Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, Μαξ Φερστάπεν, είναι ασυναγώνιστος, κερδίζοντας στο Μαϊάμι για 3η φορά φέτος σε 5 αγώνες.
Ενας απίστευτος, μοναδικός Φερστάπεν, ο οδηγός που χαίρεσαι να βλέπεις πώς κουμαντάρει τη Red Bull, η οποία είναι το καλύτερο μονοθέσιο εδώ και τρία χρόνια, κατάφερε να κερδίσει στο Μαϊάμι, για 3η φορά φέτος σε 5 γκραν πρι, αυξάνοντας τη διαφορά στη βαθμολογία από τον ομόσταβλό του Σέρχιο Πέρες, στους 14 βαθμούς (119 - 105) ο οποίος είχε την πολ ποζίσιον. Ηταν το 4ο 1-2 της Red Bull φέτος σε 5 αγώνες.
21:31 - 07.05.2023
Ο μηχανικός της Ferrari που έχει τρελάνει όλο τον γυναικείο πληθυσμό (vids)
Ποιος είναι ο μυστηριώδης άνδρας που έχει τρελάνει τα social media σε κάθε Γκραν πρι της Formula 1.
Η νίκη του Φερστάπεν αποκτά μεγαλύτερη αξία, επειδή ξεκίνησε 9ος στο γκριντ. Χθες, μετά την ατυχία που είχε, όταν με κόκκινη σημαία διακόπηκαν οι κατατακτήριες δοκιμές στο τέλος, μη μπορώντας να κάνει έναν τελευταίο γρήγορο γύρο και να διεκδικήσει την πολ ποζίσιον, είχε δηλώσει ότι το μίνιμουμ που θέλει από τον αγώνα είναι η δεύτερη θέση. Τελικά πήρε το μάξιμουμ, την πρώτη, με μια διαφορετική στρατηγική, ξεκινώντας με τη σκληρό γόμα της Pirelli, όταν οι άλλοι μπροστά του φορούσαν τη μέση.
Με καθαρή εκκίνηση και χωρίς επαφές καθώς όλοι πρόσεξαν, ο Πέρες κράτησε την πρώτη θέση, ο Αλόνσο τη δεύτερη και ο Σάινθ την 3η, ενώ ο Λεκλέρ κέρδισε μια θέση και ανέβηκε 6ος.
Γκασλί και Ράσελ ανέβηκαν θέσεις, με τον Φερστάπεν να είναι στην 9η και τον Χάμιλτον στη 13η.
Στον 3ο γύρο ο Σάρτζεντ μπήκε στα πιτς, άλλαξε ρύγχος στη Williams και ελαστικά.
Ο Μάγκνουσεν που είχε χάσει θέσεις στην εκκίνηση πέρασε τον Λεκλέρ, που τον ξαναπέρασε στον 4ο γύρο αλλά στην ευθεία ο απίστευτος Φερστάπεν τους πέρασε και τους δύο, προσπέρασμα στο προσπέρασμα δηλαδή και ανέβηκε 6ος πίσω από τον Ράσελ.
Πέρες και Αλόνσο ήταν στα 1,6 δευτ. διαφορά και 14, δευτ. πίσω του ο Σάινθ.
Στον 7ο γύρο ο Σάινθ ήταν 0,6 δευτ. πίσω από τον Αλόνσο και πίεζε, όπως και ο Φερστάπεν τον Ράσελ που τον πέρασε με DRS στο τέλος της ευθείας, στα φρένα, στον 8ο γύρο, ανεβαίνοντας στην 5η θέση, έχοντας έτοιμο να… καταπιεί τον Γκασλί με την Alpine. Δεν άργησε να γίνει το θήραμά του στον 9ο γύρο, τη στιγμή που και ο Ράσελ πέρασε τον Γκασλί, αμέσως μετά.
Ο Λεκλέρ δεν μπορούσε να ξεκολλήσει από την 8η θέση, πίσω από τον Μάγκνουσεν, όπως και ο Χάμιλτον από τη 13η, πίσω από τον Αλμπον με τη Williams. Ο Λεκλέρ έχανε χρόνο μη μπορώντας να περάσει τον Μάγκνουσεν, ενώ δεχόταν και την πίεση του Οκόν.
Στον 13ο γύρο ο Φερστάπεν, μολονότι είχε ξεκινήσει με τη σκληρή γόμα της Pirelli, με τους άλλους μπροστά του να φορούν τη μέση γόμα, ήταν στον…. σβέρκο του Σάινθ και φαινόταν όταν θα γινόταν η λεία του κάτι που έγινε στον 14ο γύρο, στην ευθεία, στα φρένα, εκεί που πέρασε και τον Ράσελ.
