Τεχνικά προβλήματα στην πίστα Ζυλ Βιλνέβ δεν άφησαν περιθώρια ολοκληρωμένων δοκιμαστικών για το γκραν πρι του Καναδά.
Λίγο το γεγονός ότι η Alpine του Πιέρ Γκασλί έμεινε στη μέση της πίστας από πρόβλημα στον άξονα μετάδοσης κίνησης, λίγο ότι υπήρχε πρόβλημα με το σύστημα καμερών CCTV της πίστας, το πρώτο σκέλος (FP1) των ελεύθερων δοκιμαστικών στον Καναδά, ήταν λειψό.
Ολοι περιμένουμε με ενδιαφέρον το καναδικό γκραν πρι στην πίστα Ζιλ Βιλνέβ, στο Μόντρεαλ. Το ζητούμενο είναι αν θα μπορέσει κάποιος οδηγός και κάποια ομάδα να σπάσει την παντοκρατορία της Red Bull και του Φερστάπεν ο οποίος έχει κερδίσει τα 5 από τα 7 γκρα πρι μέχρι τώρα. Κι αυτό θα το δούμε την Κυριακή.
15:00 - 16.06.2023
Ποιο είναι το πιο πετυχημένο 1-2 στο βάθρο, όλων των εποχών;
Δύο εν ενεργεία οδηγοί έχουν μοιραστεί τις δύο πρώτες θέσεις του βάθρου, ανοίγοντας σαμπάνιες τις περισσότερες φορές.
Ωστόσο, πριν λίγη ώρα, στα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά δεν μπορέσαμε να βγάλουμε κάποιο συμπέρασμα, διότι συνέβησαν ορισμένα γεγονότα που κράτησαν πολλή ώρα τα μονοθέσια στα πιτς.
Ο Μαξ Φερστάπεν μπήκε νωρίς στην πίστα, κάνοντας χρόνο 1’20’’.154, με το μονοθέσιό του να είναι εφοδιασμένο με μια αεροδυναμική συσκευή μέτρησης φορτίου.
Λίγο αργότερα άρχισαν να μπαίνουν και οι υπόλοιποι οδηγοί στην πίστα, με τον Μπότας να κάνει έναν χρόνο 1’18’’.728, που έμελλε να είναι ο καλύτερος του πρώτου σκέλους.
Με τον Πιέρ Γκασλί να μένει μέσα στην πίστα μεταξύ των στροφών 7 και 8 λόγω προβλήματος στον άξονα μετάδοσης κίνησης της Alpine, η κόκκινη σημαία κράτησε τα αυτοκίνητα στα πιτς.
Η ώρα περνούσε και στη Mercedes θεώρησαν ότι δεν θα αργούσε να βγει η πράσινη σημαία και να ξεκινήσει και πάλι η διαδικασία. Ετσι έστειλαν τον Λιούις Χάμιλτον και τον Τζορτζ Ράσελ στην άκρη του πιτλέιν, έτοιμοι για να μπουν στην πίστα. Όμως η ώρα περνούσε, το πιτλέιν δεν άνοιγε και η Mercedes αποφάσισε να επιστρέψει τα αυτοκίνητα στα πιτς, λέγοντας ότι πάγωσαν τα ελαστικά.
Σε αυτό το σημείο, σχεδόν 20 λεπτά μετά, η FIA ανακοίνωσε επίσημα ότι δεν θα συνεχιζόταν η διαδικασία διότι δεν λειτουργούσαν οι κάμερες CCTV γύρω από την πίστα.
Οι διοργανωτές εργάζονται για την επίλυση του προβλήματος και περιμένουμε να δούμε αν θα λυθεί το πρόβλημα ενόψει του δεύτερου σκέλους των ελεύθερων δοκιμαστικών, αργότερα σήμερα το βράδυ.
Το ασυνήθιστο τέλος του FP1 ακολούθησε προβλήματα με την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας της διοργάνωσης που επηρέασαν τις προετοιμασίες των ομάδων.
Όταν οι ομάδες άρχισαν να θερμαίνουν τα ελαστικά, η πρόσθετη πίεση στην παροχή ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία πρέπει να προσαρμοστεί από 60 Hz σε 50 Hz, σήμαινε τη διακοπή της παροχής ρεύματος. Ετσι οι ομάδες αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν γεννήτριες για να θερμάνουν τα ελαστικά τους. Πάντως το πρόβλημα το σύστημα CCTV και το πρόβλημα με την παροχή ισχύος, θεωρητικά δεν σχετίζονται μεταξύ τους.