Ο πρώτος που την «πάτησε» ήταν ο Λεκλέρ, αλλά στο όριο βρίσκονται κι άλλοι οδηγοί.
Η τιμωρία του Σαρλ Λεκλέρ στη Τζέντα, με 10 θέσεις ποινής στην εκκίνηση (έκανε 2ο χρόνο στα δοκιμαστικά κατάταξης και ξεκίνησε 12ος) ήταν η πρώτη για τη φετινή χρονιά.
Όπως φαίνεται, μάλλον κι άλλοι οδηγοί, αργά ή γρήγορα, θα την «πατήσουν», διότι πάρα πολλά εξαρτώνται από την αξιοπιστία των κινητήριων συστημάτων.
Η μεγάλη χαμένη των δύο πρώτων γκραν πρι, η Ferrari, έχει πολλά να αλλάξει στον τρόπο δουλειάς της, αλλά και να κάνει και ένα… ευχέλαιο για την κακοδαιμονία της.
Διότι, δεν ήταν μόνο οι θέσεις ποινής στον Λεκλέρ, αλλά και το θέμα με τα πιτ στοπ. Τη στιγμή που συνεχιζόταν κανονικά το γκραν πρι στην Τζέντα, Κάρλος Σάινθ και Σαρλ Λεκλέρ μπήκαν στα πιτ για αλλαγή ελαστικών, κι έχασαν περίπου 20 δευτερόλεπτα ο καθένας (μαζί και θέσεις). Ηταν άτυχοι, διότι λίγο αργότερα εισήλθε στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας, με τους υπόλοιπους οδηγούς να επιλέγουν εκείνη τη στιγμή να πάνε στα πιτ για αλλαγή ελαστικών, διότι έχασαν μόνο 11 δευτερόλεπτα.
Θυμίζουμε για την ποινή στον Λεκλέρ ότι τη δέχθηκε επειδή αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει τρίτη κεντρική μονάδα ελέγχου.
16:21 - 22.03.2023
Οσα δεν γνωρίζατε για την αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων (vid)
Η αθέατη πλευρά της Formula 1 στο τέταρτο επεισόδιο ντοκιμαντέρ της Alfa Romeo.
Όμως, τι γίνεται, γενικότερα, με τις ποινές και ποιοι οδηγοί κινδυνεύουν;
Αυτή τη στιγμή κινδυνεύουν με ποινή 10 θέσεων οι: Σέρχιο Πέρες, Σαρλ Λεκλέρ και Νικ ντε Βρίες. Ο πρώτος έχει χρησιμοποιήσει δύο φορές τη μονάδα αποθήκευσης ενέργειας και άλλες δύο φορές την κεντρική μονάδα ελέγχου, ενώ ο Μονεγάσκος δύο φορές τη μονάδα αποθήκευσης ενέργειας και τρεις φορές την κεντρική μονάδα ελέγχου. Από τη μεριά του ο Ντε Βρίες έχει χρησιμοποιήσει δύο την κεντρική μονάδα ελέγχου.
Αξίζει να επισημάνουμε πως όταν ξεπεραστεί ο επιτρεπόμενος αριθμός αλλαγών ενός εξαρτήματος για πρώτη φορά, η ποινή που θα δεχτεί ο οδηγός θα είναι 10 θέσεις. Όταν ο επιτρεπόμενος αριθμός έχει ξεπεραστεί και επέλθει η τιμωρία των 10 θέσεων, τότε η επόμενη ποινή θα πέσει στις πέντε θέσεις. Για παράδειγμα, αν ο Λεκλέρ αναγκαστεί να αλλάξει τη μονάδα αποθήκευσης ενέργειας, θα τιμωρηθεί με 10 θέσεις στην εκκίνηση. Αν, όμως, αλλάξει την κεντρική μονάδα ελέγχου ηλεκτρονικών, επειδή έχει ήδη δεχτεί ποινή 10 θέσεων γι αυτό, η επόμενη τιμωρία για το ίδιο εξάρτημα θα αφορά πέντε θέσεις.
Τα όρια των ποινών
Κινητήρας
Κινητήρας εσωτερικής καύσης: 3 πριν την τιμωρία
Turbo: 3 πριν την τιμωρία
MGU-H: 3 πριν την τιμωρία
MGU-K: 3 πριν την τιμωρία
Μονάδα αποθήκευσης ενέργειας: 2 πριν την τιμωρία
Κεντρική μονάδα ελέγχου ηλεκτρονικών: 2 πριν την τιμωρία
Σύστημα εξάτμισης: 8 πριν την τιμωρία
Κιβώτιο
Καβούκι και γρανάζια: 4 πριν την τιμωρία
Άξονες, μεταξόνια, τροχοί, ενώσεις, διαφορικό: 4 πριν την τιμωρία
Ποινές
Πρώτη φορά υπερκέρασης του ορίου: 10 θέσεις
Δεύτερη φορά υπερκέρασης του ορίου και παραπάνω: 5 θέσεις