Ο Φερστάπεν, μόλις στον 15o από τους 57 γύρους ήταν ήδη τρίτος και μπροστά του ο Αλόνσο δεν θα μπορούσε να αντέξει για πολύ κι αυτό συνέβη στον ίδιο γύρο, πάλι με DSR πάλι στο ίδιο, αγαπημένο του σημείο.
Πλέον, οι δύο Red Bull είχαν το 1-2 με τον Φερστάπεν να είναι πίσω από τον ομόσταβλό του Πέρες στα 3,8 δευτ. και να μειώνει συνεχώς την απόσταση.
Μόλις στον 17ο γύρο, η διαφορά είχε πέσει κάτω από τα 3 δευτ., με εμφανή οπτική επαφή των δύο μονοθεσίων, ενώ ο Σάινθ πίεζε τον Αλόνσο που ήταν 3ος.
Ο Σάινθ στον 19ο γύρο μπήκε στα πιτς, ο πρώτος από τους πρώτους 11, αλλά πήρε 5 δευτ. ποινή επειδή σπίναρε στο πιτ λέιν. Καταστροφή για τον Ισπανό, που είχε δεχθεί ποινή και στην Αυστραλία, μένοντας εκτός βαθμών!
Στον 20ό γύρο η διαφορά Πέρες – Φερστάπεν ήταν ήδη στο 1,2 δευτ., όταν στον 21ο γύρο ο Πέρες μπήκε στα πιτς. Είχε ενδιαφέρον να δούμε τη στρατηγική που ακολουθούσαν.
Ο Πέρες, με τη μαλακή γόμα της Pirelli έκανε τον ταχύτερο γύρο και προσπαθούσε να καλύψει μια διαφορά που φαινόταν εκείνη τη στιγμή ότι αν ο Φερστάπεν πήγαινε στα πιτς θα έβγαινε και πάλι μπροστά του!
Ο Σάινθ ήταν μπροστά από τον Αλόνσο και προσπαθούσε να περισώσει ό,τι μπορούσε. Όμως στον 27ο γύρο πέρασε ο γερόλυκος Ισπανός, που είχε αλλάξει νωρίτερα ελαστικά κι αυτός.
Στον 32ο γύρο, ο Ράσελ που είχε κάνει πιτ στοπ ήταν σε απόσταση αναπνοής από τον Χάμιλτον που δέχθηκε εντολή να αφήσει τον ομόσταβλό του να περάσει, καθώς ο Χάμιλτον δεν είχε κάνει το δικό του πιτ στοπ και ούτως ή άλλως θα έμενε πίσω. Ετσι και έγινε.
Ο Ράσελ άρχιζε να κερδίζει θέσεις, περνώντας τον Σάινθ και ήταν ήδη 4ος πίσω από τον Αλόνσο.
Πλέον, το ενδιαφέρον είχε επικεντρωθεί στο πότε θα μπει στα πιτς ο Φερστάπεν, ποια θα είναι η διαφορά εκείνη τη στιγμή με τον Πέρες και όταν θα έβγαινε αν θα παρέμενε πρώτος! Με 18,1 δευτ. διαφορά στον 42ο γύρο, μάλλον αυτό θα γινόταν.
Στον 45ο γύρο μπήκε στα πιτς ο Φερστάπεν και μόλις βγήκε ήταν 1,7 δευτ. πίσω από τον Πέρες, που ανέκτησε με αυτόν τον τρόπο την πρωτοπορία. Πλέον απέμεναν 11 γύροι για μια μεγάλη μάχη μεταξύ των δύο Red Bull για τη νίκη. Ο Αλόνσο από την 3η θέση με την Aston Martin δεν απειλούσε αλλά ούτε απειλούταν από τον Ράσελ με τη Mercedes.
Η μάχη των δύο οδηγών ήταν αδυσώπητη στον 48ο γύρο. Ο Φερστάπεν τελικά πέρασε με το DRS, όμως ο Πέρες δεν άφησε αμέσως τη μάχη. Τελικά παραδόθηκε άνευ όρων…
Αναλυτικά
«Φωτιά» θα μπορούσε να πάρει το πρωτάθλημα με μια πιθανή νίκη του Σέρχιο Πέρες στο Μαϊάμι την Κυριακή, αλλά η ικανότητα, το ταλέντο, η σταθερότητα και η μανία του Μαξ Φερστάπεν να «καταπιεί» τους πάντες στο διάβα του, εμπόδισαν να γίνει κάτι τέτοιο. Μπορεί ο πρωταθλητής να ξεκίνησε από την ένατη θέση, κατάφερε, όμως, να κατακτήσει την τρίτη φετινή του νίκη, αποσπώντας ακόμα μεγαλύτερη διαφορά στη βαθμολογία από τον Πέρες, που προσπάθησε να παραμείνει πρώτος, αλλά ο Ολλανδός, που είναι μια κλάση μόνος του, δεν δυσκολεύτηκε να τον περάσει. Το τρίτο σκαλί του βάθρου συμπλήρωσε ο Φερνάντο Αλόνσο (ποιος άλλος;) και ακολούθησε ο Τζορτζ Ράσελ με Mercedes, ο Κάρλος Σάινθ που κράτησε την πέμπτη θέση παρά την ποινή που δέχτηκε, με την πρώτη 10άδα να ολοκληρώνουν οι Λιούις Χάμιλτον, Σαρλ Λεκλέρ, Πιερ Γκασλί, Εστεμπάν Οκόν και Κέβιν Μάγκνουσεν.
Η πλειονότητα των οδηγών κατά την εκκίνηση, φορούσε τη μέση γόμα της Pirelli, εν αντιθέσει με τους Φερστάπεν και Χάμιλτον, που ακολουθούσαν διαφορετική στρατηγική και επέλεξαν τη σκληρή. Ο Ολλανδός ξεκινούσε 9ος, ο Βρετανός 13ος και ο αγώνας προβλεπόταν σκληρός και δύσκολος για αυτούς. Με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων, δεν σημειώθηκε κάποια έκπληξη, με τον πολ-μαν Πέρες να διατηρείται μπροστά από τους Αλόνσο και Σάινθ, όπως είχαν ξεκινήσει δηλαδή. Ο μεγάλος χαμένος ήταν ο Μάγκνουσεν που έχασε τρεις θέσεις και έπεσε έβδομος, εν αντιθέσει με τον Φερστάπεν που πάτησε από νωρίς τέρμα το γκάζι και ήδη στο δεύτερο γύρο ήταν όγδοος. Λίγο αργότερα, σε μονομαχία που είχε με τους Μάγκνουσεν και Λεκλέρ, τους πέρασε και τους δύο, δείγμα των προθέσεών του να μην χάσει τη νίκη στο Μαϊάμι, ανεβαίνοντας έκτος.
Ο πρωτοπόρος Πέρες εν τω μεταξύ, που ήξερε πως έπρεπε να κάνει ό,τι μπορούσε για να περάσει ακόμα και πρώτος στη βαθμολογία υπό προϋποθέσεις, αύξησε τη διαφορά του από τον δεύτερο Αλόνσο στα δύο δευτερόλεπτα στον έκτο γύρο, από το 1,4 που ήταν στον τέταρτο και φαινόταν ικανός να κάνει πράξη τον σκοπό του. Όμως, ο αφηνιασμένος Φερστάπεν δεν τον άφηνε να ησυχάσει. Πέρασε τον Ράσελ στον ένατο γύρο, πέρασε και τον Γκασλί, την ίδια ώρα που ο Χάμιλτον δεν είχε σημειώσει καμία, μα καμία πρόοδο. Είχε ξεκινήσει 13ος και βρισκόταν ακόμα εκεί. Στον 14ο γύρο ο «ιπτάμενος» Ολλανδός άφησε πίσω του και τον Σάινθ, βάζοντας πλέον στο στόχαστρό του τον Αλόνσο. Όμως, έναν γύρο αργότερα και ο Ισπανός αποτέλεσε παρελθόν για τον Φερστάπεν, που σύμφωνα με την πρόβλεψη του οδηγού της Aston Martin, αυτό θα συνέβαινε στον 25ο γύρο, Όμως, ο πρωταθλητής χρειάστηκε 10 λιγότερους.
Από τη στιγμή που οι Πέρες-Φερστάπεν συνέθεταν το 1-2, όλα έδειχναν πως η μάχη για τη νίκη θα αφορούσε αυτούς τους δύο. Ο Χάμιλτον με τη σειρά του κατάφερε να ανέβει ένατος, ξυπνώντας κατά κάποιον τρόπο και στον 17ο έως περίπου τον 20ό γύρο, άρχισε η μάχη των πιτ. Μπήκαν σχεδόν όλοι και τοποθέτησαν τη σκληρή γόμα, όχι, όμως και οι Φερστάπεν-Χάμιλτον που είχαν ακόμα τη σκληρή, με την οποία ξεκίνησαν, δηλαδή τον αγώνα. Όταν ο Πέρες αναγκάστηκε να μπει κι αυτός στα πιτ, έδωσε το ελεύθερο στον Φερστάπεν να έχει καθαρό δρόμο μπροστά του, παίζοντάς τα όλα για όλα για τη νίκη. Ο Σάινθ από τη δική του πλευρά τιμωρήθηκε με πέντε δευτερόλεπτα ποινής διότι ξεπέρασε το όριο ταχύτητας στα πιτ, γεγονός που ήθελαν να εκμεταλλευτούν οι οδηγοί που τον ακολουθούσαν. Ένας εξ αυτών ήταν ο Χάμιλτον που πέρασε σε μια φάση έκτος μετά τον προσπέρασμά του στον Χούλκενμπεργκ.
