Ο Μπότας βοηθά να επιβιώσει η φινλανδική πίστα KymiRing με όραμα για γκραν πρι F1

Το KymiRing στη Φινλανδία

Ο Μπότας βοηθά να επιβιώσει η φινλανδική πίστα KymiRing με όραμα για γκραν πρι F1

Δημήτρης Μπαλής • 09:29 - 20.05.2023 / Ανανεώθηκε: 16:11 - 14.08.2024

Ο Φινλανδός οδηγός της Alfa Romeo εντείνει τις προσπάθειές του για να σωθεί η πίστα της πατρίδας του.

Μπορεί η Φινλανδία να βγάζει εξαιρετικούς οδηγούς, κυρίως για αγώνες ράλι (Μάρκου Αλεν, Μάρκους Γκρόνχολμ, Μίκο Χιρβόνεν, Γιούχα Κάνκουνεν, Τόμι Μάκινεν, Αρι Βάτανεν κ.ά.), αλλά και για Formula 1 (Κίμι Ραϊκόνεν, Κέκε Ρόσμπεργκ, Μίκα Χάκινεν, Βάλτερι Μπότας κ.ά), όμως μόνο αγώνες ράλι μπορεί να φιλοξενήσει και μάλιστα με επιτυχία.

Η Φινλανδία διαθέτει ένα σιρκουί το KymiRing, το οποίο σχεδιάστηκε αρχικά το 2007 και μέχρι το 2019 ήταν έτοιμο να φιλοξενήσει μια μικρή δοκιμή MotoGP και από την επόμενη σεζόν και γκραν πρι, ως μέρος ενός πενταετούς συμβολαίου με την Dorna Sports, που έχει την εκμετάλλευση του σπορ.

Ωστόσο, οι δύο πρώτες απόπειρες διεξαγωγής της διοργάνωσης χάθηκαν λόγω της πανδημίας του COVID-19, ενώ δεν μπόρεσε να διεξαχθεί ο αγώνας κεκλεισμένων των θυρών, λόγω ελλιπούς κατασκευής της μάντρας και των δρόμων πρόσβασης.

Στη συνέχεια, ο πόλεμος Ρωσίας - Ουκρανίας και με τη Φινλανδία να έχει εκδηλώσει την πρόθεσή της να ενταχθεί στο ΝΑΤΟ, δημιούργησε περαιτέρω προβλήματα και στην εφοδιαστική αλυσίδα, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν μεγάλα οικονομικά προβλήματα βιωσιμότητας της πίστας.

Ο Βάλτερι Μπότας, ο Φινλανδός οδηγός της Alfa Romeo, βρίσκεται ήδη σε αρχικές συζητήσεις με τους επικεφαλής της πίστας για να δει εάν το έργο μπορεί να αναβιώσει, με τον χώρο να είναι κατασκευασμένος σύμφωνα με τα πρότυπα της FIA Grade One για να μπορεί να φιλοξενήσει αγώνες F1.

Βάλτερι Μπότας

«Θα ήθελα πολύ να δω μια σωστή πίστα στη Φινλανδία, αλλά το θέμα είναι ότι η εταιρεία της πίστας έχει πλέον χρεοκοπήσει. Συζητώ μαζί τους, αλλά δεν είναι εύκολο. Η Φινλανδία, ως τοποθεσία δεν μπορεί να κάνει αγώνες τον χειμώνα. Θα δω αν υπάρχουν ευκαιρίες», είπε ο Μπότας.

Σύμφωνα με τον ιστότοπο του πίστας, οι «μεγαλύτεροι ιδιοκτήτες» του είναι η Φινλανδική Ένωση Μοτοσυκλετών, η εταιρεία μάρκετινγκ AKK Sports, η επενδυτική επιχείρηση A. Ahlstrom Real Estate και η περιοχή Litti.

Το KymiRing φέρεται να χρωστάει 25 εκατομμύρια ευρώ, με συμβατικές κυρώσεις που σχετίζονται επίσης με τον ακυρωμένο γύρο MotoGP και τη σειρά Nitro Rallycross και World Motocross να πρέπει να αλλάξουν τοποθεσίες.

Η Φινλανδία δεν έχει φιλοξενήσει αγώνες μοτοσυκλετών σε επίπεδο παγκοσμίου πρωταθλήματος από το 1982, στην πίστα δρόμου Ιμάτρα.

Το σιρκουί ©kymiring.fi

Το σιρκουί KymiRing έχει μήκος 4,5 χλμ., πλάτος δρόμου 12 μ., η μεγαλύτερη ευθεία είναι μήκους 1,1 χλμ, έχει 21 στροφές, υψομετρική διαφορά 18 μ., μέγιστη κλίση σε ανηφόρα 8,19% και σε κατηφόρα 7,63%.

Tags: