Ο Χόρχε Μάρτιν ήταν ο μεγάλος νικητής στο GP της Γαλλίας του MotoGP στη θρυλική πίστα του Λε Μαν.
Το γκραν πρι της Γαλλίας για το παγκόσμιο πρωτάθλημα MotoGP ήταν ένας συναρπαστικός αγώνας με θέαμα, πτώσεις, μάχες και έναν σπουδαίο νικητή, τον Χόρχε Μάρτιν της Pramac Ducati.
Ο Ισπανός αναβάτης εκκίνησε από την πολ ποζίσιον και πραγματοποίησες έναν εξαιρετικό αγώνα για να πανηγυρίσει τη νίκη στη θρυλική πίστα του Λε Μαν. Δεύτερος ήταν ο Μαρκ Μάρκεθ της Gresini Ducati, ο οποίος είχε εξαιρετικό ρυθμό και κατάφερε να κάνει προσπέρασμα στον τελευταίο γύρο στον Πέκο Μπανάια για να κλείσει με θετικό πρόσημο το τριήμερο στη Γαλλία.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Μπανάια έκανε εκπληκτική εκκίνηση και πήρε την πρωτοπορία από τον Μάρτιν, ο οποίος ακολούθησε στη 2η θέση, με τον Εσπαργκαρό να είναι στη 3η. Σε αντίθεση με τον Αγώνα Σπριντ του Σαββάτου (11/5), ο Μαρκ Μάρκεθ κέρδισε πέντε θέσεις και είχε ανέβει 8ος, πίσω από τον Μπαστιανίνι της εργοστασιακής Ducati.
Στο μεταξύ, ο Πέδρο Ακόστα προσπέρασε τον Μάβερικ Βινιάλες για την 5η θέση. Ωστόσο στον 3ο γύρο του αγώνα, ο Ισπανός της GasGas έκανε ένα μεγάλος λάθος, καθώς στην προσπάθειά του να περάσει τον Ντι Τζιαναντόνιο για την 4η θέση έχασε το εμπρός ελαστικό και κατέληξε στην αμμοπαγίδα της στροφής 8.
Στον 4ο γύρο, ο Μπετζέκι είχε πτώση στη στροφή 6 κατά τη διάρκεια που έδινε μάχη με τον Μπαστιανίνι. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στον «τοπικό ήρωα», Κουαρταραρό να ανεβεί στην 8η θέση της κατάταξης. Μπροστά ο Μάρτιν είχε βρεθεί κολλημένος πίσω από τον Μπανάια.
Την ίδια ώρα, ο Μάρκ Μάρκεθ είχε αρχίσει να πλησιάζει τον Βινιάλες για την 5η θέση, με τους Μπανάια και Μάρτιν να έχουν ανοίξει τη διαφορά τους από τον Ισπανό της Gresini Ducati. Στον 8ο γύρο, ο Εσπαργκαρό έκανε ένα λάθος στη στροφή 14, με αποτέλεσμα να χάσει την επαφή με τους δύο πρωτοπόρους.
Στον 10ο γύρο, ο Ντι Ντιαναντόνιο το εκμεταλλεύτηκε και προσπέρασε τον Εσπαργκαρό για την 3η θέση, ενώ ένα γύρο αργότερα έχασε θέση από τους Βινιάλες και Μαρκ Μάρκεθ.
Το κακό για τον Ισπανό της Aprilia συνεχίστηκε στον 12ο γύρο, καθώς ο Μπαστιανίνι τον πέρασε, με τους δύο αναβάτες στη συνέχεια να βγαίνουν εκτός της πίστας. Μετά από αυτό το συμβάν που εξέτασαν οι αγωνοδίκες αποφασίστηκε να τιμωρηθεί ο Ιταλός της εργοστασιακής Ducati με ποινή Long Lap Penalty.
Τελικά ο Μαρκ Μάρκεθ κατάφερε να περάσει τον Βινιάλες για την 4η θέση στον 14ο γύρο. Ο Ισπανός πρωταθλητής συνέχισε με τον ίδιο ρυθμό και επιτέθηκε στον Ντι Τζιαναντόνιο, όμως ο Ιταλός της VR46 Ducati αμύνθηκε με εντυπωσιακό τρόπο. Αυτό επέτρεψε στον Βινιάλες να πλησιάσει σημαντικά τους δύο αναβάτες, ωστόσο η διαφορά από το δίδυμο Μπανάια - Μάρτιν αυξήθηκε ακόμα περισσότερο.
Στον ίδιο γύρο του αγώνα τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν καλά για τον Κουαρταραρό, καθώς είχε πτώση στη στροφή 9. Έτσι ο Γάλλος της Yamaha εγκατέλειψε από το υπόλοιπο της διαδικασίας, ενώ λίγο μετά την ίδια κατάληξη είχε και ο Τζακ Μίλερ της KTM.
Μπαίνοντας στους δέκα τελευταίους γύρους του αγώνα, ο Μάρτιν άρχισε να ασκεί πίεση στον Μπανάια. Σε εκείνο το σημείο του γκραν πρι, ο Μαρκ Μάρκεθ ανέβηκε στην 3η θέση, όμως ήταν δύο δευτερόλεπτα μακριά τους.
Τελικά στον 21ο γύρο ο Μάρτιν κατάφερε να περάσει τον Ιταλό της εργοστασιακής Ducati για να πάρει για πρώτη φορά τα ηνία του αγώνα. Ωστόσο δεν ήταν μόνοι τους, καθώς ο Μαρκ Μάρκεθ είχε κολλήσει από πίσω τους και είχε μπει για τα καλά στη διεκδίκηση της νίκης.
Με πέντε γύρους να απομένουν για την ολοκλήρωση του αγώνα, ο Μάρτιν είχε ανοίξει τη διαφορά του από τον Μπανάια στα τέσσερα δέκατα του δευτερολέπτου, ο οποίος είχε κολλημένο από πίσω του τον Μαρκ Μάρκεθ.
Στον 25ο γύρο Μάρτιν έκανε λάθος, γεγονός που επέτρεψε στον Μπανάια να κολλήσει από πίσω του, όμως δεν κατάφερε να τον περάσει. Την ίδια ώρα, ο Μπαστιανίνι έκανε την κίνηση πάνω στον Βινιάλες, με τον Ιταλό να ανεβαίνει στην 4η θέση.
Στον τελευταίο γύρο, ο Μαρκ Μάρκεθ προσπέρασε τον Μπανάια για την 2η θέση, με αποτέλεσμα ο Μάρτιν να τους ξεφύγει. Έτσι ο αναβάτης της Pramac Ducati πανηγύρισε μία σπουδαία νίκη στο GP της Γαλλίας. Στη 2η θέση τερμάτισε ο Μαρκ Μάρκεθ της Gresini Ducati, ενώ το τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Πέκο Μπανάια με την εργοστασιακή Ducati.
Ακολούθησαν οι Ενέα Μπαστιανίνι (Ducati Lenovo), Μάβερικ Βινιάλες (Aprilia), Φάμπιο Ντι Τζιαναντόνιο (VR46 Ducati), Αλέις Εσπαργκαρό (Aprilia), Φράνκο Μορμπιντέλι (Pramac Ducati), Μπραντ Μπίντερ (KTM) και Άλεξ Μάρκεθ (Gresini Ducati).
Επόμενος αγώνας είναι το GP της Ισπανίας στην Καταλονία σε δύο εβδομάδες, το τριήμερο 24-26 Μαΐου.