Παγκόσμια πρωτιά από τον Πολωνό Λουκ Τσεπίελα στα 212 μέτρα ύψος του 7άστερου διάσημου ξενοδοχείου.
Σε ηλικία 39 ετών, ο Λουκ Τσεπίελα πέρασε τη ζωή του πιέζοντας τα όριά του στην αεροπορία και στις 14 Μαρτίου κατάφερε να γίνει ο πρώτος άνθρωπος στην ιστορία που προσγείωσε αεροπλάνο στο ελικοδρόμιο που βρίσκεται στην κορυφή του εμβληματικού Μπουρτζ Αλ Αράμπ Τζουμέιρα στο Ντουμπάι, σε ύψος 212 μέτρων στο 7άστερο ξενοδοχείο.
Ο Τσεπίελα, ένας πρωταθλητής εναέριων αγώνων, είχε μόλις 27 μέτρα για να σταματήσει το αεροσκάφος STOL που είχε κατασκευαστεί από την Cub Crafters (Carbon Cub / απότομη απογείωση και προσγείωση) και ολοκλήρωσε το τόλμημα στα 20,76 μέτρα. Ενώ το αεροσκάφος είναι ειδικά κατασκευασμένο για απότομες προσγειώσεις σε συνηθισμένες συνθήκες, η προσγείωση σε ένα κτίριο 56 ορόφων πραγματοποιήθηκε σε εξαιρετικές συνθήκες.
04:59 - 15.03.2023
Τα μοντέλα της Lancia που από το 1906 γράφουν ιστορία
Η ιταλική μάρκα περνά σε νέα εποχή, ενώ ετοιμάζεται να λανσάρει το νέο Ypsilon το 2024.
Το εγχείρημα του Τσεπίελα υποστήριξε ο διάσημος Αμερικανός μηχανικός αεροπορίας και κατασκευαστής αεροσκαφών Μάικ Πάτεϊ, ο οποίος τροποποίησε το αεροπλάνο με την κατασκευάστρια αεροσκαφών CubCrafters. Ετσι, μειώθηκε το βάρος του αεροσκάφους στα 425 κιλά, μετακινώντας το κύριο ρεζερβουάρ καυσίμου στο πίσω μέρος του αεροπλάνου για πιο επιθετικό φρενάρισμα και προσθέτοντας δεξαμενές αζώτου (νίτρο) για να τονώσουν την ισχύ για τη δευτερεύουσα πρόκληση του Τσεπίελα: την απογείωση από το ελικοδρόμιο.
Στο θέαμα προστέθηκε και η απογείωση του Τσεπίελα, ο οποίος πέταξε πάνω από την παραλία πανηγυρίζοντας.
«Το καλύτερο κομμάτι μετά την προσγείωση ήταν η απογείωση, διασκέδασα τόσο πολύ που έριξα το αεροσκάφος από τον ουρανό και βούτηξα σχεδόν στο επίπεδο της παραλίας», ανέφερε πανευτυχής ο Τσεπίελα που προετοιμαζόταν για αυτή τη στιγμή από το 2021. Συνολικά ολοκλήρωσε 650 δοκιμαστικές προσγειώσεις σε επίπεδο εδάφους –στην Πολωνία, τις ΗΠΑ και το Ντουμπάι– χτίζοντας την εμπιστοσύνη που ήθελε για να προσγειωθεί στο Μπουρτζ Αλ Αράμπ Τζουμέιρα.
«Η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν η έλλειψη εξωτερικών σημείων αναφοράς, που συνήθως συναντάμε σε ένα αεροδρόμιο όπου έχεις εκατοντάδες μέτρα διαδρόμου. Έπρεπε να βασιστώ στην εξάσκηση που είχα κάνει και στο ένστικτό μου αν ήθελα να σταματήσω πριν πέσω στο κενό», σημείωσε.