Τα 5+1 πράγματα που μας έμειναν από το γκραν πρι της Σαουδικής Αραβίας (vids)

Η εκκίνηση του γκραν πρι στη Σαουδική Αραβία

i

©Pirelli

Τα 5+1 πράγματα που μας έμειναν από το γκραν πρι της Σαουδικής Αραβίας (vids)

Άγγελος Φραγκισκάτος 23:41 - 20.03.2023 / Ανανεώθηκε: 17:44 - 14.08.2024

Η Formula 1 επέστρεψε και η επιστροφή της δεν απογοήτευσε με την έναρξη της σεζόν στο Μπαχρέιν ούτε με τον δεύτερο αγώνα στη Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας.

Άλλος ένας αγώνας της Formula 1 το 2023, άλλο ένα 1-2 της Red Bull, αλλά αυτή τη φορά με τον Σέρχιο Πέρες να ηγείται του teammate του Μαξ Φερστάπεν. Και ένα θρίλερ για τη 3η θέση, μετά την ποινή που επιβλήθηκε στην Aston Martin και τον Φερνάντο Αλόνσο, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με τη σαφήνεια ενός υποτιθέμενου κατανοητού κανόνα, καθώς και πολλά άλλα σημεία συζήτησης.

Η Red Bull μπορεί να ξεκινήσει από οποιαδήποτε θέση και να νικήσει

Ο Πέρες ήταν ο μεγάλος νικητής στο Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας, φτάνοντας τις πέντε νίκες στην καριέρα του στη Formula 1.

Από την άλλη πλευρά, ο Μαξ Φερστάπεν παρά το γεγονός ότι ξεκίνησε από τη 15η θέση μετά από το πρόβλημα που αντιμετώπισε στις κατατακτήριες δοκιμές, οι περισσότεροι πίστευαν ότι ο Ολλανδός ήταν ακόμη φαβορί για τη νίκη του αγώνα.

Όπως αναμενόταν, ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής με επιθετική οδήγηση, περνούσε τον ένα μετά τον άλλον και το αυτοκίνητο ασφαλείας, στη μέση του αγώνα, έκανε τη δουλειά του πιο εύκολη.

Έτσι έφθασε στην τέταρτη θέση και στη συνέχεια αφού προσπέρασε τους προπορευόμενους Τζορτζ Ράσελ και Φερνάντο Αλόνσο, βρέθηκε στη δεύτερη θέση, όπου και τερμάτισε, πίσω από τον teammate του. Ωστόσο, κατάφερε να πάρει τον πόντο για τον ταχύτερο γύρο, γεγονός που τον κράτησε στην κορυφή της βαθμολογίας του πρωταθλήματος.

Η Ferrari δίνει μια δύσκολη μάχη

Τα προβλήματα αξιοπιστίας του Σαρλ Λεκλέρ στο Μπαχρέιν δεν τελείωσαν εκεί, καθώς έπρεπε να πάρει μια τρίτη μονάδα ελέγχου ηλεκτρονικών, μαζί με μια ποινή 10 θέσεων για αυτό. Για να γίνουν τα πράγματα χειρότερα, η Mercedes και η Aston Martin έχουν πλέον προλάβει και κατά κάποιο τρόπο ξεπέρασαν ακόμη και τη Scuderia. Εάν η ομάδα δεν τακτοποιήσει τους οδηγούς της, τα μονοθέσια της και τη στρατηγική της, μπορεί να μην μπορέσει να ανέβει πέρα από την τέταρτη θέση στη φετινή κατάταξη των κατασκευαστών.

Η Aston Martin δεν είναι ένα θαύμα

Η ομάδα με βάση το Silverstone έγινε πρωτοσέλιδο στο Μπαχρέιν με τον Φερνάντο Αλόνσο στη 3η θέση και τον Λανς Στρολ στην 6η θέση. Αλλά το αν αυτό ήταν τυχαίο ή όχι είναι μια διαφορετική ιστορία. Ο αγώνας στη Σαουδική Αραβία έδειξε ότι δεν ήταν έτσι, καθώς ο Ισπανός σημείωσε άλλο ένα βάθρο - το 100ό του, στην πραγματικότητα αφού ξεκίνησε από την πρώτη σειρά του grid, συγκεκριμένα στη 2η θέση. Ο Στρολ τα πήγαινε καλά στον αγώνα, μέχρι που έχασε στη μάχη που έδωσε με τον Κάρλος Σάινθ (Ferrari) λόγω κακής στρατηγικής, πριν αποσυρθεί από τον αγώνα.

Ένα ήσυχο απόγευμα στη πίστα της Τζέντα

Το φετινό Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας ήταν σχετικά ήσυχο, χωρίς πολλές συγκινήσεις. Όταν αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά το Jeddah Corniche Circuit, ο κόσμος γνώριζε και περίμενε να συμβεί ένα ατύχημα με τη διάταξη υψηλής ταχύτητας, τις σφιχτές στροφές και τον ελάχιστο χώρο για λάθη. Αυτό συνέβη το 2021 και το 2022. Αλλά αυτή τη φορά, κανείς δεν έπεσε στις μπαριέρες, με τους μοναδικούς οδηγούς που εγκατέλειψαν στον αγώνα να είναι οι Στρολ και Άλεξ Άλμπον (Williams), οι οποίοι αντιμετώπισαν προβλήματα με το μονοθέσιο τους.

Η McLaren είναι η νέα Williams

Αφού υπέφεραν από προβλήματα αξιοπιστίας πριν από δύο εβδομάδες, ο Λάντο Νόρις και ο Όσκαρ Πιάστρι βρέθηκαν στο πίσω μέρος του πακέτου αυτή τη φορά. Η επαφή στον πρώτο γύρο είχε ως αποτέλεσμα και οι δύο οδηγοί της McLaren να χρειαστούν αλλαγή στην μπροστινή πτέρυγα νωρίς στον αγώνα. Προς το τέλος, οι δυο τους έδωσαν μάχη μεταξύ τους καθώς και με τον Λόγκαν Σάρτζεντ (Williams). Και αυτή τελείωσε με τον Αυστραλό πρωτάρη στη 15η θέση και τον ομόσταβλό του στη 17η θέση, πίσω από τον Αμερικανό οδηγό, που κατέλαβε την 16η θέση.

Μια κακή μέρα στη δουλειά για τη FIA

Η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτων (FIA) πρέπει ακόμη να διορθώσει τις αντιδράσεις της στα συμβάντα που διαδρατίζονται κατά την διάρκεια του αγώνα. Ο Αλόνσο καταδικάστηκε σε ποινή πέντε δευτερολέπτων επειδή ήταν εκτός θέσης, όταν έγινε η εκκίνηση. Αλλά όταν μπήκε στα πιτ για να εκτίσει την τμωρία του, ο πίσω γρύλος ήρθε σε επαφή με το μονοθέσιο πριν τελειώσουν τα πέντε δευτερόλεπτα. Νομίζοντας ότι η ομάδα απέτυχε να εκτίσει το πέναλτι, οι αγωνοδίκες έδωσαν στον Ισπανό τιμωρία 10 δευτερολέπτων.

Όπως ήταν αναμενόμενο, η ομάδα διαμαρτυρήθηκε ζητώντας επανεξέταση από τη FIA. Προφανώς, υπάρχει προηγούμενο καθώς άλλοι έκαναν το ίδιο στο παρελθόν και δεν τιμωρήθηκαν γι' αυτό. Έτσι, το διοικητικό όργανο έδωσε πίσω στον Αλόνσο την 3η θέση. Αυτό που αναρωτόμαστε είναι ότι έπρεπε οι αγωνοδίκες να περιμένουν να τελειώσει ο αγώνας για να κρίνουν ένα περιστατικό στον 19ο γύρο;

Δύο αγώνες στη σεζόν του 2023 έχουν πραγματοποιηθεί και ο Μαξ Φερστάπεν οδηγεί στη βαθμολογία των οδηγών μπροστά από τον team mate του Σέρχιο Πέρες μόλις με έναν βαθμό διαφορά. Εν τω μεταξύ, ο Αλόνσο προηγείται και των δύο οδηγών της Ferrari και της Mercedes, με την Aston Martin να ισοβαθμεί με την τελευταία για τη δεύτερη θέση μεταξύ των κατασκευαστών.

Ο επόμενος αγώνας θα διεξαχθεί στη Μελβούρνη με το Grand Prix της Αυστραλίας 2023 στις 2 Απριλίου.