Ρατσισμός, ποινές οδηγών, Sprint Race, Ferrari και Πέρες ενόψει Αυστρίας

Το γκραν πρι του Σπίλμπεργκ στο ξεκίνημα πέρυσι

i

©Pirelli

Ρατσισμός, ποινές οδηγών, Sprint Race, Ferrari και Πέρες ενόψει Αυστρίας

Δημήτρης Μπαλής • 09:10 - 29.06.2023 / Ανανεώθηκε: 15:15 - 14.08.2024

Τα 5 κορυφαία δεδομένα για το γκραν πρι του Red Bull Ring, του ένατου αγώνα της φετινής σεζόν στη Formula 1.

Red Bull Ring. Ο μαγικός κόσμος της Formula 1 κάνει στάση στην Αυστρία, για τον 9ο αγώνα της χρονιάς.

Το ενδιαφέρον είναι ακόμα μεγαλύτερο, για πολλούς λόγους. Καταρχάς, αύριο Παρασκευή θα έχουμε τη μάχη για την πολ ποζίσιον, και εν συνεχεία το Σάββατο το Sprint Shootout και τον Sprint Race και την Κυριακή το γκραν πρι.

Επιπλέον, ύστερα από όσα συνέβησαν πέρυσι και ορισμένους θεατές περιμένουμε ότι η FIA θα είναι ακόμα πιο αυστηρή απέναντι σε όσους θελήσουν να αμαυρώσουν την εικόνα του σπορ.

Πέραν αυτών, η πίστα αποτελεί την έδρα της Red Bull, όμως στις εξέδρες θα κυριαρχεί ο πορτοκαλί… στρατός που θα στηρίζει τον αγαπημένο του οδηγό, τον Μαξ Φερστάπεν.

Αυστηρή στάση θα τηρήσει η FIA και στους οδηγούς που θα ξεπεράσουν τα όρια της πίστας και δεν αποκλείεται να υπάρξουν βαριές ποινές, χρηματικές ή... χρονικές, που θα επηρεάσουν το αποτέλεσμα.

Στο Σπίλμπεργκ, της Αυστρίας, η Ferrari συμπληρώνει έναν χρόνο από την τελευταία της νίκη στην F1 (!), η οποία επιτεύχθηκε σε αυτό το γκραν πρι, ενώ θα περιμένουμε και την αντίδραση του Σέρχιο Πέρες, που έχει... εξαφανιστεί στους τρεις τελευταίους αγώνες, την ώρα που ο Φερστάπεν είναι άπιαστος.

Στα πορτοκαλί οι κερκίδες όμως είχαμε και ανάρμοστες συμπεριφορές πέρυσι ©redbullcontentpool.com

Συμπεριφορά κόσμου και τρόποι αντιμετώπισης σε σχέση με πέρσι

Παρόλο που το γκραν πρι διεξάγεται στην Αυστρία, εκεί όπου υποτίθεται οι βορειοευρωπαίοι είναι αρκετά πιο πολιτισμένοι και πιο απελευθερωμένοι, εντούτοις πέρυσι είχαν παρατηρηθεί κάποια φαινόμενα ρατσισμού, ομοφοβίας, ανάρμοστης συμπεριφοράς και άλλων πολλών. Δεν είναι γνωστό αν οι φίλοι της F1 στις εξέδρες είχαν καταναλώσει πολλή μπίρα, κάτι που συνηθίζεται σε Αυστρία και Γερμανία, αλλά πλέον η FIA είπε «ως εδώ». Ήδη από πέρυσι είχαν «παρεισφρήσει» άνδρες ασφαλείας στις εξέδρες, όπου όταν κάποιος φίλαθλος παραπονιόταν πως έπεφτε θύμα ρατσισμού ή οποιουδήποτε κακεντρεχούς σχολίου, τότε αναλάμβανε ο security. Το ίδιο θα γίνει και φέτος, με τη FIA να εμφανίζεται αμείλικτη σε τέτοια θέματα. Μάλιστα, αν κάποιος αναρτήσει οτιδήποτε ρατσιστικό ή ομοφοβικό στα social media, τότε θα εντοπίζεται αμέσως. Τέτοιες συμπεριφορές θα εκλείψουν από τη Formula 1 και η FIA θα κάνει τα πάντα για να τις εξαφανίσει.

Sprint Race

Στην έδρα της Red Bull θα έχουμε το δεύτερο φετινό γκραν πρι που θα συνδυαστεί με Sprint Race, μετά το Αζερμπαϊτζάν, όπου παρά το γεγονός ότι ο Λεκλέρ είχε την πολ ποζίσιον, τελικά δεν κέρδισε. Υπενθυμίζω ότι με αυτό το φορμάτ, θα έχουμε μόνο ένα σκέλος ελεύθερων δοκιμαστικών την Παρασκευή, το FP1 και λίγες ώρες αργότερα τις κατατακτήριες δοκιμές. Από αυτές θα αναδειχτεί ο πόλμαν και η σειρά εκκίνησης του αγώνα της Κυριακής. Το Σάββατο θα έχουμε το Sprint Shootout, από το οποίο θα καθοριστεί η σειρά εκκίνησης του Sprint Race που θα γίνει την ίδια μέρα, διάρκειας περίπου 30 λεπτών. Εν συνεχεία, οι 10 πρώτοι του Sprint Race θα βαθμολογηθούν ως εξής: 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1. Την Κυριακή θα διεξαχθεί το κλασικό γκραν πρι, με τη σειρά εκκίνησης να έχει καθοριστεί από τις επίσημες δοκιμές της Παρασκευής.

Η κάμψη του Σέρχιο Πέρες

Αυτό που συμβαίνει με τον Μεξικανό οδηγό της Red Bull είναι πραγματικά απίστευτο. Το έχουμε περιγράψει και σε προηγούμενα άρθρα. Δεν έχει καταφέρει να προκριθεί στο Q3 για τρεις σερί αγώνες, δηλαδή στην τελική 10άδα, και εκεί που έδειχνε πως θα μπορούσε να κοντράρει τον Μαξ Φερστάπεν για τον τίτλο, φαίνεται να... καταρρέει. Στο Μονακό ξεκίνησε 20ός και τερμάτισε 16ος, στην Ισπανία άρχισε τον αγώνα από την 11η θέση και τερμάτισε 4ος, ενώ στον Καναδά ήταν 12ος στο γκριντ και αντίκρισε την καρό σημαία του τερματισμού 6ος. Ναι μεν ανεβαίνει θέσεις, αλλά αυτό οφείλεται και στην RB19 που είναι ανίκητη. Την ίδια ώρα, ο Φερστάπεν πηγαίνει… τρένο, από επιτυχία σε επιτυχία και έχει απομακρυνθεί στη μάχη του τίτλου. Με τον Πέρες να μην έχει κατακτήσει βάθρο εδώ και τρεις αγώνες, ο σύμβουλος της Red Bull τον ταρακούνησε λιγάκι, αν και το ρεπορτάζ λέει πως ο δοκιμαστής της ομάδας, Ντάνιελ Ρικιάρντο είναι φαβορί για μια θέση στην Alpha Tauri το 2024, που παρεμπιπτόντως τότε θα ονομάζεται αλλιώς, όπως αποκάλυψε ο Χέλμουτ Μάρκο.

Πολλές παραβιάσεις στα όρια της πίστας πέρυσι ©Pirelli

Αυστηρότερα κριτήρια για τα όρια της πίστας

Ο Μάικλ Μάσι ήταν διευθυντής αγώνων έως το 2021. Την επόμενη χρονιά, ανέλαβαν άλλοι, διαχωρίζοντας τα καθήκοντά τους και αυτός ήταν ένας από τους λόγους που κάποια κριτήρια και κανονισμοί έγιναν αυστηρότεροι. Πέρυσι, παρατηρήθηκαν ούτε λίγο ούτε πολύ 43 παραβιάσεις των ορίων της πίστας στην Αυστρία, οι περισσότερες από κάθε άλλο γκραν πρι στην ιστορία της Formula 1. Οι οδηγοί το χαρακτήρισαν αστείο, αλλά η αλήθεια είναι πως οι κανονισμοί είναι κανονισμοί, αλλιώς ο κάθε ένας θα μπορούσε να κάνει ό,τι θέλει. Έχουμε δει φέτος πως οι κριτές και οι υπεύθυνοι δεν αστειεύονται και έχουν πέσεις μεγάλες «καμπάνες». Αρα, οι οδηγοί καλά θα κάνουν να είναι πιο προσεκτικοί. Πέρυσι, Λάντο Νόρις, Γκιουάνου Ζου και Σεμπάστιαν Φέτελ τιμωρήθηκαν επειδή παραβίασαν τα όρια της πίστας, Πιερ Γκασλί και Τζορτζ Ράσελ διότι θεωρήθηκαν υπεύθυνοι για επαφές με τους Φέτελ και Σέρχιο Πέρες, αντίστοιχα, ενώ οι Σαρλ Λεκλέρ, Μαξ Φερστάπεν και Λιούις Χάμιλτον, επειδή υπό το καθεστώς parc ferme, δέχτηκαν τη βοήθεια μελών της ομάδας τους, δίχως να παρθεί η σχετική άδεια. Άρα, να περιμένουμε ακόμα πιο αυστηρά μέτρα φέτος.

Από πέρυσι έχουν να κερδίσουν Ferrari και Λεκλέρ ©Pirelli

Ένας χρόνος από την τελευταία νίκη της Ferrari

Ήταν 10 Ιουλίου 2022 όταν η Ferrari πανηγύρισε την τελευταία της νίκη στη Formula 1. Αυτή σημειώθηκε στην Αυστρία και την Κυριακή, 2 Ιουλίου 2023, ελπίζει να βρεθεί ξανά στην κορυφή. Από τότε, διεξήχθησαν 19 αγώνες, στους οποίους η Red Bull επικράτησε στους 18(!) και στον έναν η Mercedes. Η Ferrari βρίσκεται μακριά από τη διεκδίκηση νικών εδώ και πολύ καιρό, αλλά οι Ιταλοί έχουν επιστρατεύσει τα πάντα προκειμένου να δουν ξανά πρώτοι την καρό σημαία. Είτε η νίκη έρθει με τον Λεκλέρ είτε με τον Σάινθ, καλοδεχούμενη θα είναι, απλά ίσως να περιμένουν λίγο ακόμα, αφού η RB19 είναι πολύ μακριά... Παρ’ όλα αυτά, η SF-23 δείχνει σημάδια βελτίωσης, η στρατηγική φαίνεται να διορθώνεται, άρα υπάρχει φως στο τούνελ.

Tags: