Σε περιορισμένη παραγωγή η BMW iX5 Hydrogen
i

© BMW

Σε περιορισμένη παραγωγή η BMW iX5 Hydrogen

Δημήτρης Μπαλής • 17:10 - 03.12.2022 / Ανανεώθηκε: 11:20 - 20.08.2024

Θα τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία, σε όλο τον κόσμο, από την άνοιξη του 2023.

Το υδρογόνο αναπτύσσεται σε καλύτερο βαθμό από τα προηγούμενα χρόνια, δεδομένου ότι διευρύνεται και το δίκτυο ανεφοδιασμού, που ήταν και το μεγάλο ζητούμενο για τη μαζική παραγωγή υδρογονοκίνητων αυτοκινήτων.

Το BMW Group ξεκινά την παραγωγή της BMW iX5 Hydrogen, σε περιορισμένη κλίμακα, στο πιλοτικό εργοστάσιο στο Κέντρο Έρευνας & Καινοτομίας (FIZ) στο Μόναχο.

Το πρώτο Sports Activity Vehicle (SAV) με τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου έχει ήδη ολοκληρώσει ένα εντατικό πρόγραμμα δοκιμών σε απαιτητικές συνθήκες, κατά τη διάρκεια της φάσης εξέλιξης και τώρα θα χρησιμοποιηθεί ως «όχημα επίδειξης τεχνολογίας» για κινητικότητα μηδενικών εκπομπών ρύπων, σε επιλεγμένες περιοχές, από την άνοιξη του 2023.

«Είμαστε βέβαιοι ότι το υδρογόνο πρόκειται να αποκτήσει μεγάλη σημασία για την ατομική κινητικότητα και ως εκ τούτου θεωρούμε ότι ένας συνδυασμός συστημάτων ηλεκτροκίνησης με μπαταρία και κυψέλες καυσίμου είναι μία λογική προσέγγιση, μακροπρόθεσμα. 

Οι κυψέλες καυσίμου δεν απαιτούν κρίσιμες πρώτες ύλες όπως το κοβάλτιο, το λίθιο ή το νικέλιο, επομένως επενδύοντας σε αυτό τον τύπο συστήματος κίνησης ενισχύουμε επίσης τη γεωπολιτική ανθεκτικότητα του BMW Group. 

Ο στόλος οχημάτων δοκιμής της BMW iX5 Hydrogen θα μας επιτρέψει να αποκτήσουμε νέες και πολύτιμες πληροφορίες δίνοντας μας τη δυνατότητα να παρουσιάσουμε στους πελάτες μία ελκυστική προϊοντική γκάμα μόλις η οικονομία του υδρογόνου γίνει μία ευρέως διαδεδομένη πραγματικότητα», ανέφερε ο Frank Weber, μέλος Δ.Σ. της BMW AG.

Η BMW iX5 Hydrogen έχει εξελιχθεί πάνω στην πλατφόρμα της BMW X5. Στο τμήμα αμαξωμάτων του πιλοτικού εργοστασίου, τα οχήματα αυτά εφοδιάζονται με μία νέα δομή πατώματος, η οποία καθιστά εφικτή την τοποθέτηση δύο δεξαμενών υδρογόνου στο κεντρικό τούνελ και κάτω από το πίσω κάθισμα. 

Τα ειδικά για το μοντέλο ηλεκτρικά συστήματα των 12 V και 400 V, η μπαταρία υψηλής απόδοσης, ο ηλεκτροκινητήρας και η κυψέλη καυσίμου, ενσωματώνονται όλα κατά τη διάρκεια του σταδίου συναρμολόγησης, μαζί με τα εξαρτήματα της στάνταρ παραγωγής. 

Τοποθετημένος στην περιοχή του πίσω άξονα, μαζί με την μπαταρία υψηλής απόδοσης, ο ηλεκτροκινητήρας είναι προϊόν της τρέχουσας τεχνολογίας BMW eDrive 5ης γενιάς, που επίσης χρησιμοποιείται σε ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και plug-in υβριδικά μοντέλα της BMW. Τα συστήματα κυψελών καυσίμου που βρίσκονται κάτω από το καπό της BMW iX5 Hydrogen, έχουν κατασκευαστεί εσωτερικά, στο κέντρο αριστείας της BMW για το υδρογόνο, στο Garching (βόρεια του Μονάχου). 

Πολυάριθμα εξαρτήματα παράγονται αποκλειστικά για το υδρογονοκίνητο SAV. Η BMW iX5 Hydrogen συνδυάζει όλα τα οφέλη ενός συστήματος κίνησης μηδενικών ρύπων με εξαιρετική καθημερινή χρηστικότητα και δυνατότητες για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.

Τα συστήματα κυψελών καυσίμου που βρίσκονται κάτω από το καπό της BMW iX5 Hydrogen, έχουν κατασκευαστεί εσωτερικά, στο κέντρο αριστείας της BMW για το υδρογόνο, στο Garching (βόρεια του Μονάχου). Πολυάριθμα εξαρτήματα παράγονται αποκλειστικά για το υδρογονοκίνητο SAV. Η BMW iX5 Hydrogen συνδυάζει όλα τα οφέλη ενός συστήματος κίνησης μηδενικών ρύπων με εξαιρετική καθημερινή χρηστικότητα και δυνατότητες για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.