Ο θρύλος της Formula 1, άφησε ακόμα μεγαλύτερο αποτύπωμα μετά τον θάνατό του και παρακαταθήκη την ασφάλεια στους αγώνες.
Όταν οι φτωχοί νεαροί Βραζιλιάνοι έπαιζαν με μπάλα, προσπαθώντας να δείξουν το ταλέντο τους και αν μπορούσαν να καταφέρουν μια καλύτερη ζωή, ξεφεύγοντας από τις φαβέλες, ο Άιρτον Σένα ντα Σίλβα, τα είχε όλα για να ζήσει: μια καλή ζωή, ως γόνος εύπορης οικογένειας. Και όταν έχεις εξασφαλισμένα τα απαραίτητα, ψάχνεις το κάτι διαφορετικό, που ειδικά αν έχεις δικά σου χρήματα ή σε στηρίζουν κάποιοι, μπορείς να το πετύχεις. Ετσι ξεκίνησε η ενασχόληση του Σένα με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, τον οποίο λάτρευε ο πατέρας του και τον στήριξε απόλυτα στα πρώτα του βήματα.
Εμείς, οι παλιότεροι, τον έχουμε δει να αγωνίζεται. Κι έχουν δει πολλά τα μάτια μας, πώς χόρευε μέσα στην καταιγίδα με την Toleman, στο γκραν πρι του Μονακό του 1984, όταν από 13ος στην εκκίνηση, έφθασε στη 2η θέση και ίσως να κέρδιζε αν ο αγώνας δε σταματούσε λόγω επικινδυνότητας. Εμαθε να οδηγεί στη βροχή και ήταν ο καλύτερος, επειδή μικρός, σε αγώνα καρτ υπό βροχή, τα έκανε μαντάρα.
Με όποια ομάδα κι αν οδήγησε, ήταν ασύλληπτος. Με τη Lotus έφθασε στην 3η θέση στο πρωτάθλημα και όταν πήγε στη McLaren (κάπου έχω το πόστερ του), το 1988, κατάφερε να πάρει 3 πρωταθλήματα.
Όμως, αυτό που οι περισσότεροι θυμούνται, ήταν η κόντρα που είχε με τον Αλεν Προστ, όταν οδηγούσαν και οι δύο για τη McLaren. Ουδείς ήθελε να είναι δεύτερος στην ομάδα, δεύτερος στο πρωτάθλημα και αυτό αποδείχθηκε περίτρανα το 1989 στο γκραν πρι της Σουζούκα, σε μια απίστευτη μάχη που κατέληξε σε επαφή των δύο μονοθεσίων και εγκατάλειψη. Ο Σένα συνέχισε, κέρδισε, αλλά ακυρώθηκε λόγω παραβίασης της διαδρομής της πίστας. Ετσι, αντί να πάρει τον τίτλο, πήγε στον Προστ.
Οι νεότεροι σε ηλικία, που δεν έχουν δει τον Σένα αγωνιζόμενο, έχουν μείνει με τα video που υπάρχουν, με φωτογραφίες και κείμενα όπως αυτό σήμερα. Είναι κάτι και αυτό, που αποτελεί τιμή στη μνήμη ενός σπουδαίου οδηγού που έφυγε από τη ζωή την Πρωτομαγιά του 1994 στην Ιμολα, με Williams, το καλύτερο μονοθέσιο εκείνης της εποχής. Ο Φρανκ Γουίλιαμς τον ήθελε διακαώς στην ομάδα, με την οποία έμελλε να γράψει ένα άδοξο τέλος, πηγαίνοντας ευθεία στη στροφή Ταμπουρέλο.
09:22 - 21.03.2023
Στην Τζέντα όλοι έπαιξαν αλλά λίγοι κέρδισαν – τι θα μας μείνει (vid)
Το δεύτερο γκραν πρι της χρονιάς και δεύτερο συνεχόμενο βραδινό, άφησε ανάμεικτα συναισθήματα.
Ο Σένα δεν έμεινε στην ιστορία για τους 3 τίτλους που είχε πάρει και τις 41 νίκες που είχε πετύχει, σε 10 χρόνια καριέρας, καθώς σκοτώθηκε στον τέταρτο αγώνα της 11ης χρονιάς του.
Εμεινε στην ιστορία ως «Θεός» για τον ασυμβίβαστο τρόπο που οδηγούσε, για τα ρίσκα που έπαιρνε σε κάθε συνθήκη του αγώνα, για το πείσμα του, αλλά και για την καταγωγή του, ως Βραζιλιάνος.
Κυρίως, όμως, έμεινε στην ιστορία επειδή άλλαje την ιστορία της Formula 1 σε θέματα ασφάλειας. Ο θάνατος του Ρόναλντ Ράτζενμπεργκερ, στην ίδια πίστα, στις δοκιμές, μόλις την προηγούμενη ημέρα του αγώνα που έχασε τη ζωή του ο Σένα, αλλά και ο θάνατος του Σένα, που ήταν το μεγάλο όνομα, χωρίς να μειώνουμε την απώλεια του Ράτζενμπεργκερ, έκαναν την FIA να φτιάξει ακόμα πιο ασφαλή μονοθέσια, ώστε να μην χάνονται «εύκολα» ανθρώπινες ζωές.
Εκτοτε, τα μονοθέσια έχουν γίνει… θωρακισμένα, με τη χρήση ανθρακονημάτων και πλέον παρέχουν τη σιγουριά στο απρόβλεπτο, έπειτα και από την τοποθέτηση του Halo, που προστατεύει το κεφάλι, στοιχείο που προστέθηκε μετά τον τραυματισμό, που κατέληξε σε θάνατο, λίγους μήνες μετά, του Ζιλ Μπιανκί, στο ιαπωνικό γκραν πρι του 2014.