Με κορυφαία ποιότητα και στην top έκδοσή του, σε κάνει να ξεκινάς την ημέρα σου με χαμόγελο.
Οι περισσότεροι κατασκευαστές διαθέτουν στη γκάμα τους αυτοκίνητα που συνδυάζουν ισχύ, ποιότητα, άνεση και πολυχρηστικότητα, τα γνωστότερα σε όλους μας SUV ή τις υπο-κατηγορίες τους. Όταν, μάλιστα, αυτός ο συνδυασμός περιλαμβάνει όλα τα παραπάνω στοιχεία σε υπερθετικό βαθμό, τότε κάλλιστα η αναφορά μπορεί να γίνει για το DS 4 E-Tense 225 hp. Ναι, μπορεί να μην είναι ένα καθαρόαιμο SUV, αλλά πλέον τα crossover σε αυτή τη κατηγορία εντάσσονται.
Από όποια οπτική και να το δει κανείς, δεν μπορεί να μην αναγνωρίσει το γεγονός πως πρόκειται για ένα πολύ όμορφο μοντέλο. Ενσωματώνει στοιχεία αμαξωμάτων hatchback, crossover και coupe, κάνοντάς το να ξεχωρίζει, χαρίζοντάς του μοναδική ταυτότητα και χαρακτήρα. Τα πόμολα στις θύρες που ξεπετάγονται, οι προβολείς LED, η μάσκα και τα 3D πίσω φώτα, μεταξύ άλλων, προσδίδουν μια νότα ποιότητας και σχεδιασμού που διαφέρουν από τον ανταγωνισμό. Είναι μια άποψη που μεταφέρεται και εντός, όταν αποφασίσεις να το οδηγήσεις.
11:51 - 28.03.2023
Το Fisker Ocean Extreme βγάζει πιο πολλά ηλεκτρικά χιλιόμετρα από κάθε άλλο στην Ευρώπη (vid)
Με αυτονομία έως και 707 χλμ. κάνει το Παρίσι - Φρανκφούρτη με μία μόνο φόρτιση.
Πριν ο κινητήρας πάρει… μπρος, θα προσέξεις τα υλικά καλής ποιότητας, τη συναρμογή τους, αλλά και το γενικότερο περιβάλλον, το οποίο σε κάνει να αισθάνεσαι πως βρίσκεσαι σε ένα premium αυτοκίνητο. Το DS 4 το πετυχαίνει αυτό λόγω όλων των παραπάνω, αλλά και των τριών οθονών που έχουν τοποθετηθεί. Η πρώτη αφορά τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, η δεύτερη είναι 10 ιντσών και «ασχολείται» με τα πολυμέσα, ενώ υπάρχει και ένα Smart Touch 5 ιντσών. Το τελευταίο λειτουργεί και ως mouse pad, βοηθώντας στον χειρισμό των επιμέρους λειτουργιών. Διατίθεται και head-up dislay, ώστε η προσοχή του οδηγού να μην αποσπάται από τον δρόμο.
Τα πράγματα σχετικά με την άνεση είναι αρκούντως εξαιρετικά. Οι χώροι είναι άνετοι για τέσσερα άτομα, απλά αν οι πίσω είναι λίγο ψηλότεροι, θα αναζητήσουν επιπλέον χώρο για τα κεφάλια τους. Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 390 λίτρα από 439, καθώς έπρεπε με κάποιον τρόπο να φιλοξενηθεί η μπαταρία του υβριδικού συστήματος. Να σημειωθεί πως η πίσω πόρτα ανοιγοκλείνει ηλεκτρικά. Στον εξοπλισμό, στην ουσία, δε λείπει το παραμικρό. Μάλιστα, το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με σύστημα εντοπισμού πεζών τη νύχτα με υπέρυθρη ακτινοβολία, αλλά εκεί που ξεχωρίζει, πραγματικά το DS 4 E-Tense, είναι στην ενεργή ανάρτηση, που «διαβάζει» τον δρόμο, παρέχοντας τη δυνατότητα σε κάθε ένα από τα αμορτισέρ να λειτουργεί ανεξάρτητα.
Το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με έναν βενζινοκινητήρα PureTech 1.6 lt με ισχύ 180 ίππων και με ένα ηλεκτρικό μοτέρ, που έχει τοποθετηθεί στο αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων. Η ισχύς του ηλεκτρομοτέρ είναι 110 ίπποι, ανεβάζοντας τη συνδυαστική ισχύ στους 225 (ροπή 360Nm), όταν έχει επιλεχτεί το προφίλ Sport. Στην ένδειξη Hybrid, βελτιστοποιείται η χρήση ενέργειας. Αν θες να κινηθείς αμιγώς ηλεκτρικά, αυτό θα γίνει για περίπου 55 χιλιόμετρα, αλλά μπορείς επίσης να διατηρήσεις αποθηκευμένη την ηλεκτρική ενέργεια, χρησιμοποιώντας απλά τον συμβατικό κινητήρα, ώστε να την ξαναχρησιμοποιήσεις στην πόλη, χωρίς να ρυπαίνεις. Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί σε οικιακή πρίζα, μέσω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας από την πέδηση ή απλά αφήνοντας το πόδι από το γκάζι, με το θερμικό μοτέρ να αναλαμβάνει από εκεί και πέρα.
Η DS αναφέρει πως το 0-100χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 7,7 δευτερόλεπτα, η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 233χλμ./ώρα, η μέση κατανάλωση τα 5,8 λίτρα/100χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 30γρ./χλμ. Και δεν πέφτει πολύ έξω, ως προς τη μέση κατανάλωση που διαπιστώσαμε. Οι διαστάσεις του είναι 4,400μ. μήκος, 1,830μ. πλάτος και 1,470μ. ύψος, του χαρίζουν όγκο, ενώ το βάρος ξεπερνά ελάχιστα τα 1,700 κιλά.
Όλο το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε με γνώμονα το στιλ και την άνεση. Η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία και οι θόρυβοι από την αυτόματη έναρξη λειτουργίας του θερμικού κινητήρα γίνεται τόσο ομαλά, που δεν το καταλαβαίνεις. Τα κακοτράχαλα σημεία της ασφάλτου δεν θα μπορούσαν να αποτελέσουν εμπόδιο για το DS 4 E-Tense 225 hp, όχι φυσικά διότι δεν υπήρχε περίπτωση να τα ξεπεράσει, κάθε άλλο. Απλά γίνεται με τέτοιον τρόπο που το αυτοκίνητο... προετοιμάζεται. Για αυτό ευθύνεται μια κάμερα στην κορυφή του παρμπρίζ, που δουλειά της είναι να σκανάρει το οδόστρωμα. Τα δεδομένα μεταφέρονται σε real-time στην κεντρική μονάδα ελέγχου και εκείνη με τη σειρά της ελέγχει κάθε τροχό ανεξάρτητα, μαζί και την ισχύ απόσβεσης του κάθε αμορτισέρ. Άρα, μπορεί να κινηθεί σχεδόν παντού.
Στις στροφές, η κλίση του αμαξώματος δεν είναι μεγάλη παρά το αυξημένο βάρος λόγω της μπαταρίας, ενώ κινείται αρκετά καλά στις ανηφόρες, χωρίς να περιμένεις θαύματα από ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει περίπου 1.700 κιλά. Στον αυτοκινητόδρομο, από την άλλη μεριά, δεν γίνεται λόγος για κούραση. Θα σε ταξιδέψει ήσυχα και άνετα όπου επιθυμείς να πας και εκεί φανερώνονται όλες οι πτυχές της άνεσής του. Και αν - δυστυχώς - πατήσει κάποιο ανώμαλο σημείο - ευτυχώς - η τεχνολογία DS Active Scan Suspension, δεν αφήνει να περάσουν ενοχλητικοί θόρυβοι ή έντονοι κραδασμοί στην καμπίνα.