Η κόντρα μεταξύ Βαλεντίνο Ρόσι και Μαρκ Μάρκεθ το 2015 εμπόδισε μια ενδεχόμενη μεταγραφή του Άλεξ Μάρκεθ στην Petronas Yamaha.
Ο πρωταθλητής του Moto2 του 2019, Άλεξ Μάρκεθ έκανε το ντεμπούτο του στο MotoGP το 2020 με την εργοστασιακή ομάδα της Honda, αντικαθιστώντας τον τρεις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή της κορυφαίας κατηγορίας, Χόρχε Λορένθο όταν αποσύρθηκε στο τέλος της προηγούμενης σεζόν.
Ο Μάρκεθ πέρασε τρία χρόνια με τη Honda, σημειώνοντας δύο βάθρα το 2020, πριν ενταχθεί στην ομάδα της Gresini Ducati το 2023, κερδίζοντας δύο Σπριντ και σημειώνοντας δύο βάθρα σε γκραν πρι.
Σε ένα ντοκιμαντέρ για το DAZN που καταγράφει την καριέρα του Ισπανού αναβάτη, αποκάλυψε ότι είχε μια πρόταση να παραμείνει στο Moto2 για το 2020 και να μετακομίσει στην Yamaha για το 2021, όταν ο Φάμπιο Κουαρταραρό μετακόμισε στην ομάδα.
Ο πρώην επικεφαλής της ομάδας SRT και RNF, Ράζλαν Ραζάνι, το επιβεβαίωσε, αποκαλύπτοντας ότι υπεγράφη συμφωνία, αλλά η Yamaha μπλόκαρε αυτήν την κίνηση, δηλώνοντας ότι «κανένα μέλος της οικογένειας Μάρκεθ δεν μπορεί να είναι στη Yamaha».
Αυτό σχετίζεται με τη ρήξη που είχε ο Βαλεντίνο Ρόσι τότε στη Yamaha– με τον Μαρκ Μάρκεθ το 2015 στο γκραν πρι της Μαλαισίας, όταν οι αναβάτες συνήλθαν στον αγώνα λίγες μέρες αφότου ο πρώτος είχε κατηγορήσει τον Ισπανό ότι συνωμότησε για να σαμποτάρει τις ελπίδες του για το πρωτάθλημα.
«Ήταν η πέμπτη μου χρονιά στη Moto2 και αρκετοί με είχαν επικρίνει γι' αυτή την πολυετή στασιμότητα. Είχα κουραστεί με όλο αυτό που συνέβαινε. Ήθελα να ανέβω στο MotoGP εδώ και κάποια χρόνια, και το 2019 στο GP του Brno στα μέσα της χρονιάς είχα μια πρόταση να συνεχίσω για ακόμη ένα χρόνο στη Moto2 και στη συνέχεια να μεταβώ στο MotoGP για 2 χρόνια, με την ομάδα της Petronas Yamaha.
Ο Φάμπιο Κουαρταραρό εκείνη τη χρονιά βρισκόταν στην κορυφή της βαθμολογίας και η μοτοσυκλέτα που οδηγούσε μου ταίριαζε όσον αφορά το αγωνιστικό στιλ οδήγησης. Ωστόσο για συγκεκριμένους λόγους η μεταγραφή μου δεν προχώρησε. Δεν θα το έλεγα βέτο αλλά η Yamaha δεν ήταν σύμφωνη με αυτό, είχε δώσει το πράσινο φως να είμαι με την Petronas στη Moto2 αλλά όχι στο MotoGP. ΄Όλα κύλησαν πολύ γρήγορα και με δεδομένο το εν λόγω στοιχείο αποφάσισα να μην υπογράψω και να παραμείνω με τη Marc VDS».
Από την πλευρά του ο Ραζάνι μίλησε επίσης για την απόφαση της Yamaha εκείνο το διάστημα να μην υπογράψει με τον Άλεξ Μάρκεθ, λέγοντας: «Το 2019 είχαμε μια μοτοσυκλέτα στη Moto2, αλλά η Dorna μας έδωσε άλλη μια θέση για τη σεζόν 2020. Μου άρεσε το οδηγικό στιλ του Άλεξ και ήταν ένας εκ των υποψηφίων στη λίστα μου.
Έτσι, κάναμε κάποιες μυστικές συναντήσεις και υπογράψαμε με τον Άλεξ Μάρκεθ για να είναι μαζί μας για ένα χρόνο στη Moto2 και το 2021, όταν ο Φάμπιο πήγε στην εργοστασιακή ομάδα της Yamaha, να φέρναμε τον Άλεξ μαζί μας στο MotoGP και στην ομάδα της Petronas Yamaha. Και υπάρχει στο κινητό μου η φωτογραφία που ο Άλεξ υπογράφει το συμβόλαιο του μαζί μας.
15:23 - 07.12.2023
Ανέτα Μιλτσάκοβα: Αυτή είναι η πιο «καυτή» MotoGP Wag (pics)
Η Ανέτα Μιλτσάκοβα βρέθηκε στο πλευρό του αστέρα του MotoGP Νικολό Κανέπα κι έκλεψε την παράσταση στην τελετή απονομής των βραβείων FIM.
Στη συνέχεια μίλησα με τη Yamaha και τους ανακοίνωσα πως θα φέρω στην ομάδα τον Άλεξ Μάρκεθ, στην αρχή στη Moto2 και έπειτα από ένα χρόνο στην μεγάλη κατηγορία, ωστόσο μου είπαν “κανένα μέλος της οικογένειας Μάρκεθ δεν μπορεί να έρθει στη Yamaha”. Έκανα την ερώτηση 'γιατί', καθώς επρόκειτο για την ομάδα μου, και εκείνοι μου απάντησαν: 'Εξαιτίας του Marc και αυτού που συνέβη το 2015. Από ότι μπορείτε να καταλάβετε ήταν προσωπικό για εκείνους».