Όταν ο Αλόνσο μπήκε κι αυτός για αλλαγή ελαστικών, ήταν πασιφανές πως δεν μπορούσε να απειλήσει τις Red Bull, άρα το μόνο που είχε να κάνει, ήταν να διατηρήσει την τρίτη θέση. Και ενώ όλοι περίμεναν το πιτ του Φερστάπεν, αυτός προτίμησε να ανεβάσει τη διαφορά από τον δεύτερο Πέρες, από τα 14 στα 18 δευτερόλεπτα, κάτι που σήμαινε πως με την απώλεια χρόνου των 17 που διαρκούσε μια αλλαγή ελαστικών στο Μαϊάμι, θα είχε την ευκαιρία να βρεθεί ακόμα και μπροστά του. Ο Φερστάπεν σημείωνε συνεχώς ταχύτερους γύρους, ο Πέρες από τη μεριά του δεν μπορούσε να κάνει κάτι, με τους υπόλοιπους οδηγούς στον αγώνα να δίνουν μεγάλες μάχες για να αποσπάσουν ό,τι μπορούσαν. Στον 32ο γύρο ο Χάμιλτον άφησε τον Ράσελ να τον περάσει, αφού οι δύο οδηγοί της Mercedes βρίσκονταν σε διαφορετική στρατηγική, κάτι το οποίο δεν ευνόησε τον επτά φορές πρωταθλητή, που όταν επιτέλους αποφάσισε να μπει στα πιτ, βγήκε 13ος, στη θέση δηλαδή που ξεκίνησε τον αγώνα.
Παρόλα αυτά ο Χάμιλτον ανέβηκε μερικές θέσεις γρήγορα, βρέθηκε 10ος, ο Λεκλέρ όγδοος που φάνηκε σαν να ξύπνησε κι αυτός κάποια στιγμή και μετά ήρθε η ώρα που περίμεναν όλοι. Ο Φερστάπεν μπήκε στα πιτ στον 45ο από τους 57 γύρους του αγώνα, έβγαλε τη φθαρμένη σκληρή γόμα, έβαλε τη μέση σε χρόνο 3,1 δευτερολέπτων και βγήκε στην πίστα δεύτερος, πίσω από τον Πέρες. Ο Μεξικανός είχε διαφορά 1,6 δευτερόλεπτα, αλλά επειδή ο Φερστάπεν είναι μια κλάση μόνος του, τον πέρασε τρεις γύρους αργότερα. Αμέσως-αμέσως, ο Ολλανδός πρωταθλητής άνοιξε τη διαφορά στο 1,5 δευτερόλεπτο και κάπου εκεί όλα τελείωσαν. Στις πιο πίσω θέσεις, ο Χάμιλτον ανέβηκε κι άλλο, περνώντας τους Οκόν και Λεκλέρ, σώζοντας τα προσχήματα για τη Mercedes. Νικητής λοιπόν ήταν ο Φερστάπεν, για 38η φορά στην καριέρα του αντίκρισε πρώτος την καρό σημαία του τερματισμού και αύξησε τη διαφορά του από τον δεύτερο στη βαθμολογία και δεύτερο στον αγώνα, Πέρες. Τρίτος ήταν ο Αλόνσο, τέταρτος ο Ράσελ και πέμπτος ο Σάινθ, που διατηρήθηκε μπροστά από τον Χάμιλτον πάνω από πέντε δευτερόλεπτα, άρα η ποινή που του επιβλήθηκε, ήταν σαν να μην ίσχυε. Έβδομος ήταν ο Λεκλέρ και τη βαθμολογούμενη 10άδα συμπλήρωσαν οι Γκασλί, Οκόν και Μάγκνουσεν. Τον ταχύτερο γύρο τον σημείωσε ο Φερστάπεν, άρα φεύγει με 26 βαθμούς στο σακούλι του από το Μαϊάμι.
Βαθμολογία οδηγών
1 Φερστάπεν 119
2 Πέρες 105
3 Αλόνσο 75
4 Χάμιλτον 56
5 Σάινθ 44
Βαθμολογία κατασκευαστών
1 Red Bull 224
2 Aston Martin 102
3 Mercedes 96
4 Ferrari 78
5 McLaren 14
Επόμενο γκραν πρι στην Ίμολα στις 21 Μαΐου, ημέρα εκλογών. Να δούμε ποιος θα... βγει!