Ο Φερστάπεν είχε ενοχλήσεις μόνο από το στομάχι στις πρώτες δοκιμές στην Τζέντα, από κανέναν άλλο

Μαξ Φερστάπεν

i

©Pirelli

Ο Φερστάπεν είχε ενοχλήσεις μόνο από το στομάχι στις πρώτες δοκιμές στην Τζέντα, από κανέναν άλλο

Δημήτρης Μπαλής • 17:26 - 17.03.2023 / Ανανεώθηκε: 17:49 - 14.08.2024

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής είχε στομαχικές διαταραχές εδώ και μέρες, άργησε να μπει στην πίστα, αλλά γέλασε τελευταίος.

Με θερμοκρασία οδοστρώματος στους 42 βαθμούς Κελσίου και αέρα στους 32, ξεκίνησε στην Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας η πρώτη ελεύθερη διαδικασία του δεύτερου σταθμού της Formula 1, για το φετινό πρωτάθλημα.

Οι καιρικές συνθήκες ήταν πάρα πολύ καλές, ο άνεμος φυσούσε περίπου με 25χλμ./ώρα και οι οδηγοί αρχικά βγήκαν στην πίστα με τη σκληρή γόμα της Pirelli, τη C2. Οι περισσότεροι, άλλωστε, έκαναν τις πρώτες προσπάθειές τους με τα σκληρά ελαστικά, καθώς έπρεπε να στρωθεί, αρχικά, η αγωνιστική γραμμή με τη γόμα των ελαστικών, πριν βάλουν τα μαλακά της C4.

Στα πρώτα στάδια της διαδικασίας, ο Σέρχιο Πέρες με Red Bull ήταν εκείνος που προηγούταν. Φορούσε τη μαλακή γόμα και έκανε πολύ καλούς χρόνους στην πίστα δρόμου της Τζέντα, όπου πολλά μέρη της διαπλατύνθηκαν για λόγους ασφαλείας, προκειμένου να έχουν όλοι οι οδηγοί καλύτερη ορατότητα.

Ο Μαξ Φερστάπεν, από τη μεριά του, παρά τις στομαχικές διαταραχές που είχε έδωσε κανονικά το «παρών», αλλά αφότου πέρασαν 20 λεπτά μετά την έναρξη της FP1. Την ίδια ώρα, στη Ferrari είχαν τοποθετηθεί νέοι κινητήρες και νέες εμπρός πτέρυγες, δίχως να υπάρξει βέβαια κάποια τιμωρία για την αλλαγή κινητήρων, καθώς δεν έχει ξεπεραστεί ο ορισμένος αριθμός μονάδων που μπορεί να αλλάξει μέσα στη σεζόν. Αντίθετα, επειδή άλλαξαν ηλεκτρονική μονάδα, ο Λεκλέρ πήρε ποινή 10 θέσεων για το γκραν πρι.

Red Bull, Aston Martin και Mercedes πάλεψαν περισσότερο με την κορυφή, και σε αυτή βρέθηκαν οι Πέρες, Αλόνσο και Χάμιλτον. Ο Βρετανός πέρασε την περισσότερη ώρα με τα σκληρά ελαστικά, καθώς αντιμετώπισε προβλήματα πρόσφυσης με τα μαλακά, όσο και αν αυτό ακούγεται περίεργο. Πάντως, ό,τι και να έκανε τόσο αυτός όσο και οι υπόλοιποι, δεν μπόρεσε να αντιταχθεί στον δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή, που κατέβαζε τα χρονόμετρα σταθερά (1.29.825, 1.29.790, 1.29.662) πριν ολοκληρώσει την προσπάθειά του πρώτος με χρόνο 1.29.617.

Δεύτερος ήταν ο Πέρες με 1.30.100, ενώ στην τρίτη και την τέταρτη θέση βρέθηκαν οι δύο Aston Martin με τους Αλόνσο και Λανς Στρολ. Ακολούθησαν οι Mercedes των Τζορτζ Ράσελ και Χάμιλτον, ενώ έβδομος ήταν ο Κάρλος Σάινθ. Στην 11η θέση βρέθηκε ο έτερος οδηγός της Ferrari, Σαρλ Λεκλέρ, με την ομάδα να αλλάζει κινητήρα και στα δύο μονοθέσια για προληπτικούς λόγους.

Άξιο αναφοράς το γεγονός πως παρά τις αλλαγές για λόγους ασφαλείας, στην 22η στροφή, πάρα πολλοί οδηγοί περνούσαν πάνω από το κερμπ, ακουμπώντας το πάτωμα του μονοθεσίου τους, με μερικούς εξ αυτών να χάνουν ακόμα και τη στροφή.

Το βράδυ, σήμερα, θα έχουμε το δεύτερο σκέλος των ελεύθερων δοκιμαστικών.

Tags: