Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι του γκραν πρι του Μαϊάμι (vid)

Το γκραν πρι του Μαϊάμι δεν πρόσφερε πολλές συγκινήσεις

i

©Pirelli

Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι του γκραν πρι του Μαϊάμι (vid)

Δημήτρης Μπαλής • 16:33 - 08.05.2023 / Ανανεώθηκε: 16:30 - 14.08.2024

Ο Φερστάπεν κέρδισε, ο Πέρες έχασε όμως δεν ήταν μόνο αυτοί που είχαν κέρδη και απώλειες.

Ηταν ένα ήρεμο γκραν πρι στο Μαϊάμι χωρίς κίτρινες σημαίες, εικονικά ή κανονικά αυτοκίνητα ασφαλείας. Δεν είχαμε συγκρούσεις ούτε επαφές οδηγών μεταξύ τους, μολονότι τα δοκιμαστικά έδειξαν άλλα. Φαίνεται ότι οι οδηγοί προσαρμόστηκαν στις συνθήκες με τη νέα άσφαλτο, κατάλαβαν που πρέπει να πατούν και που όχι για να μη βγουν εκτός πίστας και εν γένει ο αγώνας κύλησε χωρίς απρόοπτα.

Κι αν δεν είχαμε τον Μαξ Φερστάπεν να «ανακατέψει» το φαγητό, ίσως και να είχε κολλήσει στην κατσαρόλα. Το επισημαίνω αυτό διότι συγκριτικά με το προηγούμενο γκραν πρι στο Αζερμπαϊτζάν, που είχαμε και τον αγώνα Sprint του Σαββάτου, δε ζήσαμε μεγάλες εντάσεις.

Ο Μαξ Φερστάπεν κέρδισε από την 9η θέση στο γκριντ, επιβεβαιώνοντας ότι είναι ο άρχοντας (και) του φετινού πρωταθλήματος. Οδηγεί τη Red Bull στην κατάκτηση ενός ακόμα δικού του τίτλου, αλλά και της ομάδας στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Το γεγονός ότι «κατάπιε» τον ομόσταβλό του Σέρχιο Πέρες, αποδεικνύει ότι μόνο από λάθη δικά του μπορεί να ελπίζει ο Μεξικανός, εκτός κι αν βελτιωθεί ακόμα καλύτερα οδηγικά και κάνει και καλύτερες επιλογές, με λάθος αυτή των ελαστικών που ξεκίνησε τον αγώνα.

Ο Φερστάπεν έχει, πλέον, τρεις νίκες και δύο ο Πέρες και θα δούμε αν μπει κάποιος άλλος ανάμεσά τους στην πορεία και σταματήσει την κυριαρχία των «κόκκινων ταύρων».

Πριν από τον αγώνα θα θυμόμαστε τον Σερ Τζάκι Στιούαρτ να είναι ο άνθρωπος για την ασφάλεια στο γκριντ κατά τη διάρκεια της περατζάδας στο γκριντ του Μάρτιν Μπραντλ, ενώ προσπαθούσε να πάρει συνέντευξη από τον Ρότζερ Φέντερερ.

Ο LL Cool J παρουσίασε τους οδηγούς με τον Will.I.Am να τον παρακινεί καθώς κυκλοφόρησε το νέο του τραγούδι «The Formula» βασισμένο στην F1.

Όπως όλα τα γκραν πρι, έτσι και αυτό είχε κερδισμένους και χαμένους.

Κερδισμένοι

Μεγάλος νικητής, χωρίς καμία αμφιβολία, ο άνθρωπος του αγώνα. Ο Μαξ Φερστάπεν που ήταν άτυχος στις δοκιμές κατάταξης, όταν η κόκκινη σημαία στο τέλος δεν τον άφησε να κάνει έναν γρήγορο γύρο και να διεκδικήσει την πολ ποζίσιον. Ηταν στα γκαράζ, με 9ο χρόνο και δεν πρόλαβε να βγει.

Όμως, έστω και από αυτή τη θέση δεν άφησε περιθώρια αμφισβήτησης. Ανέβηκε στην 2η θέση στον 15ο ΄γύρο και όταν ο Πέρες μπήκε στον 20ό γύρο για αλλαγή ελαστικών, πήρε τα ηνία έως τον 45ο γύρο που άλλαξε κι αυτός ελαστικά και χρειάστηκε να ξαναπεράσει τον Πέρες, παρά το γεγονός ότι είχε φρέσκα ελαστικά. Ο Φερστάπεν δεν παιζόταν.

Στους κερδισμένους και η Mercedes

Μετά τα δοκιμαστικά του Σαββάτου, ο Τότο Βολφ ήταν τόσο επικριτικός για τη Mercedes W14 όσο ποτέ. Όμως χθες Κυριακή ήταν κάπως καλύτερη η κατάσταση, ειδικά όταν ο Λιούις Χάμιλτον καθάρισε το «τρένο» των αυτοκινήτων που είχαν DRS. Εφθασε από τη 13η στην 6η θέση στον τερματισμό και σε συνδυασμό με την 4η θέση του Τζορτζ Ράσελ, ήταν ένα σταθερό αποτέλεσμα.

Το πολυδιαφημισμένο πακέτο αναβάθμισής τους έρχεται στον επόμενο γύρο στην Ιμολα, στις 21 Μαϊου, ημέρα των ελληνικών εκλογών, όπου η ομάδα ελπίζει ότι θα τους βάλει στον σωστό δρόμο, προκειμένου να ανταγωνιστούν τη Red Bull.

Η τρίτη θέση στη βαθμολογία και μόλις έξι βαθμούς πίσω από την Aston Martin, που φορά ίδιο κινητήρα, είναι μια εξαιρετική θέση για τα δεδομένα.

Κερδισμένη και η Alpine

Δεδομένου του πλεονεκτήματος των τεσσάρων μεγάλων ομάδων, το υψηλότερο που ρεαλιστικά μπορεί να στοχεύσει οποιαδήποτε ομάδα είναι η ένατη θέση - αλλά δεδομένων των προβλημάτων του Λανς Στρολ, η Alpine έφτασε στην όγδοη και ένατη θέση, με Γκασλί και Οκόν.

Δεν έκανε κάτι πολύ ξεχωριστό στο Μαϊάμι, αλλά μετά το κακό αποτέλεσμα στο Μπακού, ήταν μια τονωτική ένεση.

Χαμένοι

Ο Σέρχιο Πέρες πρώτος και καλύτερος. Ξεκίνησε από την πολ ποζίσιον, και είπε ότι λανθασμένα, όπως φάνηκε, ξεκίνησε με τη μέση γόμα της Pirelli, όταν ο Φερστάπεν είχε τη σκληρή και πήγε μέχρι τον 45ο γύρο. Ο Πέρες δεν απειλήθηκε από τον Αλόνσο, ούτε από κανέναν άλλο, παρά μόνο από τον Φερστάπεν, που είναι ο μεγάλος του αντίπαλος.

Η διαφορετική στρατηγική των δύο οδηγών της ίδιας ομάδας, που έδειξε να ευνοεί τον Φερστάπεν –ασχέτως αν δε το φωνάζουν στο Μίλτον Κινς- δείχνει προβάδισμα στον Ολλανδό. Νωρίς είναι ακόμα, ας περιμένουμε όμως. Πάντως, χάθηκε χρυσή ευκαιρία από τον Πέρες να κερδίσει και να μπει επικεφαλής στη βαθμολογία.

Στους χαμένους η Ferrari

Ηταν ένα ακόμα Σαββατοκύριακο που πρέπει να ξεχαστεί στο Μαρανέλο. Ο ρυθμός της Ferrari ναι μεν ήταν καλός στις δοκιμές, αλλά η στούκα του Λεκλέρ στον τοίχο, τον άφησε 7ο για την εκκίνηση. Στον αγώνα ούτε που μπόρεσε να περάσει τον Αλόνσο.

Από την άλλη πλευρά, ο Σάινθ τζιούνιορ, που ξεκίνησε 3ος, με την ποινή των 5 δευτ. που δέχθηκε για μεγάλη ταχύτητα στο πιτ λέιν, έχασε την 3η θέση στο βάθρο, που μπορούσε να την κατακτήσει. Λάθη επί λαθών από τον Ισπανό που ακόμα μαθαίνει και δε θυμίζει στη στρατηγική τον πατέρα του Κάρλος Σάινθ, τον «ματαντόρ» των αγώνων ράλι.

Η 5η θέση του Σάινθ και η 7η του Λεκλέρ, εκτός του ότι δεν τους δίνουν σπουδαίους βαθμούς, έχουν και τη Ferrari 4η στο πρωτάθλημα.

«Αυτό που μας λείπει είναι η συνέπεια στο μονοθέσιο. Δεν είναι καν από στροφή σε στροφή, απλά στην ίδια στροφή μπορώ να έχω μια τεράστια διαφορά υπερστροφής και υποστροφής. Το αυτοκίνητό μας επηρεάζεται τόσο πολύ από τον αέρα», είπε ο Λεκλέρ.

Χαμένη και η McLaren

Πήγε στο Μπακού με κάποια καινούργια εξαρτήματα, τα οποία χρησιμοποίησε και στο Μαϊάμι. Στόχος ήταν να δημιουργηθεί μια πιο σταθερή πλατφόρμα στο μονοθέσιο. Ο Λάντο Νόρις τερμάτισε στη 17η θέση και ο Όσκαρ Πιάστρι ήταν 19ος.

Η στρατηγική τους να ξεκινήσουν και οι δύο με τη μαλακή γόμα ελαστικών, για να κερδίσουν θέσεις νωρίς ήταν μια ωραία ιδέα αν είχαμε… αυτοκίνητο ασφαλείας. Αυτό δε συνέβη, όπως είπε ο Νόρις, άρα άδικος κόπος. Σε κάποιον άλλο αγώνα ίσως πετύχει.

Αν αφαιρέσουμε το γκραν πρι της Αυστραλίας, με όσα έγιναν στο τέλος, με τις επανεκκινήσεις, η McLaren θα είχε μόνο δύο βαθμούς χάρη στον Νόρις στο Αζερμπαϊτζάν...

Tags: