Περίπατο στην κοσμοπολίτικη Βαρκελώνη έκανε ο μοναδικός Φερστάπεν

Μην τον είδατε τον Μαξ Φερστάπεν στο Μον Μελό

i

© redbullcontentpool.com/

Περίπατο στην κοσμοπολίτικη Βαρκελώνη έκανε ο μοναδικός Φερστάπεν

Δημήτρης Μπαλής • 17:32 - 04.06.2023 / Ανανεώθηκε: 15:49 - 14.08.2024

Ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull κέρδισε με απίστευτη άνεση το 7ο γκραν πρι της χρονιάς.

Ασταμάτητος, απίστευτος, ασυγκράτητος. Δεν υπάρχουν λέξεις για να περιγράψεις τον Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος πέρασε σας αέρας και από τη Βαρκελώνη, κερδίζοντας για 5η φορά φέτος, σε 7 γκραν πρι, με τη Red Bull να έχει το απόλυτο νικών. Ηταν η 3η νίκη του Φερστάπεν στη Βαρκελώνη μετά το 2022 και το 2016 και η 40ή καριέρας.

Ο Ολλανδός άφησε 20 δευτ. πίσω τον Χάμιλτον, ενώ την τριάδα του βάθρου συμπλήρωσε και η δεύτερη Mercedes με τον Ράσελ.

Ο Σάινθ που ξεκίνησε δεύτερος ολοκλήρωσε τον αγώνα 5ος, ενώ 4ος από 11ος στο γκριντ, ήταν ο Πέρες με την άλλη Red Bull.

Με καλές καιρικές συνθήκες, λίγη συννεφιά και καθόλου ήλιο και υπό τα βλέμματα του Νεϊμάρ, ο οποίος φαίνεται ότι γλυκάθηκε από το θέαμα στο Μονακό και είπε να πάει και στη Βαρκελώνη, ο 7ος αγώνας της χρονιάς επιφύλαξε πλούσιο θέαμα.

Στην εκκίνηση, ο Κάρλος Σάινθ πήγε να κάνει την έκπληξη στην ευθεία, όταν άνοιξε από την εξωτερική και προσπάθησε στο σικέιν να βρεθεί μπροστά, όμως ο Φερστάπεν έκλεισε τη γραμμή του και κράτησε πίσω τον Ισπανό. Στη ίδια στροφή ο Χάμιλτον είχε επαφή με τον Νόρις, που ήταν 3ος στην εκκίνηση και με σπασμένη αεροτομή μπήκε στα πιτς να την αλλάξει πέφτοντας τελευταίος, ενώ την ίδια στιγμή κατάφερε να περάσει ο Στρολ και να ανέβει 3ος. Ο Οκόν κέρδισε μια θέση, ο Αλόνσο δύο, ανεβαίνοντας 6ος, ενώ ο Ράσελ κέρδισε 5 θέσεις με τη Mercedes, φθάνοντας 7ος, με τον Πέρες και τη Red Bull να ανεβαίνει μόλις μία θέση, στη 10η.

Ο Ράσελ στον 7ο γύρο κατάφερε να περάσει τον Αλόνσο, κάνοντας ένα εξαιρετικό ξεκίνημα, με τον Αλόνσο στην πατρίδα του να μην εμφανίζεται καθόλου ανταγωνιστικός, σε αντίθεση με όλους τους προηγούμενους αγώνες.

Στον 8ο γύρο ο Χάμιλτον πέρασε τον Στρολ, ανεβαίνοντας τρίτος, ο οδηγός που έχει κερδίσει 6 φορές στην Ισπανία και μάλιστα 5 συνεχόμενες από το 2017 έως το 2021.

Στον 10ο γύρο ο Πέρες ήταν ήδη 8ος, απειλώντας άμεσα τον Αλόνσο, όταν ο πρώτος Φερστάπεν είχε φθάσει στα 4,9 δευτ. τη διαφορά από τον Σάινθ, με τον Χάμιλτον να προσπαθεί να μαζέψει τη διαφορά των 1,7 δευτ. από τον Σάινθ.

Ο Ράσελ συνεχίζοντας τον ξέφρενο ρυθμό του πέρασε τον Οκόν φθάνοντας στην 5η θέση, με τον Λεκλέρ που ξεκίνησε από το πιτ λέιν με τη Ferrari, να είναι από τελευταίος, 11ος.

Ηταν φανερό ότι υπήρχε διαφορά στρατηγικής ανάμεσα σε όλους του οδηγούς. Ο πρώτος Φερστάπεν είχε τη μέση γόμα, όπως και ο Πέρες που ήταν 8. Οι οδηγοί ενδιάμεσά από αυτούς είχαν μαλακή γόμα, ενώ ο Λεκλέρ ξεκίνησε με τη σκληρή, θέλοντας να κάνει μάλλον δύο πιτ στοπ, μήπως και ανέβει θέσεις.

Τα πιτ στοπ είχαν ξεκινήσει, επιβεβαιώνοντας τη διαφορετική στρατηγική των οδηγών και τις εναλλαγές θέσεων.

Με τον Χάμιλτον να είναι στον… σβέρκο του Σάινθ, οι μηχανικοί κάλεσαν τον Ισπανό να βάλει τη μέση γόμα και ο γρήγορος Χάμιλτον άρχισε κάπως να μαζεύει τη διαφορά από τον Φερστάπεν, που είχε ακόμα τη μέση γόμα.

Ο Λεκλέρ έκανε τη δική του αλλαγή στον 17ο γύρο, αλλάζοντας σε μαλακή γόμα. Δύο Mercedes βρίσκονταν κιόλας στις θέσεις 2 και 3, αλλά με 8 δευτ. διαφορά μεταξύ τους.

Στον 21ο γύρο μόνο οι 4 πρώτοι οδηγοί δεν είχαν κάνει αλλαγή ελαστικών: Φερστάπεν, Χάμιλτον, Ράσελ και Πέρες. Τρομερές στρατηγικές, με τον Φερστάπεν να κάνει έναν απίστευτο αγώνα.

Ο Χάμιλτον, κάνοντας το δικό του πιτ στοπ βρέθηκε πίσω από τον Σάινθ, στα 2,4 δευτ. και αυτό δεν ήταν κάτι που είχαν υπολογίσει σωστά στην ομάδα. Και ο Ράσελ μπήκε στα πιτς και βγήκε πίσω από τον Στρολ, που ήταν πίσω από τον Χάμιλτον.

Ο Φερστάπεν άλλαξε ελαστικά στον 27ο γύρο και όταν βγήκε ήταν 6,2 δευτ. μπροστά από τον Πέρες, ο οποίος δεν είχε αλλάξει ακόμα ελαστικά. Το έκανε στον επόμενο γύρο και βγήκε στην 9η θέση, όταν ο Χάμιλτον περνούσε τον Σάινθ, για δεύτερος. Η διαφορά του από τον Φερστάπεν ήταν στα 12,2 δευτ.

Ο αγώνας εξελίχθηκε με περιορισμένο ενδιαφέρον, με τον Πέρες να ανεβαίνει 4ος και τον Λεκλέρ να μένει 12ος. 

Στον 35ο γύρο ο Ράσελ προσπέρασε τον όχι και τόσο ανταγωνιστικό Σάινθ για την τρίτη θέση και στον 42ο από τους 66, μπήκε στα πιτ σχεδόν την ίδια στιγμή με τον Λεκλέρ, τοποθετώντας τη σκληρή γόμα της Pirelli. Ο Ράσελ στον 46ο έβαλε τη μαλακή, στον 51ο ο Χάμιλτον έκανε το ίδιο και τους ακολούθησαν οι δύο Red Bull, που φυσικά δεν είχαν κανέναν λόγο να μην βάλουν τη μαλακή γόμα. Ενδιάμεσα ο Φερστάπεν είχε προειδοποιηθεί για δεύτερη φορά για τα όρια της πίστας, παρατηρήθηκε επίσης με ασπρόμαυρη σημαία και αφού τον συμβούλεψαν από τα πιτ, τερμάτισε εμπρός από τον δεύτερο Χάμιλτον κατά περίπου 24 δευτερόλεπτα. Τρίτος ήταν ο Ράσελ, τέταρτος ο Πέρες, ακολούθησαν οι Σάινθ, Στρολ και Αλόνσο, που ενώ μπορούσε να περάσει τον ομόλογό του στην Aston Martin δεν το έκανε, με τους Οκόν, Τσουνόντα και Ζου να ολοκληρώνουν την πρώτη 10άδα. Απλά ο Τσουνόντα δέχτηκε ποινή πέντε δευτερολέπτων και χάνει την ένατη θέση, πέφτοντας στη 12η. Τον τελευταίο πόντο τον εξασφάλισε ο Γκασλί. Ο Λεκλέρ ήταν 11ος, κάτι που δείχνει πως οι αναβαθμίσεις στη Ferrari δεν απέδωσαν. Τον έξτρα βαθμό για τον ταχύτερο γύρο τον κέρδισε ο Φερστάπεν.

Σπουδαία δουλειά για τη Mercedes, με το 2-3, ο Πέρες διασκέδασε τις εντυπώσεις με την 4η θέση, σε αντίθεση με τον Λεκλέρ και μικρή απογοήτευση από τον Σάινθ.

Βαθμολογία Οδηγών

Φερστάπεν 170, Πέρες 117, Αλόνσο 99, Χάμιλτον 87, Ράσελ 65, Σάινθ 58, Λεκλέρ 42.

Βαθμολογία Κατασκευαστών

Red Bull 287, Mercedes 152, Aston Martin 134, Ferrari 100, Alpine 40, McLaren 17.

Επόμενο γκραν πρι στον Καναδά, στις 18 Ιουνίου.

Tags: