Τα αλλάζουν όλα οι Βρετανοί της McLaren , φιλοδοξώντας να επιστρέψουν στις επιτυχίες. Ποιος είναι ο Πίτερ Προδρόμου που αναλαμβάνει το πόστο του τεχνικού διευθυντή αεροδυναμικής.
Η McLaren αποτελεί μια από τις πιο πετυχημένες ομάδες στη Formula 1. Από τα κοκ-πιτ της έχουν περάσει μεγάλοι οδηγοί, όπως ο σπουδαίος Άιρτον Σένα, ο «καθηγητής» Αλέν Προστ, ο «ιπτάμενος» Φινλανδός Μίκα Χάκινεν, αλλά και ο Λιούις Χάμιλτον, πιο πρόσφατα. Από το 2013, όμως, και μετά, έχει χαθεί από το προσκήνιο και από πρωταγωνίστρια, έχει μετατραπεί -κατά κάποιον τρόπο- σε κομπάρσο, αφού Red Bull, Mercedes και Ferrari, μεταξύ άλλων, δεν αφήνουν σχεδόν κανέναν να μπει ανάμεσά τους.
Μάλιστα, από το 2012, όταν κέρδισε με τον Τζένσον Μπάτον στη Βραζιλία, ακολούθησε μόλις μία νίκη έως σήμερα και αυτή σημειώθηκε το 2021 στη Μόντσα της Ιταλίας με τον Ντάνιελ Ρικιάρντο. Με την περσινή σεζόν να αφήνει κάποιες υποσχέσεις για καλύτερη συνέχεια, η ομάδα πήρε τα πάνω της και φέτος προσπάθησε να κάνει ένα βήμα παραπάνω. Όμως, ομολογουμένως, δε τα κατάφερε σε καμία περίπτωση. Η MCL60 δεν είναι ανταγωνιστική, κάτι που επέφερε αμέσως την αλλαγή προσώπων. Όπως λοιπόν στη Ferrari και τη Mercedes έχουν ήδη αρχίσει τον μετασχηματισμό τους, η McLaren κάνει κι αυτή το ίδιο, έχοντας μοναδικό στόχο να επιστρέψει στον δρόμο των επιτυχιών.
16:37 - 23.03.2023
Η Porsche αναβάλλει την είσοδό της στη Formula 1 (vid)
Η Porsche δεν θα ενταχθεί στο grid της Formula 1 το 2026, καθώς πιστεύεται ότι ολοκλήρωσε την επίσημη αξιολόγηση του προγράμματος παρά το γεγονός ότι το πρωτάθλημα την ενδιαφέρει ακόμα.
Ως εκ τούτου, εγκαινιάζεται με νέα εκτελεστική ομάδα που θα αποτελείται από τρεις νέους εξειδικευμένους ρόλους τεχνικού διευθυντή, που θα αναφέρονται απευθείας στον διευθυντή της ομάδας, Αντρέα Στέλα. Όσον αφορά στον Τζέιμς Κι, αποχώρησε από τη McLaren, ως μέρος αυτής της αναδιάρθρωσης. Η εκτελεστική ομάδα περιλαμβάνει τον Βρετανο-Ελληνοκύπριο, Πίτερ Προδρόμου, που αναλαμβάνει καθήκοντα τεχνικού διευθυντή αεροδυναμικής. Ο Προδρόμου θα ηγηθεί όλου του εξειδικευμένου πακέτου, έχοντας αρωγό την 32ετή εμπειρία που έχει αποκομίσει από τη Formula 1. Ο Νταβίντ Σάντσες, από τη μεριά του, επιστρέφει στη McLaren όντας τεχνικός διευθυντής αυτοκινήτου και απόδοσης μετά από 10 χρόνια στη Ferrari, αρχίζοντας επισήμως δουλειά την 1η Ιανουαρίου 2024.
Ο Νιλ Χόλντεϊ προβιβάζεται στη νέα θέση του τεχνικού διευθυντή μηχανικής και σχεδιασμού, ένα πρόσωπο το οποίο δεν είναι καθόλου άγνωστο στη McLaren, καθώς η θητεία του στο Γουόκινγκ έχει αρχίσει από το 2006. Ο Τζουζέπε Πέσκε προβιβάζεται σε διευθυντή αεροδυναμικής και επικεφαλής προσωπικού, προκειμένου να υποστηρίξει το τμήμα αεροδυναμικής. Ο Πέσκε θα μπορεί να απευθύνεται απευθείας στον Προδρόμου. Πέραν των παραπάνω αναδιαρθρώσεων, ο Πιρς Θιρν γίνεται επικεφαλής επιχειρήσεων της McLaren F1 Team, που από τη την πλευρά του θα στηρίζει τον τεχνικό διευθυντή στο πλαίσιο της προσπάθειας που γίνεται, προκειμένου η βρετανική ομάδα να επιστρέψει στις κορυφαίες θέσεις του γκριντ.
Όπως βλέπουμε, η McLaren αλλάζει εκ βάθρων, όλες οι νέες θέσεις προήλθαν μετά από μήνες συζητήσεων και σχεδιασμού, ενώ αξίζει να τονιστεί, επίσης, πως έχει ξεκινήσει μια καμπάνια προσλήψεων για να αυξηθεί η δυναμική της ομάδας και να στελεχωθεί από υψηλού επιπέδου πρόσωπα.
«Η νέα δομή παρέχει σαφήνεια και αποτελεσματικότητα στο τεχνικό τμήμα της ομάδας και μας τοποθετεί σε μια ισχυρή θέση για να μεγιστοποιήσουμε την απόδοση, συμπεριλαμβανομένης της βελτιστοποίησης των νέων αναβαθμίσεων υποδομής που θα έχουμε το 2023», ανέφερε ο Αντρέα Στέλα, τεχνικός διευθυντής της McLaren F1 Team.
Από τη μεριά του ο CEO της McLaren Racing, Ζαν Μπράουν τόνισε ότι: «Είναι σημαντικό τώρα το γεγονός πως διασφαλίσαμε την ύπαρξη μιας σταθερής δομής ως επόμενο μέρος του ταξιδιού μας. Ήταν ξεκάθαρο πως εδώ και λίγο καιρό, το τεχνικό μας τμήμα δεν αντιδρούσε τόσο γρήγορα ώστε να συμβαδίζει με τη φιλοδοξία μας να επιστρέψουμε στις κορυφαίες θέσεις. Είμαι χαρούμενος που έχοντας κάνει τα πλάνα μας με τον Αντρέα, είμαστε πλέον έτοιμοι να κάνουμε τους τροχούς να κινούνται και να ανατρέψουμε την κατάσταση».