Ο Αντρέτι προσπαθεί να μπει στο χώρο της Formula 1

Μάριο Αντρέτι

i

© Getty Images

Ο Αντρέτι προσπαθεί να μπει στο χώρο της Formula 1

Άγγελος Φραγκισκάτος 17:00 - 14.03.2023 / Ανανεώθηκε: 17:53 - 14.08.2024

Ο Μάριο Αντρέτι θεωρείται πως «κρύβεται» πίσω από την πρόσληψη του πρώην τεχνικού διευθυντή της Renault, Νικ Τσέστερ ως νέου τεχνικού διευθυντή για το πρότζεκτ της Formula 1, μετά την αποχώρησή του από την ομάδα της McLaren στη Formula E.

Ο Τσέστερ, ο οποίος διαδέχθηκε τον Τζέιμς Άλισον ως τεχνικός διευθυντής στην ομάδα της Enstone το 2013, η οποία ήταν γνωστή ως Lotus, παρέμεινε υπεύθυνος για τις τεχνικές λειτουργίες της ομάδας μέχρι το 2020. Στη συνέχεια, εντάχθηκε στην ομάδα της Mercedes Formula E, όπου ήταν μέλος των back-to-back τίτλων οδηγών της ομάδας το 2020-21 και το 2021-22, και παρέμεινε εκεί για την αρχική μετάβαση στη McLaren.

Στην προσπάθεια του Αντρέτι για να αποκτήσει έμπειρα στελέχη για τη Formula 1, μια πηγή επιβεβαίωσε στο Motorsport.com ότι η ομάδα κατάφερε να δελεάσει τον Τσέστερ από τη Formula E για να ηγηθεί των τεχνικών της δραστηριοτήτων καθώς συνεχίζει τα σχέδια επέκτασής της.

Η αμερικανική ομάδα, μετά από μια περίοδο δημοσιοποίησης των σχεδίων της να ενταχθεί στη Formula 1, υπέβαλε την επίσημη εκδήλωση ενδιαφέροντος για συμμετοχή στον χώρο στη FIA, καθώς το διοικητικό όργανο άνοιξε τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων ήδη από το 2025.

Στα τέλη του 2021, υπήρξαν προτάσεις που η Andretti Autosport θα μπορούσε να αγοράσει τη Sauber, τους χειριστές της ομάδας Alfa Romeo ή ακόμα και τη Haas, ωστόσο, αυτές οι διαπραγματεύσεις ήταν ανεπιτυχείς.

Στις 18 Φεβρουαρίου 2022, ο Μάριο Αντρέτι ανακοίνωσε ότι ο γιος του, Μίκαελ, είχε καταθέσει αίτηση στη FIA,το διοικητικό όργανο της Formula 1 , για να εισέλθει στην Andretti Global το 2024. Μια εβδομάδα αργότερα, ο 83χρονος επιβεβαίωσε ότι είχαν συμφωνία με τη Renault για να γίνει προμηθευτής κινητήρων της ομάδας.

Η FIA δήλωσε ότι δεν επιδίωκε να αυξήσει τον αριθμό των ομάδων στο grid της Formula 1 και ορισμένους αξιωματούχους της ομάδας, συμπεριλαμβανομένων του διευθυντή της Mercedes, Τότο Βολφ.

Ο διευθυντής της Ferrari, Φρέντ Βασέρ ήταν ενάντια στην είσοδο του Αντρέτι, λέγοντας ότι η Formula 1 χρειαζόταν μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων για να προσθέσουν αξία, όπως η Audi. Ο επικεφαλής της ομάδας της Red BullΚρίστιαν Χόρνερ, τόνισε ότι το πρόβλημα ήταν η διανομή των κερδών, ενώ ο ιδιοκτήτης της Aston MartinΛόρενς Στρολ, ήταν υπέρ της ενσωμάτωσης του Αντρέτι στη Formula 1.

Στις 5 Ιανουαρίου 2023, η Andretti Global ανακοίνωσε την πρόθεσή της να εισέλθει στη Formula 1 σε συνδυασμό με την Cadillac της General Motors. Ωστόσο, η ανακοίνωση δεν διευκρίνισε εάν η Cadillac θα παράγει τη δική της μονάδα ισχύος ή θα επαναφέρει το σήμα μιας υπάρχουσας μονάδας κατασκευαστή.

Στις 11 Ιανουαρίου, ο Μίκαελ είπε ότι δύο υπάρχουσες ομάδες είχαν δηλώσει την υποστήριξή τους για την ένταξη της Andretti Autosport στη Formula 1 , αυτές ήταν η McLaren και η Alpine της Renault . ​​Ο πρόεδρος της FIA Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγιέμ εξεπλάγη με την «ανεπιθύμητη αντίδραση» από τις ομάδες και τη διοίκηση της Formula 1 στο έργο του Αντρέτι.

Οι εγκαταστάσεις της ομάδας στην Ιντιάνα βρίσκονται σε διαδικασία επέκτασης, καθώς ο Αντρέτι συνεχίζει να διαφοροποιεί τα ενδιαφέροντά του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, ενώ η ομάδα προσλαμβάνει επί του παρόντος μηχανικούς για θέσεις στο Banbury - υποδηλώνοντας ότι οι εγκαταστάσεις της Formula E στην πόλη Oxfordshire θα στεγάσουν επίσης μέρος της ομάδας της Formula 1

Από τον Αντρέτι ζητήθηκε ένα σχόλιο σχετικά με την υπογραφή του Τσέστερ, αλλά το Motorsport.com προς το παρόν δεν έχει λάβει απάντηση. Ο Βρετανός ξεκίνησε στη Formula 1 με την Simtek το 1994 πριν μετακομίσει στην Arrows το 1995, αργότερα έγινε μηχανικός για τον Ντέιμον Χιλ το 1997 πριν συνεργαστεί με τον Μίκα Σάλο και τον Πέδρο ντε λα Ρόσα. Στη συνέχεια μετακόμισε στην Benetton το 2000 για να ενταχθεί στην ομάδα δοκιμών της, παραμένοντας με τη στολή Enstone μέσω των διαφόρων μορφών της για σχεδόν 20 χρόνια. 

Εν τω μεταξύ, η McLaren υπέγραψε πρόσφατα τον Κρις Ντάιερ, μηχανικό αγώνων του Μίκαελ Σουμάχερ στη Ferrari κατά τη διάρκεια πολλών από τα χρόνια που κατέκτησε τον τίτλο της Formula 1, από την Alpine για να ενισχύσει τα τεχνικά τμήματα της Formula E και Extreme E.