Οι κορυφαίοι του Ράλλυ Ακρόπολις σε 69 χρόνια

Από το Ράλλυ Ακρόπολις του 2022

i

©acropolisrally

Οι κορυφαίοι του Ράλλυ Ακρόπολις σε 69 χρόνια

Δημήτρης Μπαλής • 11:39 - 18.07.2023 / Ανανεώθηκε: 14:49 - 14.08.2024

Οδηγοί, συνοδηγοί, αυτοκίνητα και ειδικές διαδρομές μπήκαν στο μικροσκόπιο των θεατών στο Acropolis Rally Hall Οf Fame.

Ολοκληρώθηκε με πάνω από 10.000 άτομα συμμετοχή, η ψηφοφορία του διαγωνισμού «Acropolis Rally Hall of Fame powered by betsson», για την ανάδειξη των κορυφαίων στα 69, μέχρι τώρα, Ράλλυ Ακρόπολις.

Κι όλα αυτά με την ευκαιρία του 70ού αγώνα, φέτος τον Σεπτέμβριο.

Βέβαια, σε έναν τέτοιο διαγωνισμό είναι δύσκολο να κάνεις συγκρίσεις εποχών, δηλαδή στην αρχή με αυτοκίνητα που είχαν καρμπιρατέρ και τώρα που έχουν turbo και υβριδική τεχνολογία. Αλλά και οι οδηγοί έχουν αλλάξει. Οι ξένοι πάντα ήταν επαγγελματίες, ενώ οι Ελληνες έκαναν πάντα το χόμπι τους, διότι δεν έχουμε επαγγελματικό μηχανοκίνητο αθλητισμό. Οδηγούσαν όμως σαν επαγγελματίες και πολλοί από αυτούς κατάφερναν να κερδίζουν ξένους επαγγελματίες.

Μόνο οι ειδικές διαφδρομές παρέμειναν ίδιες, χωμάτινες, σκληρές, με άγρια ομορφιά.

Ο διαγωνισμός περιλάμβανε πέντε κατηγορίες: Έλληνες, ξένοι οδηγοί, συνοδηγοί με την πιο επιτυχημένη πορεία στον αγώνα, αγωνιστικά αυτοκίνητα που διακρίθηκαν περισσότερο στις σκληρές του επιφάνειες και ειδικές διαδρομές που κέρδισαν την προτίμηση των πληρωμάτων, των θεατών και του Τύπου.

Ο «Ιαβέρης» (Τάσος Μαρκουίζος) ©acropolisrally

Με ποσοστό 26%, είναι ο «Ιαβέρης» (Τάσος Μαρκουίζος) ο Έλληνας οδηγός που κέρδισε την προτίμηση του κοινού. Καλύτερό του αποτέλεσμα η 5η θέση στο 26o Ράλλυ Ακρόπολις (1979), ωστόσο ο ίδιος «χάρισε» πολλές στιγμές στους φίλους του αγώνα, κυρίως στα τέλη της δεκαετίας του ’70 και στις αρχές του ’80, πάντα χάρη στη θεαματική οδήγησή του.

Ο Κόλιν ΜακΡέι ©acropolisrally

Ανάλογα, ο αδικοχαμένος Κόλιν ΜακΡέι, πολυνίκης του Ράλλυ Ακρόπολις και παγκόσμιος πρωταθλητής του 1995, αποσπώντας το 30% των ψήφων, αναδείχθηκε κορυφαίος ξένος οδηγός, επιβεβαιώνοντας πως το στίγμα του στο σπορ παραμένει ανεξίτηλο.

Ο Κώστας Στεφανής ©acropolisrally

Στην κατηγορία των συνοδηγών, που περιλάμβανε Έλληνες και ξένους πρωταγωνιστές του Ράλλυ Ακρόπολις, το 55% που «έδωσαν» οι θεατές στον Κώστα Στεφανή ήταν το μεγαλύτερο ποσοστό που καταγράφηκε στην ψηφοφορία. Ο πολυνίκης Έλληνας συνοδηγός αρχικά ξεχώρισε δίπλα στον «Ιαβέρη», ενώ δίπλα στον «Τζίγγερ» κυριάρχησε την εξαετία 1987- 1992. Στις σημαντικότερες επιτυχίες του περιλαμβάνεται η κατάκτηση της 1ης θέσης γενικής κατάταξης, το 1995, με τον Άρη Βωβό.

Η Lancia Delta HF Integrale ©acropolisrally

Με έξι συνεχόμενα πρωταθλήματα και συνολικά 46 νίκες στο WRC, η Lancia Delta θεωρείται ένα από τα πλέον επιτυχημένα αυτοκίνητα όλων των εποχών. Φτάνοντας στο 1992, αποκαλύφθηκε η Deltona, η απόλυτη εκδοχή της Integrale, που άμεσα ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου στο Ακρόπολις. Αυτοκίνητο που αγαπήθηκε από το κοινό διεθνώς και από τους Έλληνες ειδικώς, οι οποίοι έδειξαν την προτίμησή τους ψηφίζοντάς την με ποσοστό της τάξης του 25%.

Η ειδική διαδρομή «Ταρζάν» ©acropolisrally

Στην κατηγορία των ειδικών διαδρομών, ο «Ταρζάν», με ποσοστό 21%, κέρδισε την προτίμηση των θεατών, κυρίως χάρη στο θρύλο του. Μια ειδική διαδρομή της οποίας η φήμη προηγείται του ονόματος, με τις ιστορίες να κάνουν λόγο ίσως για ό,τι σκληρότερο περιλάμβανε κατά το παρελθόν το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Από το 2021 ο «Ταρζάν» επανήλθε στη διαδρομή του αγώνα, με κάποια σημεία του, κοντά στο Ροβολιάρι και στη Ρεντίνα, να αποτελούν πόλο έλξης χιλιάδων θεατών.

Με την ολοκλήρωση της ψηφοφορίας διενεργήθηκε κλήρωση, από την οποία προέκυψαν 80 τυχεροί, που κερδίζουν 50 διπλές προσκλήσεις για την υπερειδική διαδρομή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023, που θα διεξαχθεί στις 7 Σεπτεμβρίου, 15 θέσεις σε σεμινάρια ασφαλούς οδήγησης, σε συνεργασία με την Driving Academy, 5 πλήρη σετ από το επίσημο Merchandise των 70 χρόνων του Ράλλυ Ακρόπολις και 10 συλλεκτικά λευκώματα των 70 χρόνων του Ράλλυ Ακρόπολις.

Tags: