Σε έναν αγώνα με πολλές διακυμάνσεις, ο Βρετανός έδειξε χαρακτήρα και έφερε πρώτο το Toyota Yaris Rally1.
Ο αγώνας στην Κροατία θα μείνει στην ιστορία για αρκετούς λόγους. Κυρίως επειδή διεξήχθη υπό μεγάλο ψυχολογικό βάρος για όλους: οδηγούς, ομάδες και θεατές, έπειτα από τον θάνατο του Κρεγκ Μπριν, του οδηγού της Hyundai, κατά τη διάρκεια των δοκιμών την Μ. Πέμπτη.
Το δεύτερο γεγονός που θα μείνει στην ιστορία, είναι ότι η Toyota έχει κερδίσει και τα τρία ράλι που έχουν γίνει στην Κροατία, από το 2011 που μπήκε στο πρωτάθλημα, με Σεμπαστιάν Οζιέ και Κάλε Ροβάνπερα το 2022.
18:52 - 22.04.2023
Το Sportal στο γκριντ της εκκίνησης του γκραν πρι της Formula E στο Βερολίνο (vid)
Επική νίκη της Jaguar που έκανε το 1-2 με Μιτς Εβανς και Σαμ Μπερντ στις τελευταίες στροφές.
Τώρα ήρθε η σειρά του Ελφιν Εβανς να κερδίσει με το Yaris, σε ένα ράλι με πολλές διακυμάνσεις και απρόοπτα για τους κορυφαίους οδηγούς. Η νίκη του Εβανς ήταν η πρώτη μετά το ράλι Φινλανδίας το 2021.
«Δουλεύαμε πολύ καιρό γι αυτό, αλλά όλα φαίνονται τόσο ασήμαντα αυτή τη στιγμή. Μας λείπει ο φίλος μας τώρα. Αμέσως μετά το πέρασμα της γραμμής τερματισμού, αυτό είναι το μόνο που μπορούμε να σκεφτούμε. Υποσχεθήκαμε στην οικογένεια του Κρεγκ ότι θα απολαύσουμε το Σαββατοκύριακο και το κάναμε. Όλοι τους σκεφτόμαστε αυτή τη στιγμή», είπε συγκινητικά ο Εβανς στον τερματισμό, για την τραγική απώλεια του Κρεγκ Μπριν.
Ο Εβανς, με μόλις μία κερδισμένη ειδική διαδρομή, στις 20 του αγώνα (!) κι αυτή το απόγευμα της Παρασκευής, μπόρεσε να υπερασπιστεί την πρώτη θέση που είχε πάρει το Σάββατο το πρωί, όταν ο επικεφαλής μέχρι εκείνη τη στιγμή, Τιερί Νεβίλ, βγήκε εκτός δρόμου στην πρώτη ειδική διαδρομή του Σαββάτου και χτύπησε τροχό και ανάρτηση σε τσιμεντολίθους. Ατυχος ο Βέλγος που έμεινε πολύ πίσω στη διεκδίκηση του τίτλου. Ναι μεν μπήκε στη συνέχεια στον αγώνα, για να πάρει βαθμούς από την υπερειδική διαδρομή που δίνει έξτρα πόντους και να μειώσει τη χασούρα, ωστόσο τα λάθη πληρώνονται. Μένει με το γεγονός ότι κέρδισε 3 ειδικές διαδρομές και με τους 5 βαθμούς της πρωτιάς στην τελευταία υπερειδική.
Ο Οτ Τάνακ που ήρθε δεύτερος, θα μπορούσε να απειλήσει για τη νίκη, είχε πλησιάσει στα 12 δευτ. τον Εβανς, όμως ένα τεχνικό πρόβλημα στο Ford Puma Rally1 τον άφησε πίσω σε χρόνο με αποτέλεσμα να μη μπορέσει να μαζέψει τα 25,4 δευτ. που είχε διαφορά το απόγευμα του Σαββάτου. Κέρδισε δύο ειδικές διαδρομές αλλά δεν του έφτασαν.
Ο Λάπι έχοντας κερδίσει και αυτός μια ειδική διαδρομή με το Hyundai i20N, οδήγησε προσεκτικά ώστε να ανέβει στο τρίτο σκαλί του βάθρου και να δώσει βαθμούς στην ομάδα, από τη στιγμή που ο Νεβίλ έχασε έδαφος.
Ο Ροβάνπερα ανήκει στους άτυχους, διότι έπαθε κλατάρισμα στην 2η ειδική διαδρομή του αγώνα, την Παρασκευή, στην ίδια όπου λίγο νωρίτερα ο ομόσταβλός του και επικεφαλής στο ξεκίνημα του αγώνα, Σεμπαστιάν Οζιέ, έπαθε κι αυτός κλατάρισμα. Αργότερα δέχθηκε και επιπλέον ένα λεπτό ποινή, επειδή δεν είχε δέσει καλά τη ζώνη του, μετά την αλλαγή ελαστικού! Αμφότεροι έμειναν εκτός διεκδίκησης της νίκης και προσπάθησαν να βρεθούν όσο ψηλότερα γινόταν. Η μεταξύ τους μάχη κατέληξε υπέρ του Ροβάνπερα και οι πόντοι που πήρε τον έχουν μέσα στο κόλπο του τίτλου, που φέτος έχει εντυπωσιακή εξέλιξη, με 5 οδηγούς να έχουν ίσες πιθανότητες. Ο Ροβάνπερα ήταν ταχύτερος σε 6 ειδικές διαδρομές, ενώ ο Οζιέ σε 7, δείχνοντας το υψηλό επίπεδο που έχει ο Φινλανδός οδηγός.
Επόμενο ράλι στην Πορτογαλία 11-14 Μαίου 2023.
Βαθμολογία οδηγών
Βαθμολογία ομάδων