Οι νέοι κανονισμοί της FIA ανάγκασαν τη McLaren να αλλάξει το μονοθέσιό της
i

© IMAGO / ZUMA Press Wire

Οι νέοι κανονισμοί της FIA ανάγκασαν τη McLaren να αλλάξει το μονοθέσιό της

Sportal newsroom 13:03 - 15.02.2025 / Ανανεώθηκε: 13:04 - 15.02.2025

Οι αλλαγές θα εφαρμοστούν σταδιακά, με τις νέες απαιτήσεις για τα οπίσθια πτερύγια να τίθενται σε ισχύ ήδη από τον πρώτο αγώνα στην Αυστραλία, ενώ εκείνες για τα εμπρόσθια πτερύγια θα εφαρμοστούν στον ένατο αγώνα στην Ισπανία.

Ο επικεφαλής της ομάδας της McLaren Αντρέα Στέλλα επιβεβαίωσε ότι οι παγκόσμιοι πρωταθλητές κατασκευαστών χρειάστηκε να κάνουν αλλαγές στο μονοθέσιό τους για τη σεζόν 2025 μετά τις νέες απαιτήσεις της FIA για την ευκαμψία των πτερυγίων.

Αρχικά, η FIA είχε δηλώσει ότι δεν θα υπάρξουν αλλαγές στις απαιτήσεις για την ευκαμψία των εμπρόσθιων και οπίσθιων πτερυγίων κατά το τελευταίο έτος χρήσης των τρεχόντων μονοθεσίων. Ωστόσο, στις αρχές Φεβρουαρίου, ανακοινώθηκε ότι τελικά θα γίνουν αλλαγές. Αυτές θα εφαρμοστούν σταδιακά, με τις νέες απαιτήσεις για τα οπίσθια πτερύγια να τίθενται σε ισχύ ήδη από τον πρώτο αγώνα στην Αυστραλία, ενώ εκείνες για τα εμπρόσθια πτερύγια θα εφαρμοστούν στον ένατο αγώνα στην Ισπανία.

Η πρόσφατη δήλωση του Αντρέα Στέλα, επικεφαλής της McLaren, αποκαλύπτει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ομάδα στην αρχή της νέας αγωνιστικής σεζόν της Formula 1. Μιλώντας στο Sky Sports F1, ο Στέλα παραδέχτηκε ότι οι αλλαγές στους κανονισμούς έχουν δημιουργήσει πονοκέφαλο σε όλους.

«Για να είμαι ειλικρινής, αυτό δημιούργησε πονοκέφαλο σε όλους μας», είπε ο Στέλα. «Δεν χρειάζεται να κάνουμε αλλαγές για την έναρξη της σεζόν. Ωστόσο, από τον ένατο αγώνα και μετά, θα υπάρξουν μικρές τροποποιήσεις που έχουν γίνει αντικείμενο μεγάλης συζήτησης. Αλλά από την άποψη του τι μας απασχολεί και μας προκαλεί πονοκέφαλο, είναι κάτι εντελώς διαφορετικό και σχετίζεται με την αναζήτηση δεκάτων του δευτερολέπτου», συμπλήρωσε.

Ο Ιταλός τεχνικός διευθυντής εξήγησε ότι η ομάδα επικεντρώθηκε στη βελτίωση του MCL38, το οποίο ήταν ήδη ένα πολύ ανταγωνιστικό μονοθέσιο. «Όσον αφορά τη βελτίωση του αυτοκινήτου, εκτός από την αποτελεσματικότητα της κάτω δυναμικής που είναι ο κύριος στόχος μας, προσπαθήσαμε να βελτιώσουμε την απόδοση σε πολλούς τομείς, συμπεριλαμβανομένης της βασικής εμφάνισης», είπε.

«Αξιολογήσαμε προσεκτικά πόσο καινοτόμοι θέλαμε να είμαστε, δεδομένου ότι το MCL38 ήταν ήδη πολύ ανταγωνιστικό. Ο κύριος στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε πιο αποτελεσματική αεροδυναμική, δίνοντας μεγαλύτερη ελευθερία στους συναδέλφους μας στο τμήμα αεροδυναμικής να εργαστούν με τη γεωμετρία». Ο Στέλα πρόσθεσε ότι η ομάδα επικεντρώθηκε επίσης στη βελτίωση της διαχείρισης των ελαστικών για να ενισχύσει τον ρυθμό αγώνα. «Ταυτόχρονα, θέλαμε να κάνουμε κάποιες βελτιώσεις στη διαχείριση των ελαστικών, που θα μας επιτρέψουν να βελτιώσουμε τον ρυθμό μας στον αγώνα. Βασικά, αυτοί είναι οι δύο τομείς, αν και υπάρχει επίσης η δυνατότητα αλλαγών στην ανάρτηση για τη βελτίωση της μηχανικής πρόσφυσης. Ωστόσο, στις μέρες μας, η ανάρτηση εξυπηρετεί περισσότερο την αεροδυναμική», κατέληξε ο Ιταλός τεχνικός διευθυντής.