Ο Μπανιάια έσπασε τα χρονόμετρα στο Πορτιμάο

Φραντσέσκο Μπανιάια

i

©Ducati

Ο Μπανιάια έσπασε τα χρονόμετρα στο Πορτιμάο

Δημήτρης Μπαλής • 12:04 - 13.03.2023 / Ανανεώθηκε: 17:55 - 14.08.2024

Ρεκόρ γύρου στην πίστα που θα γίνει το πρώτο γκραν πρι, με τη Ducati να βρίσκεται σε πλήρη ετοιμότητα.

Οι δοκιμές στο MotoGP ενόψει του πρώτου γκραν πρι της χρονιάς, ολοκληρώθηκαν. Πρώτα στη Μαλαισία και έπειτα, το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, στο Πορτιμάο, οι ομάδες δούλεψαν σε όλα τα στοιχεία που έπρεπε να βελτιώσουν ή να εξελίξουν, κι ενώ απομένουν δύο εβδομάδες για την έναρξη της σεζόν, πάλι στο Πορτιμάο.

Η Ducati, με τον νυν παγκόσμιο πρωταθλητή, Φραντσέκο Μπανιάια, κατά κύριο λόγο, και δευτερευόντως με τον Ενεα Μπαστιανίνι, έδειξε ότι έχει στρογγυλοκαθίσει στον θρόνο της και δύσκολα θα μπορέσουν να την εκθρονίσουν.

Ο Μπανιάια, τόσο το Σάββατο, όσο και την Κυριακή, βγήκε με την εργοστασιακή Ducati στην πίστα κάνοντας τον καλύτερο χρόνο. Μάλιστα, στη δεύτερη μέρα των δοκιμών, έκανε και νέο ανεπίσημο ρεκόρ γύρου, με 1’37’’968, με φρέσκα, μαλακά ελαστικά.

Με τους περισσότερους αναβάτες να έχουν τελειώσει πολύ πριν πέσει η καρό σημαία των δοκιμών, ο Μπανιάια δεν είδε κάποιον να απειλεί τον χρόνο του. Ο Ζοάν Ζαρκό της Pramac, έμεινε 0,296 δευτ. πίσω από τον Ιταλό και ακολούθησε ο Γάλλος Φάμπιο Κουαρταραρό, με τη Yamaha, μόλις 0,038 διαφορά. Η Yamaha φάνηκε το Σάββατο «να μην είναι έτοιμη» για τον πρώτο γύρο του 2023, και την Κυριακή επέστρεψε στις ρυθμίσεις του 2022, με αποτέλεσμα ο Κουαρταραρό να κάνει έναν πολύ καλό χρόνο.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η Yamaha λανσάρισε και μια νέα πίσω πτέρυγα τύπου Formula 1 την Κυριακή, αν και ο Κουαρταραρό στις δηλώσεις του ανέφερε ότι το τεράστιο εξάρτημα δεν φαινόταν να κάνει μεγάλη διαφορά και θεωρεί απίθανο να το χρησιμοποιήσει στον αγώνα.

Ο Λούκα Μαρίνι έμεινε στην τέταρτη θέση και ο Μάρκο Μπετσέκι στην πέμπτη, οι δύο αναβάτες της ομάδας VR46 του Βαλεντίνο Ρόσι, που χρησιμοποιεί μοτοσυκλέτες Ducati. Ο Μπαστιανίνι, με την εργοστασιακή Ducati έμεινε έκτος.

Ο Αλεξ Μάρκεθ είχε δύο ατυχήματα την Κυριακή, αλλά έμεινε στην έβδομη θέση με τη Gresini Ducati μπροστά από τον Μάρτιν, τον Μπραντ Μπίντερ (είχε κι αυτός πτώση) της KTM και τον Αλεξ Εσπάραγκο της Aprilia, ο οποίος παραδέχτηκε ότι μπορεί να χρειαστεί να υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση αυτή την εβδομάδα στο χέρι του.

Ο Μιγκέλ Ολιβέιρα ήταν 11ος με την RNF Aprilia μπροστά από τον Μάβερικ Βινιάλες της εργοστασιακής Aprilia, με τον Ζοάν Μιρ -τον ταχύτερο από τις Honda- στη 13η θέση μπροστά από τον ομόσταβλό του Μαρκ Μαρκέθ και τον Αλεξ Ρινς της LCR (με Honda).

Ο Φάμπιο ντι Τζιαναντόνιο της Gresini (με Ducati) δεν μπόρεσε να οδηγήσει την Κυριακή λόγω διάσεισης που υπέστη από ένα ατύχημα το Σάββατο, με τον αναβάτη να κατηγορεί το… χαλίκι του Αλγκάρβε ότι έμοιαζε με τοίχο, για τον τραυματισμό του.

Πτώση είχε και ο Χόρχε Μάρτιν της Pramac, χωρίς αρνητικές συνέπειες.

Εν αναμονή του πρώτου γκραν πρι της χρονιάς, στις 26 Μαρτίου.

Tags: