Επίσημη η συμφωνία της Yamaha με την Pramac

Φάμπιο Κουαρταραρό και Χόρχε Μάρτιν

i

©Red Bull Content Pool

Επίσημη η συμφωνία της Yamaha με την Pramac

Άγγελος Φραγκισκάτος 19:20 - 28.06.2024 / Ανανεώθηκε: 02:31 - 29.06.2024

Η Yamaha Motor Co., Ltd. ανακοίνωσε πολυετή συμφωνία συνεργασίας με την Prima Pramac Racing.

Η Pramac ανακοίνωσε ότι θα «χωρίσει τους δρόμους» της με την Ducati στο τέλος της τρέχουσας σεζόν του MotoGP για να γίνει δορυφορική ομάδα της Yamaha το 2025.

Όπως διαβάσατε στο Sportal την Πέμπτη, η ιταλική ομάδα θα ρίξει την αυλαία μιας σχέσης που ξεκίνησε σχεδόν πριν από δύο δεκαετίες το 2005 για να υπογράψει μια νέα πολυετή συμφωνία με τη Yamaha.

Η Pramac εμφανίστηκε πιο δυνατή από ποτέ φέτος με δύο GP24 εργοστασιακών προδιαγραφών, με τον Χόρχε Μάρτιν να έχει προβάδισμα 18 πόντων στο ολλανδικό γκραν πρι αυτού του Σαββατοκύριακου στην πίστα του Άσεν. Όμως, παρά την ανταγωνιστική απόδοση στην πίστα, μια σειρά από άλλες διαφωνίες με την Ducati οδήγησαν την ομάδα του Πάολο Καμπινότι να μην δεχτεί την επιλογή που είχε να ανανεώσει το συμβόλαιό της με τη Ducati.

Ο Καμπινότι είχε εντοπίσει ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον από την Ducati για τη δομή της VR46 και η ιταλική μάρκα έθεσε ακόμη και την πιθανότητα η Pramac να παραχωρήσει μια εργοστασιακή μοτοσυκλέτα στην ομάδα του Βαλεντίνο Ρόσι, γεγονός που προκάλεσε έναν «πόλεμο» - και τον τελικό χωρισμό - μεταξύ των δύο μερών.

Ωστόσο, ο χωρισμός τους σημαίνει ότι η Yamaha θα έχει και πάλι μια δορυφορική ομάδα στο δυναμικό της, το αποκορύφωμα των προσπαθειών του επικεφαλής της ομάδας, Λιν Τζάρβις, ο οποίος πρόκειται να αποσυρθεί από τη θέση του στα τέλη του 2024.

Η απόκτηση δύο επιπλέον Yamaha M1 στο grid του 2025 ήταν ο επόμενος κύριος στόχος για τον Τζάρβις, αφού έπεισε επιτυχώς τον πρωταθλητή του 2021, Φάμπιο Κουαρταραρό να παραμείνει με τον Ιάπωνα κατασκευαστή στο πλαίσιο μιας νέας πολυετούς συμφωνίας. Η προσέλκυση της Pramac αναμένεται να είναι μια σημαντική ώθηση για τη Yamaha στην προσπάθειά της να επιστρέψει στο μπροστινό μέρος του grid, καθώς θα έχει περισσότερους πόρους για την ανάπτυξη της M1.

Η μάρκα Iwata σκοπεύει να προμηθεύσει τέσσερα πανομοιότυπες μοτοσικλέτες στις δύο ομάδες της την επόμενη σεζόν, προσφέροντας ισοτιμία εξοπλισμού στην Pramac ως μέρος του συμβολαίου τους. Σηματοδοτεί μια αλλαγή φιλοσοφίας για τη μάρκα, αφού προηγουμένως είχε επικεντρωθεί στην επιχειρηματική δραστηριότητα αντί να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα των μοτοσικλετών της με δορυφορικές ομάδες.

Δεν είναι ακόμη σαφές ποιοι δύο αναβάτες θα οδηγούν για την Pramac την επόμενη χρονιά, με τον Μάρτιν να έχει ήδη ανακοινώσει την απόφασή του να ενταχθεί στην εργοστασιακή ομάδα της Aprilia το επόμενο έτος. Η διαμόρφωση της αγοράς αναβατών που προκάλεσε η Ducati, η οποία υπέγραψε τον Μαρκ Μάρκεθ ως ομόσταβλο του Πέκο Μπανάια για το επόμενο έτος, δεν αφήνει πολλές εναλλακτικές λύσεις για την ομάδα.

Αλλά από το τρέχον grid, ο Φάμπιο Ντι Τζιαναντόνιο της VR46 και ο αναβάτης της Trackhouse Μιγκέλ Ολιβέιρα φαίνεται να είναι οι πιο λογικές επιλογές. Το μέλλον του αναβάτη της εργοστασιακής Yamaha, Άλεξ Ρινς, παραμένει επίσης ασαφές σε αυτό το στάδιο.

Ένας άλλος υποψήφιος για τον οποίο έχει συζητηθεί πολύ πρόσφατα είναι ο σούπερ σταρ της World Superbike Τόπρακ Ραζγκατλίογλου, αν και ο Τούρκος αναβάτης είναι δεσμευμένος με την BMW μέχρι το 2026 και θα πρέπει να βρει τρόπο να «σπάσει» το συμβόλαιό του.

«Η νέα συνεργασία με την Prima Pramac Racing θα πάρει διαφορετική μορφή από ό,τι έχουμε χρησιμοποιήσει στο παρελθόν. Αντί για δορυφορική ομάδα, με αυτή τη νέα συμφωνία η Yamaha δείχνει εμπιστοσύνη στην Pramac Racing και θα τους παρέχουμε εργοστασιακές μοτοσικλέτες της ίδιας προδιαγραφής με αυτές που χρησιμοποιεί η Monster Energy Yamaha MotoGP Team.

Οι στόχοι είναι να επιταχυνθεί η ανάπτυξη των μοτοσικλετών, που παραμένει η κύρια προτεραιότητα της Yamaha, καθώς και να έχουμε τέσσερις ανταγωνιστικούς αναβάτες στο πρωτάθλημα MotoGP σε δύο κορυφαίες ομάδες. Επιπλέον, η συνεργασία περιλαμβάνει ένα μελλοντικό πρόγραμμα Moto2 για την ανάπτυξη μελλοντικών αναβατών MotoGP. Είναι πολύ νωρίς για να δοθούν λεπτομέρειες σχετικά με αυτό το πρόγραμμα, καθώς θα αναπτυχθεί τους επόμενους μήνες.

Θα ήθελα να εκφράσω τις προσωπικές μου ευχαριστίες στον Πάολο Καμπινότι, CEO της Pramac, και στον Τζίνο Μπόρσοϊ, διευθυντή της Prima Pramac Racing, για την εμπιστοσύνη τους στη Yamaha. Έχουμε τον μέγιστο σεβασμό για την ομάδα τους και τους διαβεβαιώνουμε για τη πλήρη δέσμευσή μας να κάνουμε αυτή τη νέα συνεργασία εξαιρετικά επιτυχημένη για πολλά χρόνια», δήλωσε ο Τζάρβις.