Ο δρόμος προς την πολ ποζίσιον του Grand Prix στο Μπαχρέιν

Μαξ Φερστάπεν και Μάριο Ιζολα - Pirelli

Ο δρόμος προς την πολ ποζίσιον του Grand Prix στο Μπαχρέιν

Δημήτρης Μπαλής • 15:02 - 05.03.2023 / Ανανεώθηκε: 18:06 - 14.08.2024

Σήμερα (5/3) το απόγευμα, στις 17:00 ώρα Ελλάδος, το πρώτο γκραν πρι της χρονιάς στο Μπαχρέιν.

Δεν ήταν έκπληξη η πολ ποζίσιον που κατέκτησε χθες ο Μαξ Φερστάπεν, καθώς οι χρόνοι του στα δοκιμαστικά έδειχναν ότι «το έχει».

Ο οδηγός της Red Bull θα βρεθεί στην πρώτη θέση του γκριντ της πίστας του Σακχίρ του Μπαχρέιν, για το πρώτο γκραν πρι της χρονιάς που ξεκινά σήμερα το απόγευμα στις 5, ώρα Ελλάδος, χάρη στον χρόνο 1.29.708 που σημείωσε με τα μαλακά ελαστικά P Zero Red C3, γόμα που χρησιμοποίησαν και οι 10 πρώτοι οδηγοί.

Η θερμοκρασία πίστας κατά τη διάρκεια των προκριματικών, που ξεκίνησαν στις 5 το απόγευμα, ώρα Ελλάδας (6 τοπική), ήταν 28 βαθμοί Κελσίου. Αυτή ήταν 13 βαθμούς πιο χαμηλή από το τρίτο σκέλος των ελεύθερων δοκιμαστικών που έγιναν το μεσημέρι, με θερμοκρασία ασφάλτου 41 βαθμοί Κελσίου και άνεμο 20 χλμ/ώρα.

©Conditions Saturday Bahrain / Pirelli

Το πρώτο βραβείο Pirelli Pole Position για τη σεζόν 2023, δόθηκε στον Μαξ Φερστάπεν από τον επικεφαλής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli, Μάριο Ιζολα, με την ιταλική φίρμα να έχει εισαγάγει φέτος μια ολοκαίνουργια σύνθεση στη Formula 1, υποψήφια για το σημερινό γκραν πρι, την P Zero White hard. Μάλιστα η Pirelli ξεκινά την 13η συνεχόμενη σεζόν της ως αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών στη Formula 1, έχοντας ξεκινήσει το 2011.

Η στρατηγική του αγώνα

Το γκραν πρι του Μπαχρέιν θα πρέπει να είναι ένας αγώνας δύο πιτ στοπ για αλλαγές ελαστικών, όπως συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια. Στα χαρτιά, η πιο γρήγορη στρατηγική είναι να ξεκινήσουν τα μονοθέσια με μαλακή γόμα και μετά να περάσουν στη νέα γόμα P Zero White hard C1. Ανάλογα με το ποια ελαστικά έχει διαθέσιμα κάθε οδηγός, υπάρχει στη συνέχεια η επιλογή να «φορέσει» είτε άλλο μαλακό ελαστικό είτε σκληρό για το φινάλε μέχρι την καρό σημαία. Συνολικά, η απόδοση με τη μαλακή γόμα, θα είναι η καλύτερη.

Επίσης, υπάρχει η επιλογή της γόμας P Zero Yellow medium C2, για ένα πλάνο αλλαγών soft-medium-soft ή soft-hard-medium, αλλά αυτές οι επιλογές είναι πιο αργές.

©Bahrain qualifying / Pirelli

Ωστόσο, ο τρόπος χρησιμοποίησης της νέας σκληρής γόμας, θα είναι το κλειδί για τον αγώνα.

Πάντως, λόγω της εύκολης τριβής των ελαστικών στην άσφαλτο του Σακχίρ, το ένα πιτ-στοπ είναι εξαιρετικά δύσκολο.

Εξάλλου, το γεγονός ότι ο χρόνος του Φερστάπεν για τη φετινή πολ ποζίσιον ήταν περίπου οκτώ δέκατα ταχύτερος από τον χρόνο που είχε σημειώσει πέρυσι εκεί ο Σαρλ Λεκλέρ (1.30.558), όταν είχε πάρει την πολ ποζίσιον, υπογραμμίζει την αυξημένη απόδοση του πακέτου ελαστικών για φέτος.

Αποκάλυψη του Aston Martin DBX707

To πιο ισχυρό πολυτελές SUV στον κόσμο, με 707 ίππους, το Επίσημο Ιατρικό αυτοκίνητο της FIA για τη Formula 1, το DBX707 της Aston Martin, αποκαλύφθηκε κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών. Χρησιμοποιεί ειδικά εξελιγμένα ελαστικά P Zero 23 ιντσών σε διαστάσεις 285/35R23 μπροστά και 325/30R23 πίσω. Αυτά τα ελαστικά κατασκευάζονται στο εργοστάσιο Settimo Torinese της Pirelli, εκεί όπου φτιάχνονται και οι γόμες της Formula 1.

©Aston Martin DBX707 & Vantage / Pirelli

Μια άλλη Aston Martin, κι αυτή με ελαστικά Pirelli P Zero, η Vantage με οδηγό τον Μπερντ Μεϊλάντερ, παραμένει το Επίσημο Αυτοκίνητο Ασφαλείας της FIA για τη Formula 1.

Όλα τα ελαστικά δρόμου που έχουν αναπτυχθεί από την Pirelli ειδικά για την Aston Martin διακρίνονται από μια ειδική σήμανση «AM» στο πλευρικό τοίχωμα.