Τα σάρωσε όλα η Toyota στο ράλι Σαφάρι, το 1-2-3-4 με νικητή τον Οζιέ (vid)

Τέσσερα Toyota στις 4 πρώτες θέσεις

i

©Toyota Gazzoo Racing

Τα σάρωσε όλα η Toyota στο ράλι Σαφάρι, το 1-2-3-4 με νικητή τον Οζιέ (vid)

Δημήτρης Μπαλής • 17:38 - 25.06.2023 / Ανανεώθηκε: 15:20 - 14.08.2024

Η πιο μικρή διαφορά στην 70χρονη ιστορία του ράλι της Κένυας, ανάμεσα σε Οζιέ και Ροβάνπερα.

Ηταν το πιο εξαντλητικό γεγονός του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι. Μπορεί να λέμε ότι το δικό μας Ράλλυ Ακρόπολις είναι σκληρό, με τις κοφτερές πέτρες, όμως στην Κένυα η κατάσταση είναι διαφορετική, αλλά εξίσου επίπονη.

Στο ράλι Σαφάρι, ο 8 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπαστιάν Οζιέ, κατέφερε να κατακτήσει την 3η του φετινή νίκη σε 7 ράλι κι αν δεν είχε εγκαταλείψει από ατυχία στη Σαρδηνία, θα ήταν μέσα στο κόλπο του τίτλου, μολονότι δεν τρέχει σε όλους τους αγώνες του πρωταθλήματος.

Η επικράτηση του Οζιέ επί του ομόσταβλού του στην Toyota, Κάλε Ροβάνπερα, με μόλις 6,7 δευτ. διαφορά, ήταν και η μικρότερη στην 70χρονη ιστορία του ράλι της Κένυας.

Ο Οζιέ έκανε έναν άψογο αγώνα με 7 κερδισμένες ειδικές διαδρομές στις 19 του αγώνα. Ο Γάλλος απόλαυσε μια σχεδόν τέλεια Παρασκευή, κερδίζοντας τέσσερες από τις έξι ειδικές με το GR Yaris του. Στη συνέχεια, ο Οζιέ κράτησε ένα προβάδισμα έναντι του Ροβάνπερα με 32 δευτ., προτού η πολυαναμενόμενη βροχή προκαλέσει χάος στο τελικό στάδιο του Σαββάτου. Επειτα, ο Ροβάνπερα μείωσε στο μισό τη διαφορά, μετά από μια αριστοτεχνική εμφάνιση σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες. Ο Φινλανδός αν και χαρούμενος που κέρδισε πολλούς βαθμούς τερματίζοντας δεύτερος, συνέχισε να πιέζει την Κυριακή, μειώνοντας τη διαφορά στα 8,1 δευτερόλεπτα, με τον Οζιέ να κερδίζει τη 15η ειδική, παρόλο που έχασε το πίσω φτερό και την πίσω πόρτα του χτυπώντας σε δέντρο. Στη συνέχεια αν και χτύπησε το Yaris σε πέτρα, κάνοντας ζημιά, μπόρεσε να τερματίσει πρώτος, με τον Ροβανπέρα μπόρεσε να κάνει τρίτο χρόνο στην υπερ-ειδική διαδρομή και να επεκτείνει το προβάδισμά του στο πρωτάθλημα στους 38 βαθμούς.

Ο Έλφιν Έβανς και ο Τακαμότο Κατσούτα τερμάτισαν τρίτοι και τέταρτοι για να σημειώσουν το 1-2-3-4 της Toyota, όπως και πέρυσι στον ίδιο αγώνα. Και οι δύο οδηγοί είχαν πολύ μεγάλες ζημιές στα Yaris, αλλά άντεξαν, όπως και οι μηχανικοί στα σέρβις.

Η κυριαρχία της Toyota αντιπαρατέθηκε από ζητήματα αξιοπιστίας και ατυχία για τη Hyundai και την M-Sport Ford. Ο Dani Sordo οδήγησε το Hyundai i20N στην 5η θέση και ήταν το μόνο Hyundai που ολοκλήρωσε και τα 355,92 χιλιόμετρα του ράλι Σαφάρι. Ο Νεβίλ μολονότι ήταν 4ος την Παρασκευή εγκατέλειψε από σπασμένη μπροστινή αριστερή ανάρτηση αλλά ξαναμπήκε στον αγώνα, τερματίζοντας 8ος. Ο καλύτερος χρόνος στην υπερ-ειδική διαδρομή του έδωσε πέντε πόντους έξτρα.

Ο ομόσταβλός του Εσαπέκα Λάπι, κάνοντας ντεμπούτο στην Κένυα, είχε πολλαπλά προβλήματα. Εγκατέλειψε, ξαναμπήκε στον αγώνα και τελικά τερμάτισε 13ος.

Ο Τάνακ με το Puma της M-Sport αντιμετώπισε πολλαπλά ζητήματα, φθάνοντας μόλις στην 6η θέση.

Στη βαθμολογία: Ροβάνπερα 139, Νεβίλ 102, Εβανς 98, Τάνακ 97, Οζιέ 97.

Επόμενο ράλι στην Εσθονία, 20-23 Ιουλίου.

Tags: