Αυτοί είναι οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί του MotoGP από το 2027

Γκραν πρι Χερέθ 2024

i

©Red Bull

Αυτοί είναι οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί του MotoGP από το 2027

Άγγελος Φραγκισκάτος 22:00 - 06.05.2024 / Ανανεώθηκε: 09:42 - 29.05.2024

Το MotoGP ανακοίνωσε τους νέους τεχνικούς κανονισμούς που θα τεθούν σε ισχύ από το 2027.

Το MotoGP θα παρουσιάσει νέες μοτοσυκλέτες από το 2027, με νέους κανονισμούς που θα κάνουν το άθλημα ασφαλέστερο, πιο βιώσιμο και ακόμη πιο θεαματικό.

Οι νέες μηχανές θα είναι πιο αποδοτικές, τροφοδοτώντας την παγκόσμια βιωσιμότητα και έχουν σχεδιαστεί για να δημιουργούν ακόμα καλύτερους αγώνες και ακόμη περισσότερες προσπεράσεις.

Κινητήρες

Από το 2027, το μέγεθος του κινητήρα θα μειωθεί από 1000cc σε 850cc. Αυτό θα μειώσει τις τελικές ταχύτητες, καθιστώντας το άθλημα ασφαλέστερο και θα αυξήσει τη χιλιομετρική απόδοση, καθιστώντας το πιο αποτελεσματικό και βιώσιμο. Η μέγιστη οπή θα μειωθεί από 81 σε 75 χιλιοστά, γεγονός που θα περιορίσει επίσης την απόδοση.

Αυτό καθιστά τους κινητήρες πιο σχετικούς με το δρόμο, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα ότι διατηρούν τα χαρακτηριστικά που κάνουν το MotoGP τόσο θεαματικό όσο είναι. Για να γίνει το άθλημα ακόμα πιο αποδοτικό, ο μέγιστος αριθμός κινητήρων που επιτρέπεται για κάθε αναβάτη σε μια σεζόν θα μειωθεί επίσης, από επτά σε έξι.

Καύσιμα

Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, το MotoGP θα αγωνίζεται με 100% βιώσιμα καύσιμα από το 2027 – ανεβαίνοντας από το ελάχιστο 40% με το οποίο έχει αγωνιστεί το άθλημα από το 2024. Στο πλαίσιο των νέων κανονισμών, η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ καυσίμου θα μειωθεί επίσης, από 22 λίτρα σε 20, και οι αναβάτες θα επιτρέπεται να χρησιμοποιούν 11 λίτρα κατά τη διάρκεια του Σπριντ.

Αεροδυναμική

Η αεροδυναμική θα μειωθεί και θα ελέγχεται αυστηρότερα από το 2027, με στόχο την ελαχιστοποίηση των αρνητικών επιπτώσεών τους. Το πλάτος της κορυφής του μπροστινού φέρινγκ θα είναι 50mm στενότερο και το ρύγχος θα ωθηθεί προς τα πίσω κατά 50mm, μειώνοντας την επίδραση της αεροδυναμικής όπου έχει σημασία, στις ευθείες και στις περιοχές πέδησης.

Στο πίσω μέρος, το αεροδυναμικό πίσω από τον αναβάτη θα είναι μέρος της έγκρισης από το 2027 και οι ομάδες θα επιτρέπεται να το αλλάζουν μόνο μία φορά ανά σεζόν για τον έλεγχο του κόστους.

Συστήματα ελέγχου ύψους ανάρτησης και εκκίνησης

Στη νέα εποχή από το 2027, όλες οι συσκευές ύψους οδήγησης και εκκίνησης θα απαγορευτούν. Αυτό θα ελέγξει την απόδοση και θα κάνει το άθλημα ασφαλέστερο, ειδικά κατά την εκκίνηση του αγώνα.

Δεδομένα GPS

Για να εξισορροπηθούν ακόμη περισσότερο οι όροι ανταγωνισμού, τα δεδομένα GPS από όλους τους αναβάτες θα είναι διαθέσιμα σε όλες τις ομάδες μετά από κάθε διαδικασία. Η παροχή δεδομένων σε όλους τους ανταγωνιστές προσφέρει καλύτερες ευκαιρίες προόδου για τις ομάδες και τους αναβάτες με τις χαμηλότερες επιδόσεις και με ελεγχόμενο κόστος. Η πρόσβαση σε αυτό το εύρος δεδομένων θα βοηθήσει να γίνει το άθλημα ασφαλέστερο και θα αυξήσει επίσης το επίπεδο διορατικότητας που είναι διαθέσιμο στους οπαδούς σε όλο τον κόσμο.

Παραχωρήσεις 

Το τρέχον σύστημα παραχώρησης, που εισήχθη στο τέλος της σεζόν του 2023, θα συνεχιστεί - αλλά καθώς οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί θα τεθούν σε ισχύ το 2027, όλοι οι κατασκευαστές θα ξεκινήσουν τη σεζόν στην κατηγορία Β.

Στη συνέχεια, θα αξιολογηθούν ξανά στα μέσα της σεζόν, το καλοκαίρι του 2027, και μπορούν να αλλάξουν κατάταξη προς τα πάνω ή προς τα κάτω για να έχουν πρόσβαση σε περισσότερες ή λιγότερες παραχωρήσεις. Αυτό σημαίνει ότι η απόδοση των κατασκευαστών λαμβάνεται υπόψη από την πρώτη ημέρα, διατηρώντας τους όρους ανταγωνισμού όσο το δυνατόν πιο κοντά καθώς ξεκινά μια νέα εποχή.

Για τους αναβάτες, για το άθλημα, για την επίδειξη: Το MotoGP το 2027 θα είναι ασφαλέστερο, πιο βιώσιμο και ακόμη πιο θεαματικό από ποτέ!

Tags: