Απίθανο να απειληθεί από Εβανς και Νεβίλ, οι οποίοι δίνουν μάχη για τη δεύτερη θέση.
Επειτα από το ατύχημα που είχε ο Εσαπέκα Λάπι στην πρώτη ειδική διαδρομή του Σαββάτου, όταν έχασε τον έλεγχο του Hyundai i20N και έπεσε πάνω σε κολόνα ρεύματος, ευτυχώς χωρίς συνέπειες για το πλήρωμα, ο Σεμπαστιάν Οζιέ τέθηκε επικεφαλής και είναι το αδιαφιλονίκητο φαβορί για τη νίκη στο Μεξικό.
Ο Γάλλος, 8 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, πηγαίνει να κάνει ρεκόρ στο Μεξικό, ως πολυνίκης τώρα με 6 επιτυχίες, και αν κερδίσει σήμερα θα τις κάνει 7.
Ο Λάπι μάλλον πιέστηκε παραπάνω από αυτό που έπρεπε, όντας 5,3 δευτ. μπροστά από τον Οζιέ. Ηξερε, βέβαια, ότι για να τον κρατήσει πίσω του έπρεπε να κάνει κορυφαίους χρόνους και ίσως αυτό τον έκανε να κινηθεί στο όριο, με αποτέλεσμα να έχει το ατύχημα και να εγκαταλείψει με κατεστραμμένο αυτοκίνητο.
01:12 - 19.03.2023
Ο Λάπι έπεσε σε κολόνα ρεύματος στο ράλι Μεξικού (vid)
Απίστευτο ατύχημα του Φινλανδού, που ήταν επικεφαλής του αγώνα μέχρι εκείνη τη στιγμή.
Ο 39χρονος Οζιέ, έκτοτε, έχοντας πίσω του πάνω από μισό λεπτό τον Εβανς, με το έτερο Toyota Yaris, κοίταξε να προστατευτεί, κερδίζοντας ουσιαστικά μόνο 2 ειδικές διαδρομές χθες, από τις 9, με την επαναλαμβανόμενη ειδική που χτύπησε ο Λάπι να μην πραγματοποιείται για λόγους ασφαλείας, με το διαλυμένο Hyundai του Λάπι στην μέση του δρόμου.
«Νομίζω ότι αυτό το προβάδισμα είναι καλό. Ήταν άλλη μια δυνατή μέρα για μένα. Είχαμε λίγο διαφορετική προσέγγιση αφού ο Εσαπέκα εγκατέλειψε νωρίς. Δεν χρειαζόταν να πάρουμε πολύ ρίσκο, καταφέραμε να σημειώσουμε καλούς χρόνους και να αυξήσουμε το προβάδισμά μας. Αύριο (σήμερα) έχουμε δρόμο ακόμα, πράγμα που σημαίνει ότι δεν έχουμε την πολυτέλεια να χαλαρώσουμε», είπε ο Οζιέ.
Η θέση του Έβανς, δεύτερος στη γενική κατάταξη, είναι πολύ λιγότερο ασφαλής, καθώς έχει έναν φορτσάτο Τιερί Νεβίλ πίσω του, που χθες ήταν ταχύτερος με το Hyundai σε 4 ειδικές διαδρομές. Ο Βέλγος υπολείπεται μόλις 4,3 δευτερόλεπτα του Ουαλού και θα γίνει μάχη σήμερα για τη δεύτερη θέση στο βάθρο.
Ο Κάλε Ροβάνπερα, ο ισχύων παγκόσμιος πρωταθλητής με το Toyota, χωρίς να έχει κερδίσει σε κάποια ειδική διαδρομή έως τώρα στον αγώνα, είναι τέταρτος και δεν απειλεί για παραπάνω, αλλά ούτε απειλείται, εφόσον όλα εξελιχθούν φυσιολογικά και δεν υπάρχουν απρόοπτα και εγκαταλείψεις. Ακολουθεί ο Σόρντο με το Hyundai και ο Γκας Γκρίνσμιθ με Fabia RS της κατηγορίας WRC2.
Ο επικεφαλής της βαθμολογίας, Οτ Τάνακ, ύστερα από το πρόβλημα με τον στροβιλοσυμπιεστή του Puma, που αντιμετώπισε την Παρασκευή, έχασε πολλές θέσεις και το μόνο που κατάφερε ήταν να κερδίσει τις 2 τελευταίες ειδικές διαδρομές της ημέρας και να ανέβει στην 11η θέση, από την 29η που ήταν το πρωί της Παρασκευής, μετά το πρόβλημα.
Η Κυριακή μπορεί να είναι μικρότερη σε χιλιόμετρα ημέρα (92,52), αλλά δεν είναι λιγότερο δύσκολη. Περιλαμβάνει τη μεγαλύτερη ειδική διαδρομή του αγώνα, μήκους 35,63 χλμ. και ο αγώνας θα ολοκληρωθεί με υπερ-ειδική διαδρομή, όπου οι οδηγοί θα δώσουν μάχη για τους έξτρα βαθμούς που παίρνουν οι πέντε πρώτοι σε χρόνο. Αυτό έχει σκοπό ο Τάνακ, να μπει αφενός στη βαθμολογούμενη δεκάδα του αγώνα και εν συνεχεία αν μπορέσει να είναι ταχύτερος στην τελευταία ειδική, και να μαζέψει βαθμούς που θα τον κρατήσουν κοντά στον Ροβάνπερα, ο οποίος λογικά θα περάσει πρώτος στη βαθμολογία.