Μια απίστευτη ολίσθηση 7.351 μ., σε πάγο βάθος 40 εκ., σε λίμνη στη Σουηδία.
Τα ρεκόρ Γκίνες είναι για να καταρρίπτονται, και να δημιουργούνται νέα. Ένα από αυτά συνέβη με τη Skoda Μεγάλης Βρετανίας, η σημείωσε δύο επίσημα παγκόσμια ρεκόρ ντριφτ στον πάγο με το Enyaq iV vRS SUV, το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της τσέχικης μάρκας. Τα ρεκόρ, τα οποία έχουν επαληθευτεί από το Παγκόσμιο Ρεκόρ Γκίνες, σημειώθηκαν από τον δημοσιογράφο αυτοκινήτου Ρίτσαρντ Μίντεν σε μια παγωμένη λίμνη της Σουηδίας.
Το πρώτο ρεκόρ που έσπασε η Skoda, ήταν για τη μεγαλύτερη συνεχόμενη ολίσθηση οχήματος στον πάγο. Οδηγώντας το SUV Skoda Enyaq iV vRS, ο Μίντεν κράτησε το αυτοκίνητο σε πλαγιολίσθηση για 7.351 μέτρα, με το προηγούμενο ρεκόρ να είναι 6.231 μ. και σημειώθηκε στην Κίνα το 2022. Σε μια αξιοσημείωτη επίδειξη δεξιοτεχνίας, ο Μίντεν οδήγησε για 15 λεπτά και 58 δευτερόλεπτα, κάνοντας 39 φορές τον κύκλο, με τελική ταχύτητα 48,69 χλμ.ώρα και πιο αργή τα 31,64 χλμ./ώρα. Το δεύτερο ρεκόρ, ήταν για τη μεγαλύτερη σε μήκος πλαγιολίσθηση στον πάγο, για ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
17:51 - 23.01.2023
Στο τιμόνι της plug-in hybrid Skoda Octavia iV
Επιβλητική, με τεράστιους χώρους, αποδοτική και φουλ εξοπλισμένη.
Προκειμένου να επιτευχθεί η τέλεια πλαγιολίσθηση, την τέταρτη από τις πέντε ημέρες της προσπάθειας, χρειάστηκαν πολυάριθμες δοκιμές με διαφορετικούς συνδυασμούς ελαστικών και ελάχιστες ώρες φωτός, σε συνολικά 18 ώρες ντίφτινγκ.
Το αυτοκίνητο παραγωγής που χρησιμοποιήθηκε ήταν εξοπλισμένο με ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών, ενώ τα ελαστικά στο μπροστινό μέρος είχαν 600 καρφιά 5 χιλιοστών, επιτρέποντας μεγαλύτερη πρόσφυση και δυνατότητα διεύθυνσης στην παγωμένη επιφάνεια χωρίς πρόσφυση, ενώ τα ελαστικά που τοποθετήθηκαν στους πίσω τροχούς είχαν 300 καρφιά 2 χλστ.στην επιφάνεια του ελαστικού. Ο συνδυασμός αποδείχθηκε ο ιδανικός για ελεγχόμενη ολίσθηση στην επιφάνεια πάγου βάθους 40 εκ.
Καταλήγοντας, το Enyaq iV vRS SUV είναι το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό Skoda που φέρει το σήμα vRS, προσφέροντας 299 ίππους και επιτάχυνση μόλις 6,5 δευτερόλεπτα στα 0-100 χλμ. ώρα, έχοντας μπαταρία 82 kWh (77 kWh καθαρή) και δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, που παράγουν 460 Nm ροπής.
Όπως με όλα τα μοντέλα παραγωγής Enyaq iV vRS, το αυτοκίνητο που έσπασε το ρεκόρ διέθετε σπορ ανάρτηση 15 χλστ. χαμηλότερη μπροστά σε σχέση με το στάνταρ Enyaq iV και 10 χλστ. χαμηλότερη πίσω. Η βελτιωμένη δυναμική οδήγηση, προήλθε χάρη στο προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης, εκτός από το Drive Mode Select και το προαιρετικό Dynamic Chassis.