Με 1.2 lt μοτέρ ισχύος 83 ίππων, 5άρι μηχανικό κιβώτιο και κατανάλωση στα 6,5 λίτρα στα 100 χλμ.
Αυτοκίνητο πόλης θέλεις, και μάλιστα υβριδικό; Η Suzuki έχει τη δική της, αξιόλογη πρόταση, με ένα Swift που φέρει βαριά κληρονομιά και όνομα.
Από το 1983 στην αγορά και με αλλαγές στο σχήμα, κατά καιρούς, το σημερινό Swift είναι πιο τετραγωνισμένο, με κοντό πίσω πρόβολο για ευελιξία και με μήκος που διατηρείται κάτω από τα 4 μέτρα (3,84μ.).
15:33 - 20.01.2023
Από 36.500 ευρώ το ηλεκτρικό Jeep Avenger
Το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2023» στην Ευρώπη, είναι έτοιμο για παραγγελίες στην Ελλάδα.
Αυτό που κάνει το σημερινό Swift να διαφέρει, είναι η ύπαρξη ήπιας μορφής υβριδικής τεχνολογίας, η οποία αποφέρει χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και ελαφρώς πιο βελτιωμένη συμπεριφορά του κινητήρα, ειδικά στις χαμηλές στροφές και στην επιτάχυνση.
Η έκδοση αυτή, με τη διχρωμία στο αμάξωμα που δημιουργεί οπτική έλξη, σε προδιαθέτει να την οδηγήσεις, αφού προηγουμένως περιεργαστείς λίγο το σουλούπι του αυτοκινήτου, το οποίο είναι αρκετά καλοσχεδιασμένο.
Ιαπωνική κατασκευή, με όλα τα θετικά που προκύπτουν σε αξιοπιστία και αντοχή, στην καμπίνα έχει την τσαχπινιά του, με το κάπως σπορτίφ τιμόνι, τους στρογγυλούς αεραγωγούς και τα δύο στρογγυλά όργανα στον πίνακα.
Μια μικρή έγχρωμη οθόνη TFT LCD πολλαπλών ενδείξεων 4,2 ιντσών, φιλοξενείται ανάμεσα σε ταχύμετρο και στροφόμετρο, ενώ στην κονσόλα η 7άρα οθόνη αφής χωρίζει σε τέσσερις ενότητες όλες τις πληροφορίες. Η συνδεσιμότητα μέσω bluetooth με το smartphone είναι δεδομένη και επιβεβλημένη, καθώς ανήκει σε αυτά που αναζητά ο σημερινός οδηγός.
Τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν έχοντας και ευρύχωρο –για τα δεδομένα της κατηγορίας του αυτοκινήτου- πορτ-μπαγκάζ (265 λίτρα όγκου) για αποσκευές.
Αφήνοντας αυτά στην άκρη, πάμε στο κυρίως μενού που είναι η ήπια υβριδική τεχνολογία. Το τετρακύλινδρο, 16βάλβιδο μοτέρ βενζίνης 1.2lt Dualjet με σύστημα διπλού ψεκασμού, αποδίδει 83 ίππους και συνεπικουρείται από μια ηλεκτρογεννήτρια (ISG – Integrated Starter Generator) και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 10Ah. Ουσιαστικά, η μπαταρία αντλεί την ενέργεια που θα χανόταν στο φρενάρισμα και έχει τη δυνατότητα να συνεισφέρει 2,6 ίππους στις χαμηλές στροφές του κινητήρα, για να του μειώσει το φορτίο, με αποτέλεσμα αυτό το χαρακτηριστικό να μειώνει την κατανάλωση, ενώ χρησιμεύει και για τη λειτουργία του start-stop.
Με το 5άρι μηχανικό κιβώτιο να έχει καλή κλιμάκωση, αλλά όχι κάτι ιδιαίτερο, το τιμόνι να είναι αρκετά ακριβές και η ανάρτηση προς το σφικτή, είναι αλήθεια ότι μπορεί να ελιχθείς στην πόλη, πολύ εύκολα. Στον αυτοκινητόδρομο, θα ζοριστείς όταν ανεβαίνεις από τα 110 χλμ./ώρα και πάνω, όμως αυτοκίνητο πόλης έχεις. Πάντως, με στρωτή οδήγηση, η μέση κατανάλωση εντυπωσιάζει, με περίπου 6,5 λίτρα στα 100 χλμ., κι αυτό ανήκει στα ατού.
Καταλήγοντας, η έκδοση δοκιμής εφοδιάζεται με ένα σχετικά πλήρες πακέτο συστημάτων ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού Suzuki Safety Support με Radar Brake Support, Dual Sensor Brake Support, Adaptive cruise control, Σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, Σύστημα προειδοποίησης εκτροπής αυτοκινήτου κ.ά.