Στο τιμόνι του Suzuki Ignis 1.2 Hybrid CVT

Suzuki Ignis 1.2 Hybrid CVT

Στο τιμόνι του Suzuki Ignis 1.2 Hybrid CVT

Δημήτρης Μπαλής • 11:07 - 03.04.2023 / Ανανεώθηκε: 17:25 - 14.08.2024

Συμπαγές, συμπαθέστατο, καλοσχεδιασμένο, και μια ενδιαφέρουσα πρόταση σε ένα SUV μικρών διαστάσεων.

Η κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης δεν πρόκειται να εκλείψει ποτέ από τη στιγμή που υπάρχουν... πόλεις. Τα μεγάλα αστικά κέντρα με την πολλή κίνηση δεν είναι παίξε-γέλασε, αν και με την ευχάριστη πρόταση της Suzuki, με το Ignis 1.2 Hybrid CVT, μπορεί να χαρακτηριστεί έτσι και ακόμα περισσότερο διασκεδαστική. Τα αυτοκίνητα με μικρές διαστάσεις αποτελούν την πιο συμφέρουσα, και παράλληλα ενδιαφέρουσα αγορά, αφού όταν η κίνηση προορίζεται για τέτοιες καταστάσεις, θέλεις κάτι συμπαγές και ευέλικτο. Ένα αυτοκίνητο, δηλαδή, με μικρές διαστάσεις.

Φρέσκο στην καμπίνα με ποιοτικά υλικά

Το Ignis 1.2 Hybrid CVT είναι 3,700μ. μακρύ, 1,690μ. φαρδύ, 1,605μ.. ψηλό, με μεταξόνιο 2,435μ. Ό,τι πρέπει δηλαδή για μετακινήσεις στα αστικά κέντρα. Το εν λόγω μοντέλο διατίθεται με αυτόματο κιβώτιο μεταβαλλόμενων σχέσεων, γνωστότερο ως CVT, που συνδυάζεται με το σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 12V της Suzuki, διατηρώντας την κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα. Σχετικά με τον κινητήρα, εφοδιάζεται με τον 4κύλινδρο 1.2 DualJet, με διπλά μπεκ ψεκασμού, μεταβλητό χρονισμό, έχοντας απόδοση 83 ίππων και 107Nm ροπή. Η εμπλοκή του ήπιου υβριδικού συστήματος γίνεται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ BISG που λειτουργεί ως γεννήτρια και με ιμάντα, με την ισχύ να ανέρχεται στα 3,1 άλογα με 50Nm ροπή. Η μπαταρία είναι 120Wh, αντί 72Wh.

Ο οδηγός θα νιώσει πάρα πολύ άνετα και ξεκούραστα χάρη στο αυτόματο κιβώτιο. Θα ξεχάσει δηλαδή τη χρήση του συμβατικού λεβιέ και για το μόνο που θα έχει να «ανησυχεί» είναι για τα πεντάλ του γκαζιού και του φρένου. Οι ανωμαλίες του οδοστρώματος δε πρόκειται να τον απασχολήσουν ιδιαίτερα, αφού τα 18 εκ. απόστασης από το έδαφος του εξασφαλίζουν την ησυχία του, ενώ παράλληλα προσφέρουν και καλύτερη ορατότητα. Λογικό αυτό, καθώς όσο πιο ψηλό αυτοκίνητο οδηγείς, τόσο πιο καλή ορατότητα έχεις.

Με 18 εκ. απόσταση από το έδαφος, μπορεί να κινηθεί εκτός δρόμου

Κατά τη διάρκεια της διαδρομής στην πόλη, το Suzuki Ignis 1.2 Hybrid CVT μπορεί να κινηθεί σβέλτα και το CVT κιβώτιο θα εξασφαλίσει για τη γραμμική απόδοση του κινητήρα των 83 ίππων. Ναι μεν το τετραγωνισμένο «σώμα» του, οπτικά δίνει την εντύπωση πως δεν είναι σταθερό στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης, αλλά κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Επίσης, παρά το σχήμα του, σε ταχύτητες 120-130χλμ./ώρα δεν θα αντιμετωπίσει προβλήματα από τους πλευρικούς ανέμους, που ενδεχομένως να πνέουν.

Αρκετά άνετο για δύο ενήλικες επιβάτες, πίσω

Εκεί που το Ignis, όμως, παίρνει τα εύσημα, είναι στην άνεση εντός καμπίνας. Οι επιβάτες έχουν αρκετό «αέρα» πάνω από τα κεφάλια τους και τα τέσσερα άτομα θα ευχαριστηθούν τη διαμονή τους σε αυτή, δίχως να γκρινιάξουν για οτιδήποτε. Ο χώρος των αποσκευών ανέρχεται στα 260 λίτρα, αρκετός τηρουμένων των αναλογιών και του προορισμού του αυτοκινήτου, που μπορεί να μεγαλώσει φυσικά αν αναδιπλωθούν οι πίσω θέσεις.

Επαρκής ο χώρος αποσκευών για τις διατάσεις του

Η φίρμα δίνει για τα 0-100χλμ./ώρα τιμή 12,4 δευτερόλεπτα, για την τελική 155χλμ./ώρα, η κατανάλωση ανέρχεται στα 5,5 λίτρα/100χλμ., ενώ οι εκπομπές στα 122-124 γρ./χλμ. Ικανοποιητικοί αριθμοί για αυτοκίνητο πόλης, για ένα «SUVάκι» που δεν θα κουράσει σε καμία περίπτωση τον οδηγό στο σταμάτα/ξεκίνα ούτε τους γονείς που θα μεταφέρουν τα παιδιά τους προς ή από το σχολείο ούτε εκείνους που θέλουν να κάνουν τα ψώνια τους και αναζητούν χώρο τόσο για να τα εναποθέσουν όσο και για να σταθμεύσουν.

Tags: