Το δεύτερο γκραν πρι της χρονιάς και δεύτερο συνεχόμενο βραδινό, άφησε ανάμεικτα συναισθήματα.
Μέχρι να πάμε στην Αυστραλία, στις 31 Μαρτίου, για το γκραν πρι της Μελβούρνης που θα γίνει την Κυριακή 2 Απριλίου, εμείς θα αναλογιζόμαστε τις έγινε έως τώρα, ενώ ομάδες και οδηγοί θα ψάχνουν να βρουν λάθη για να διορθώσουν, ακόμα και αυτοί που είναι μέχρι τώρα κερδισμένοι. Δεν είναι πολλοί βέβαια και είναι λιγότεροι από τους μισούς.
Στην Τζέντα, μετά το πρόβλημα που αντιμετώπισε ο Φερστάπεν στις κατατακτήριες δοκιμές (άξονας μετάδοσης κίνησης), που τον έφεραν 15ο στο γκριντ, διαφαινόταν πεδίον δόξης λαμπρό για τον ομόσταβλό του στη Red Bull, Σέρχιο Πέρες, προκειμένου να πάρει τη νίκη από την πολ ποζίσιον.
Ο Μεξικανός, αφού είδε να τον περνά ο Αλόνσο, ο οποίος λίγο αργότερα τιμωρήθηκε με 5 δευτ. ποινής επειδή δεν είχε την ενδεδειγμένη θέση στην εκκίνηση, και παρά το γεγονός ότι πέρασε μπροστά ξανά, είδε την ύπαρξη του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα να του ψαλιδίζει τη διαφορά, όχι όμως σε βαθμό που να απειλείται η νίκη του και μάλιστα από τον Φερστάπεν, ο οποίος είχε… καταπιεί άπαντες στο πέρασμά του.
Ηταν η πιο εντυπωσιακή νίκη στην καριέρα του Πέρες, η 5η του, και πλέον βρίσκεται μόλις έναν βαθμό πίσω από τον Φερστάπεν, επειδή ο Ολλανδός έκανε τον ταχύτερο γύρο και τσίμπησε έξτρα βαθμό.
Εκτός από τον Πέρες, μεγάλος κερδισμένος ήταν και ο Φερστάπεν, που είχε να περάσει 13 μονοθέσια! Ανέβηκε για 79η φορά στο βάθρο, μια λιγότερη από τον θρύλο Αϊρτον Σένα (σαν σήμερα είχε γεννηθεί, στις 21 Μαρτίου του 1960), ενώ έχει τερματίσει στους 21 τελευταίους αγώνες.
Ο Φερνάντο Αλόνσο, μετά την περιπέτεια που είχε με διπλή τιμωρία που έγινε μία τελικά και ξαναπήρε την 3η θέση στο βάθρο, κέρδισε κι αυτός, παρόλο που εκκίνησε δεύτερος και τερμάτισε τρίτος, όπως και στο Μπαχρέιν. Δείχνει ότι έχει τα κότσια και η Aston Martin αποδεικνύεται δυνατή, αν όχι για να του δώσει τίτλο, τουλάχιστον για να υπερηφανεύεται ότι είναι πίσω μόνο από τη Red Bull. Ο Ισπανός, τέθηκε επικεφαλής αγώνα, όταν πέρασε στην εκκίνηση τον Πέρες, έπειτα από σχεδόν 11 χρόνια (!) και κατάφερε να ανέβει για 100ή φορά στο βάθρο, κάτι που έχουν πετύχει μόνο ο Λιούις Χάμιλτον, ο Μίκαελ Σουμάχερ, ο Σεμπαστιάν Φέτελ, ο Αλέν Προστ και ο Κίμι Ραϊκόνεν, σε μεγάλες καριέρες.
Ο Τζορτζ Ράσελ, από 7ος στο Μπαχρέιν, ήρθε 4ος στη Τζέντα με τη Mercedes, κυνήγησε τον Αλόνσο, αλλά δεν τον έφθανε, έχοντας πίσω του τον Λιούις Χάμιλτον με το έτερο γερμανικό αστέρι. Ο Βρετανός μόνο οφέλη παίρνει από τον αγώνα, κοιτώντας καλύτερα τη συνέχεια.
18:09 - 20.03.2023
Το κάζο με τον Αλόνσο κάνει τη FIA να αποσαφηνίσει τους κανονισμούς
Ο τραγέλαφος με πάρε δώσε την 3η θέση του βάθρου στον οδηγό της Aston Martin, αναγκάζει την Ομοσπονδία να ξεκαθαρίσει την κατάσταση στην Αυστραλία.
Στην Alpine είδαν και τους δύο οδηγούς στη βαθμολογούμενη δεκάδα, με 8ο τον Οκόν και 9ο τον Γκασλί, με τη γαλλική ομάδα να μένει ευχαριστημένη.
Αλλά και ο Κέβιν Μάγκνουσεν συγκαταλέγεται στους κερδισμένους, καθώς τσίμπησε έναν βαθμό, ως 10ος, με τη Haas.
H McLaren, πριν τον αγώνα έλεγε ότι έμαθε από το πάθημα του Μπαχρέιν, αλλά με τον Νόρις 17ο και τον Πιάστρι να εγκαταλείπει στον πρώτο γύρο, μάλλον θα ξανακαθίσει στο θρανίο. Η βρετανική ομάδα ούτε στη Τζέντα πήρε βαθμό και βρίσκεται τελευταία στη βαθμολογία.
Η Williams δεν κέρδισε κάτι στη Σαουδική Αραβία. Ο πρωτάρης Σάρτζεντ τερμάτισε 16ος, ενώ ο Αλμπον εγκατέλειψε από μηχανικό πρόβλημα.
Σε αντίθεση με τον κερδισμένο Αλόνσο, ο Λανς Στρολ, δεύτερος οδηγός της Aston Martin, εγκατέλειψε από πρόβλημα στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, ταλαιπωρούμενος και από τα κατάγματα στα χέρια και στο πόδι, όταν έπεσε από το ποδήλατο, μέρες πριν τον πρώτο αγώνα στο Μπαχρέιν. Ανήκει στους χαμένους του αγώνα.
Και βέβαια, τι να πούμε για τη Ferrari, που παλεύει να δει τι φταίει και δεν είναι ανταγωνιστική. Και όλα τα πρόσωπα να αλλάξουν στην ομάδα, πρέπει να έχεις και τύχη. Ο Κάρλος Σάινθ και ο Σαρλ Λεκλέρ, όταν μπήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας, βρέθηκαν μπροστά και δεν πρόλαβαν να το εκμεταλλευτούν και πάνε στα πιτς. Γενικότερα δεν ήταν ανταγωνιστικοί να χτυπήσουν τη Mercedes και έμειναν στην 6η και 7η θέση και με λίγους βαθμούς συγκομιδή. Ο Λεκλέρ έμεινε με τη χαρά ότι είχε την πιο γρήγορη εκκίνηση από όλους, όμως ξεκίνησε 12ος λόγω της ποινής των 10 θέσεων που πήρε επειδή άλλαξαν κινητήρα πριν τον αγώνα.
Τώρα πάμε στη λιακάδα της Μελβούρνης, να δούμε ποιος θα πιάσει πρώτος την… ξαπλώστρα.