Εσπαργκαρό: «Οι μοτοσυκλέτες του MotoGP μοιάζουν με μονοθέσια της F1, αλλά τα χέρια μας είναι τα ίδια»

Αλέις Εσπαργκαρό

i

©Aprilia

Εσπαργκαρό: «Οι μοτοσυκλέτες του MotoGP μοιάζουν με μονοθέσια της F1, αλλά τα χέρια μας είναι τα ίδια»

Άγγελος Φραγκισκάτος 17:00 - 18.06.2024 / Ανανεώθηκε: 20:49 - 18.06.2024

Ο Αλέις Εσπαργκαρό αναφέρθηκε στις αυξημένες απαιτήσεις που έχουν οι σύγχρονες μοτοσικλέτες του MotoGP στα σώματα των αναβατών.

Ο Αλέις Εσπαργκαρό εξέφρασε την ανησυχία του για την επιπλέον προσπάθεια που απαιτείται για την οδήγηση μιας μοτοσυκλέτας MotoGP σε απόσταση αγώνα λόγω των επιπέδων κάθετης δύναμης.

Ο αναβάτης της Aprilia ήταν μεταξύ πολλών αναβατών που τόνισαν τη σωματική καταπόνηση στα χέρια που προκλήθηκε από τον αγώνα ενός πρωτοτύπου 1000cc για 23 γύρους γύρω από το Μουτζέλο στο πρόσφατο ιταλικό γκραν πρι.

Η κάθετη δύναμη κάνει τις μοτοσυκλέτες βαρύτερες όταν αλλάζουν κατεύθυνση, αλλά πιο γρήγορες σε έναν γύρο. Αυτή η επιπλέον απόδοση, σε συνδυασμό με την τεχνική πρόοδο σε άλλους τομείς, συμπεριλαμβανομένης της εξέλιξης των ελαστικών, έχει δει το MotoGP να σπάει συνεχώς ρεκόρ γύρων και αγώνων αυτή τη σεζόν.

«Οι μοτοσικλέτες είναι ταχύτερες λόγω της αεροδυναμικής πίεσης, αλλά τα χέρια μας παραμένουν τα ίδια με πριν από δέκα χρόνια. Η αεροδυναμική πίεση είναι υπερβολική για το ανθρώπινο σώμα», είπε ο Εσπαργκαρό.

«Οι μοτοσυκλέτες είναι ταχύτερες επειδή έχουμε πολλή κάθετη δύναμη, αλλά τα χέρια των αναβατών είναι τα ίδια όπως πριν από δέκα χρόνια. Μπορεί να έχεις περισσότερη κάθετη δύναμη και η μοτοσυκλέτα είναι βαρύτερη, αλλά τα χέρια είναι τα ίδια και η δύναμη των μυών είναι η ίδια.

Νομίζω ότι είμαστε όλοι σε καλύτερη φυσική κατάσταση από ό,τι πριν από δέκα χρόνια, αλλά δεν μπορείς να αλλάξεις το σώμα... Οι μοτοσυκλέτες μοιάζουν με μονοθέσιο της Formula 1 και οι χρόνοι γύρων είναι εξαιρετικά γρήγοροι», είπε ο Εσπαργκαρό.

Ο Πέκο Μπανάια της Ducati Lenovo πήρε τη νίκη στο ιταλικό γκραν πρι του 2024 με χρόνο 40.51.385, 25.478 ταχύτερο από τον δικό του χρόνο νίκης από το προηγούμενο έτος. Αν και ο Εσπαργκαρό έπεσε από την έκτη θέση στο Μουτζέλο πέρυσι στην ενδέκατη αυτή τη σεζόν, βελτίωσε τον χρόνο του αγώνα κατά 17.204 δευτερόλεπτα. Αλλά ο Ισπανός ισχυρίστηκε ότι δεν θα μπορούσε να κάνει άλλο γύρο.

«Ένας ακόμη γύρος και έπρεπε να αποσυρθώ, απίστευτο», είπε ο Ισπανός για την καταπόνηση στα χέρια του. «Η μοτοσυκλέτα ήταν εξαιρετικά επιθετική, εξαιρετικά νευρική και δεν μπορούσα να επιταχύνω άλλο. Δεν μπορούσα να φρενάρω. Τους τελευταίους 8 ή 10 γύρους απλά φρενάρω με ένα δάχτυλο.

Προφανώς δεν είχαμε το καλύτερο σκηνικό γύρω από τον Μουτζέλο, αλλά νομίζω ότι συνολικά όλοι ήταν αρκετά παρόμοιοι. Αυτό σημαίνει ότι η κάθετη δύναμη που έχουμε στην κατηγορία MotoGP γενικά είναι πάρα πολύ για το ανθρώπινο σώμα. Απλά πάρα πολύ», συμπλήρωσε.

Ενώ ο Εσπαργκαρό θα αποσυρθεί από τους αγώνες στο τέλος της σεζόν, ο ρυθμός αύξησης της απόδοσης σημαίνει: «Θα ήταν ωραίο αν οι κανόνες του 2027 έρχονταν το '25 ή το '26! Λίγο νωρίτερα... Αλλά δεν είναι πραγματικά το πρόβλημά μου πια!»

Οι τεχνικοί κανόνες του 2027 θα μειώσουν τις επιδόσεις σε πολλούς τομείς, συμπεριλαμβανομένης της αεροδυναμικής.

«Ελπίζω ότι θα είναι πιο αργοί αλλά λιγότερο σωματικοί, επειδή είναι εξαιρετικά σωματικοί τώρα και η κάθετη δύναμη είναι απίστευτη», είπε. Αλλά η κάθετη δύναμη δεν είναι κακή στα μάτια του Ισπανού, με την κύρια ευθεία κορυφή στο Μουτζέλο τώρα πολύ πιο ασφαλής με τον μπροστινό τροχό κολλημένο στο έδαφος.

«Με τη Suzuki, θυμάμαι ότι είχα σούζα πριν προσπαθήσω να φρενάρω με 350 χλμ./ώρα και τώρα μπορείς να βάλεις το ένα χέρι στο ρεζερβουάρ καυσίμου! Είναι εξαιρετικά εύκολο. Πρέπει να πω ότι τα φτερά εδώ στο Μουτζέλο κάνουν τα πράγματα ασφαλέστερα. 100%», κατέληξε.

Ο Εσπαργκαρό, που φημολογείται ότι θα μετακομίσει στη Honda ως αναβάτης δοκιμών το επόμενο έτος, αναμένεται να κάνει τουλάχιστον μία wild-card εμφάνιση ανά σεζόν στο μέλλον.