Ο Ζοάν Ζαρκό πήρε τη παρθενική του νίκη στο MotoGP της Αυστραλίας και το Sportal σας παρουσιάζει τα «πέτρινα χρόνια» του Γάλλου, αλλά και το πείσμα του να φτάσει στη κορυφή του αθλήματος.
Φαινόταν ότι δεν θα ερχόταν ποτέ, αλλά ήρθε. Ο Ζοάν Ζαρκό κέρδισε έναν αγώνα στο MotoGP. Ναι, οποιοσδήποτε θα το θεωρούσε σίγουρο, δεδομένου του ρεκόρ του στην κορυφαία κατηγορία το 2017, ως δύο φορές πρωταθλητής Moto2, με 16 νίκες. Όμως η 17η άργησε να έρθει.
Στην πραγματικότητα, ο Γάλλος χρειάστηκε 120 γκραν πρι στo MotoGP για να το πετύχει. Σε αυτό το διάστημα, έχει ανέβει στο βάθρο 19 φορές στο παρελθόν... αλλά ποτέ στην κορυφή. Είναι, και ήταν ήδη, ο αναβάτης με τα περισσότερα βάθρα χωρίς νίκη στην πρώτη κατηγορία του παγκόσμιου πρωταθλήματος. Αλλά σε ηλικία 33 ετών και 97 ημερών «άγγιξε» τη δόξα. Κέρδισε ξανά 2.533 ημέρες αργότερα για να γίνει ο έκτος Γάλλος που κέρδισε στα 500/MotoGP.
«Το συναίσθημα είναι απίστευτο. Έκανα μια καλή αρχή και έπρεπε να παλέψω πολύ. Όταν ήμουν πίσω από τον Μπανάια, διατήρησα τον ρυθμό μου για να μείνω σε επαφή. Είδαμε ότι ο Χόρχε Μαρτίν επιβράδυνε πολύ και προσπάθησα να περάσω», σχολίασε μετά το τέλος του αγώνα ο Ζαρκό και πρόσθεσε πριν ανεβεί στο βάθρο: «Μετά από τόσους αγώνες, τελικά η νίκη μου δίνει τόση συγκίνηση. Ακόμη δυσκολεύομαι να το συνειδητοποιήσω».
Το πολλά υποσχόμενο ξεκίνημα και η παγκόσμια καταξίωση
Η καριέρα του Ζαρκό στο παγκόσμιο πρωτάθλημα άρχισε με ένα πολλά υποσχόμενο ξεκίνημα, καθώς πέρασε από το Red Bull Rookies Cup στο παγκόσμιο πρωτάθλημα 125cc το 2009.
Δύο χρόνια αργότερα, τερμάτισε δεύτερος στη κατηγορία, κερδίζοντας την άνοδο στο Moto2, όπου εξασφάλισε έξι βάθρα στους τρεις πρώτους αγώνες, επιδεικνύοντας την προσαρμοστικότητα και την αποφασιστικότητά του.
Μια κομβική στιγμή στην καριέρα του Ζαρκό συνέβη όταν ένωσε ξανά τις δυνάμεις του με τη νεοσύστατη τότε ομάδα του Aki Ajo στο Moto2. Η συνεργασία απέφερε «καρπούς», καθώς ο Γάλλος κατέκτησε το πρωτάθλημα το 2015 και στη συνέχεια υπερασπίστηκε με επιτυχία τον τίτλο του, το 2016. Αυτό το επίτευγμα, τον έκανε τον πρώτο αναβάτη που κέρδισε back-to-back πρωταθλήματα στο Moto2, από την ένταξη του το 2010.
Το ντεμπούτο στη μεγάλη κατηγορία
Η μετάβασή του στο MotoGP το 2017 δεν ήταν τίποτα λιγότερο από εντυπωσιακή. Στη χρονιά του ντεμπούτου του, ο Ζαρκό εξασφάλισε τρεις τερματισμούς στο βάθρο και δύο πολ ποζίσιον, σηματοδοτώντας την άφιξή του στη «σκηνή» της πρώτης κατηγορίας με ένα λαμπρό βάθρο εντός έδρας στο Λε Μαν και το στέμμα του ρούκι της χρονιάς.
Παραμένοντας με την Monster Yamaha Tech 3 το 2018, συνέχισε να αφήνει το στίγμα του, τερματίζοντας ως ο κορυφαίος αναβάτης της Independent Team εκείνη τη σεζόν.
Η καταστροφική ένταξη στην ΚΤΜ
Το 2019, ο Ζαρκό ξεκίνησε ένα νέο κεφάλαιο στη καριέρα του, πηγαίνοντας στην ομάδα της Red Bull KTM Factory Racing ως μέρος της σειράς κορυφαίας κατηγορίας του αυστριακού εργοστασίου.
Ωστόσο, η σεζόν ξεκίνησε με ένα «διαζύγιο», αφού ο Γάλλος αναβάτης πήρε τη δύσκολη απόφαση να φύγει από την ομάδα, τερματίζοντας πρόωρα τη διετή συμφωνία του. Ως ελεύθερος, πήρε στη θέση του Τακάακι Νακαγκάμι στην LCR Honda για τους τελευταίους τρεις γύρους της σεζόν, δείχνοντας την προσαρμοστικότητα και την αφοσίωσή του.
Μια μετακόμιση στην Reale Avintia Racing για την επόμενη σεζόν έδειξε το θάρρος του Γάλλου, καθώς εκπροσωπούσε την Ducati. Κέρδισε έναν τερματισμό στο βάθρο στο GP της Τσεχίας, ενισχύοντας περαιτέρω τη θέση του στον εξαιρετικά ανταγωνιστικό κόσμο του MotoGP.
Οι εντυπωσιακές εμφανίσεις με την Pramac και ο δρόμος προς τη παρθενική νίκη
Το 2021, εντάχθηκε στην ομάδα της Pramac Racing και βίωσε μια σεζόν με δύο «ημίχρονα», ξεκινώντας με θεαματικό τρόπο με συνεχόμενα βάθρα στο Κατάρ, και να προηγείται για λίγο στην κατάταξη της πρώτης κατηγορίας. Ωστόσο, τα προβλήματα με την αντλία του βραχίονα στο δεύτερο μισό της σεζόν εμπόδισαν να κατακτήσει τον τίτλο και έτσι τερμάτισε πέμπτος στην τελική κατάταξη.
Παρά τις προκλήσεις και τις παραλίγο αστοχίες, ο Ζαρκό παρέμεινε στην Pramac για τη σεζόν του 2022. Οι επιδόσεις του σε όλη τη σεζόν ήταν σταθερές και εντυπωσιακές, με τέσσερα βάθρα και δύο πολ ποζίσιον, αλλά το πρώτο σκαλί του βάθρου παρέμενε απρόσιτο.
Τέλος, στο γκαρν πρι της Αυστραλίας 2023, ο Ζαρκό πέτυχε ένα μνημειώδες ορόσημο εξασφαλίζοντας την πρώτη του νίκη σε αγώνα MotoGP, μετά από 120 προσπάθειες. Κατά καιρούς φαινόταν ότι δεν θα ερχόταν ποτέ για αυτόν, αλλά ο Γάλλος αρνήθηκε να τα παρατήσει στον αγώνα του για τη δόξα και ανταμείφθηκε πλουσιοπάροχα.
20:22 - 17.10.2023
Τελικά ο Μαρκ Μάρκεθ θα αποσυρθεί στο τέλος του 2024;
Ο Άλεξ Μάρκεθ αποκάλυψε πως ο αδελφός του, Μαρκ, με τον οποίο θα είναι team mates τον επόμενο χρόνο, ενδέχεται να αποσυρθεί από την ενεργό δράση στο τέλος του 2024.
Κάπως έτσι ο Ζαρκό έγινε ο πέμπτος αναβάτης από τη Γαλλία που πήρε μια νίκη σε αγώνα γκραν πρι κορυφαίας κατηγορίας, ακολουθώντας τα βήματα των Φάμπιο Κουαρταραρό (Yamaha), Κριστιάν Σαρόν, Πιερ Μοννερέ και Ρεζίς Λακονί.