβέλεια, συνδυαστικά έως 200 χλμ. και στην πόλη έως 265 χλμ.

Το MX-30 ενσωματώνει την προσέγγιση πολλαπλών λύσεων της Mazda για να κινηθεί προς τον στόχο για ουδετερότητα άνθρακα. Φυσικά προϊόντα, όπως ο φελλός και τα υφάσματα από ανακυκλωμένο υλικό, υιοθετήθηκαν επίσης στη διαδικασία σχεδιασμού.

Πληθώρα τεχνολογιών στο νέο κινητήριο σύστημα ©Mazda

Αξίζει να σημειωθεί ότι η multi-tone βαφή του MX-30 εφαρμόζεται με πιστόλι ψεκασμού υψηλής ακρίβειας, που απλώνει τα μεμονωμένα χρώματα ακριβώς στην επιφάνεια όπου χρειάζονται και μειώνει σημαντικά την απώλεια χρώματος. Επιπλέον, τα σύγχρονα αναπτυγμένα χρώματα σκληραίνουν σε ασυνήθιστα χαμηλή θερμοκρασία (80°C). Ως αποτέλεσμα, ο συνδυασμός των επιλογών αυτών μειώνει τις εκπομπές CO2 της διαδικασίας multi-tone βαφής κατά περίπου 34% – 37%.

Σημειώνω ότι τα MX-30 e-Skyactiv R-EV θα φορτίζονται από το ηλιακό σύστημα ισχύος 1,1 MW του εργοστασίου της Χιροσίμα, πριν δοθούν προς τους πελάτες.

Tags: