Το Nissan Juke έγινε υβριδικό και αποτελεί το compact SUV που αρκετοί θα θέλουν να έχουν, οδηγώντας το σε αστικό περιβάλλον.
Το Nissan Juke είναι ένα ιδιαίτερα δημοφιλές μοντέλο στη χώρα μας, το συναντάμε αρκετές φορές στους δρόμους και επειδή όλα ωριμάζουν, έτσι και αυτό, προχώρησε στην επόμενη ημέρα της κινητικότητας, που είναι η υβριδική. Εφοδιάζεται με ένα πρωτοποριακό σύστημα, που δεν αρκείται απλώς στην ενσωμάτωση μιας μπαταρίας και ενός ηλεκτροκινητήρα, καταφέρνοντας έτσι να δώσει στον οδηγό όλα όσα χρειάζεται.
12:34 - 16.05.2023
Στο τιμόνι του Honda Civic e:HEV
Η Honda κατασκεύασε ένα υβριδικό μοντέλο που και επιδόσεις έχει και άνεση προσφέρει.
Το θερμικό μοτέρ αποδίδει 94 ίππους με 148Nm ροπή. Μπορεί να μη φαίνονται αρκετοί οι ίπποι, για τα δεδομένα της εποχής, αλλά μόνο τυχαία δεν το τοποθέτησε στο υβριδικό Juke η Nissan. Έχει κατασκευαστεί προκειμένου να εναρμονίζεται με το υβριδικό σύστημα, το οποίο αποτελείται, αρχικά, από τον κύριο ηλεκτροκινητήρα 49 ίππων με 205Nm ροπή, ενώ η δεύτερη ηλεκτρική πηγή προέρχεται από μια γεννήτρια απόδοσης 20 ίππων. Είναι προέλευσης Renault, λογικό αυτό, λόγω της Συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, όπως, άλλωστε ο μετατροπέας, η υδρόψυκτη μπαταρία 1,2kWh και το αυτόματο κιβώτιο. Στην ουσία διαθέτει τέσσερις σχέσεις που αφορούν τον συμβατικό κινητήρα και άλλες δύο τον βασικό ηλεκτρικό. Όπως λέει η Nissan, η ισχύς είναι 25% περισσότερη από την έκδοση βενζίνης, παρέχοντας παράλληλα 40% χαμηλότερη κατανάλωση στον αστικό και 20% στον μικτό κύκλο.
Εξωτερικά δεν εμφανίζει πολλές αλλαγές σε σχέση με τα υπόλοιπα Juke και είναι δύσκολο να τις εντοπίσει κανείς. Είναι λίγες, αλλά σημαντικές, με μεγάλο μέρος αυτών να αφορούν τον τομέα της αεροδυναμικής. Δεσπόζει η ξεχωριστή γρίλια στη μάσκα με τα μικρότερα ανοίγματα, το νέο πίσω σπόιλερ, αλλά και τα νέα (σπόιλερ) που έχουν τοποθετηθεί στους εμπρός τροχούς. Από εκεί και πέρα, νέοι είναι οι τροχοί σε δύο τόνους, με τα λογότυπα Hybrid να αποκαλύπτουν τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Εντός καμπίνας, το design ακολουθεί τον σχεδιασμό του εξωτερικού, καθώς εντοπίζονται ιδιαίτερες γραμμές, πλούσιος εξοπλισμός και όλα όσα μπορούν να κάνουν τον οδηγό να αισθανθεί άνετα. Για αυτό φροντίζουν η οθόνη του συστήματος πολυμέσων, το πολυλειτουργικό τιμόνι, ο νέος πίνακας οργάνων και η κεντρική κονσόλα. Στη βασική έκδοση N-Conecta, ο εξοπλισμός είναι πλούσιος και ο οδηγός δεν θα αισθανθεί σε καμία περίπτωση «φτωχός». Με λίγα λόγια έχει όλα όσα θελήσει.
Αναφορικά με το υβριδικό σύστημα, ξεχωρίζει στην κίνηση μέσα στην πόλη. Το ηλεκτρικό μοτέρ αναλαμβάνει να κινήσει το αυτοκίνητο τις περισσότερες φορές, με το συμβατικό, από τη μεριά του, να αναλαμβάνει τον δικό του ρόλο: όταν το γκάζι πατηθεί παραπάνω, προκειμένου να αναπτύξει μεγαλύτερη ταχύτητα ο οδηγός. Η επιτάχυνση διατηρείται σε ικανοποιητικά επίπεδα, το 0-100χλμ./ώρα έρχεται σε 10,1 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική των 166χλμ./ώρα μπορεί να φαντάζει μικρή, αλλά η αλήθεια είναι πως έρχεται αρκετά γρήγορα. Η κατανάλωση ανέρχεται στα 5,1 λίτρα/100χλμ. και οι εκπομπές στα 115γρ./χλμ, για να έχουμε μια πιο ολοκληρωμένη άποψη για το αυτοκίνητο.
Η οδηγική του συμπεριφορά είναι αρκετά καλή, έστω και αν το βάρος έχει αυξηθεί, λόγω της υβριδικής του φύσης. Το πλαίσιο είναι άκαμπτο, η ανάρτηση σφικτή, καταφέρνοντας, όμως, να απορροφήσει τα κακοτράχαλα σημεία και τις ανωμαλίες του δρόμου ικανοποιητικά.
Το Nissan Juke Hubrid αποτελεί μια ενδιαφέρουσα επιλογή για όλους όσοι αναζητούν ή αναγκάζονται να κινηθούν περισσότερο σε αστικό περιβάλλον. Η χαμηλή του κατανάλωση, η ομαλή λειτουργία του κινητήρα και η ποιοτική αίσθηση στον δρόμο, συνδυάζονται για να προσφέρουν στον οδηγό μια όμορφη οδηγική εμπειρία, που είναι συγχρόνως άνετη.