Πώς αλλάζουν τα προκριματικά της F1 για την Ιμολα - όλοι με ίδια γόμα

Ισως ο νέος τρόπος χρήσης των ελαστικών, προσφέρει περισσότερο ανταγωνισμό

i

©Pirelli

Πώς αλλάζουν τα προκριματικά της F1 για την Ιμολα - όλοι με ίδια γόμα

Δημήτρης Μπαλής • 16:44 - 15.05.2023 / Ανανεώθηκε: 16:18 - 14.08.2024

Ο νέος τρόπος χρήσης των ελαστικών αυτό το τριήμερο στην Ιταλία, ίσως δώσει νέο ενδιαφέρον στη διαδικασία.

Στην προσπάθειά της η Pirelli να μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, σε συμφωνία με τη FIA και τις ομάδες της Formula 1, αλλά από αυτό το τριήμερο, με το γκραν πρι της Ιμολα, τον τρόπο χρήσης των ελαστικών.

Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα στους οδηγούς να «παίξουν» με ίδιους όρους στις διαδικασίες των δοκιμαστικών, καθώς όπως είδαμε και στο Μαϊάμι, ο τρόπος που χρησιμοποίησαν ελαστικά οι δύο οδηγοί της Red Bull, έριξε τη ζυγαριά προς την πλευρά του Φερστάπεν.

Το γκραν πρι της Εμίλια – Ρομάνια, όπως λέγεται, θα περιλαμβάνει αναθεωρημένους κανόνες προκριματικών, σχετικά με τη χρήση των ελαστικών.

Όχι μόνο μειώνεται ο αριθμός των συνολικών σετ ελαστικών ανά οδηγό, αλλά θα επιβάλλεται η σύνθεση ελαστικών που χρησιμοποιείται σε κάθε τμήμα.

Επί του παρόντος, οι οδηγοί είναι ελεύθεροι να χρησιμοποιούν όποιο τύπο σύνθεσης ελαστικών επιθυμούν κατά τη διάρκεια κάθε τμήματος προκριματικών. Βέβαια, οι περισσότεροι συνήθως προτιμούν τη μαλακή γόμα, λόγω της άμεσης πρόσφυσης που παρέχει.

Ωστόσο, για την Ιμολα, αυτό θα αλλάξει, καθώς στο πρώτο σκέλος των δοκιμών κατάταξης του Σαββάτου, στο Q1, οι οδηγοί θα αναγκαστούν να φορέσουν τα σκληρά ελαστικά με λευκά τοιχώματα. Οσοι προκρίνονται στο δεύτερο σκέλος, στο Q2, επιτρέπεται να τρέξουν μόνο με τη μεσαία γόμα με κίτρινο τοίχωμα.

Οι 10, οι οποίοι προκρίνονται στο Q3 και θα βρίσκονται στη διαδικασία της πολ ποζίσιον, θα έχουν την ευκαιρία να τρέξουν τη μαλακή γόμα ελαστικών.

Τα τρία σκέλη των 18-15-12 λεπτών των δοκιμών κατάταξης, παραμένουν αμετάβλητα.

Επιπλέον, ο συνολικός αριθμός των ελαστικών για στεγνή άσφαλτο που διατίθενται σε κάθε οδηγό θα μειωθεί από 13 σετ για το Σαββατοκύριακο σε 11.

Αυτό σημαίνει οι οδηγοί θα έχουν πρόσβαση σε τρία σετ σκληρών ελαστικών, τέσσερα μεσαία και τέσσερα μαλακά, για τις τρεις ελεύθερες δοκιμές, τα προκριματικά του Σαββάτου και τον αγώνα της Κυριακής.

Η κατανομή των ελαστικών ενδιάμεσα (Intermediate) και βρόχινα (Wet) παραμένει αμετάβλητη.

Με αυτόν τον τρόπο μάλλον εξοικονομούνται δύο σετ ελαστικών ανά αυτοκίνητο, ανά Σαββατοκύριακο, τα οποία θα γίνουν συνολικά 46 σετ σε μια ολόκληρη σεζόν.

Έτσι, με 20 αυτοκίνητα, συνολικά σχεδόν 1000 ελαστικά θα εξοικονομηθούν και δεν θα χρειάζονται να αποσταλούν στα γκραν πρι.

Tags: