Τα σχέδια για την εισαγωγή μιας νέας αυτόνομης μορφής σπριντ για το Σαββατοκύριακο (28-30/4) του γκραν πρι του Αζερμπαϊτζάν προχώρησαν, αφού ο επικεφαλής της Formula 1, Στέφανο Ντομενικάλι, συναντήθηκε με τους επικεφαλής της ομάδας την Κυριακή (2/4).
Ο σκοπός της συνάντησης δεν ήταν να υπάρξει επίσημη ψηφοφορία, αλλά στην πραγματικότητα να δοθεί εντολή από τις ομάδες στη FIA να προχωρήσει με την οριστικοποίηση των κανονιστικών λεπτομερειών εγκαίρως για το γκραν πρι του Αζερμπαϊτζάν (28-30/4).
Οι κανόνες θα πρέπει επίσης να ελεγχθούν και να δοκιμαστούν από τους αθλητικούς διευθυντές της ομάδας στην αθλητική συμβουλευτική επιτροπή, πριν επικυρωθούν επίσημα πριν τον αγώνα. Διάφορες πιθανές μορφές έχουν συζητηθεί, συμπεριλαμβανομένης της πιθανότητας μιας μορφής κατατακτήριων δοκιμών ενός γύρου για τα σπριντ, αλλά αυτή η ιδέα έχει πλέον εγκαταλειφθεί, εν μέρει λόγω των επιπλοκών της προετοιμασίας του λογισμικού χρονομέτρησης για να αντιμετωπίσει αυτή τη λύση.
Υπήρξε επίσης μια συζήτηση σχετικά με το ποια από τις κατατακτήριες δοκιμές σπριντ και αγώνα θα ήταν την Παρασκευή ή το Σάββατο, αλλά έχει συμφωνηθεί να γίνει το Σάββατο μία ξεχωριστή δοκιμασία. Το βασικό σχέδιο τώρα για τον αγώνα σπριντ του Σαββατοκύριακου είναι να έχουμε κανονικές κατατακτήριες δοκιμές την Παρασκευή μετά το FP1, με το grid να είναι οριστικοποιημένο και να μην επηρεάζεται από το αποτέλεσμα του αγώνα σπριντ.
18:27 - 04.04.2023
Το εντυπωσιακό ρεκόρ θέσεων στο βάθρο του Χάμιλτον συνεχίζεται μετά τα αποτελέσματα του γκραν πρι της Αυστραλίας
Ο Λιούις Χάμιλτον συνεχίζει να μας εκπλήσσει με την αγωνιστική του συνέπεια να βρίσκεται πάντα στις πρώτες θέσεις τερματισμού.
Οι κατατακτήριες δοκιμές σπριντ θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο με μια ελαφρώς συντομευμένη έκδοση της συνήθους μορφής των τριών δοκιμασιών. Αν και οι ακριβείς χρόνοι εξακολουθούν να συζητούνται, μια πιθανή επιλογή είναι να χωριστούν οι τρεις δοκιμασίες σε δώδεκα, δέκα και οκτώ λεπτά.
Οι ομάδες ήθελαν να έχουν μια μικρότερη περίοδο σπριντ, προκειμένου να κρατήσουν ένα απόθεμα στον αριθμό των γύρων που λειτουργούν οι μονάδες ισχύος στις κατατακτήριες δοκιμές κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου και λόγω του περιορισμένου αριθμού σετ ελαστικών που είναι διαθέσιμα. Υπάρχουν πολλά περίπλοκα ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν, όπως η κατανομή των ελαστικών, με κάθε οδηγό να περιορίζεται σε 12 σετ στα σπριντ του Σαββατοκύριακου. Οι κανόνες του Parc ferme πρέπει επίσης να οριστικοποιηθούν.
Η γενική ιδέα είναι ότι οι κυρώσεις που αφορούν τεχνικά θέματα, όπως αυτές για τις αλλαγές, θα συνεχίσουν να ισχύουν για τον κύριο αγώνα, όπως συνέβαινε ήδη με τα σπριντ του Σαββατοκύριακου, και ότι οι αθλητικές ποινές που επιβάλλονται στο σπριντ εφαρμόζονται στο σπριντ. Είναι κατανοητό ότι ένας οδηγός που υφίσταται ποινή στο grid για ένα περιστατικό στο σπριντ είναι πιθανό να το εκτίσει στο επόμενο σπριντ και όχι στον κύριο αγώνα της επόμενης ημέρας, αν και αυτό δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί.
Μιλώντας πριν από τη συνάντηση της Κυριακής, ο επικεφαλής της ομάδας της Mercedes, Τότο Βολφ, δήλωσε ότι ήταν υπέρ της αυτόνομης μορφής, εάν οι λεπτομέρειες μπορούσαν να συμφωνηθούν.
«Νομίζω ότι δύο προκριματικοί από μόνοι τους δεν είναι κάτι κακό. Αν παραμείνουμε στην τρέχουσα μορφή, νομίζω ότι δεν θα είμαστε σε θέση να το κάνουμε αυτό με τα χιλιόμετρα του κινητήρα και νομίζω ότι η Pirelli δεν έχει αρκετά ελαστικά. Οπότε αυτό είναι κάτι που πρέπει να λυθεί».