Το πρώτο της λίστας λήγει... φέτος και το τελευταίο μετά από 13 ολόκληρα χρόνια, ενώ ενδέχεται να εισέλθει και το Χόκενχαϊμ.
Είναι πασιφανές πως κάθε χώρα θα ήθελε να διοργανώσει γκραν πρι, αλλά τα περισσότερα εμπόδια, αν όχι όλα, αφορούν το κόστος. Αυτό αγγίζει υπέρογκα ποσά, όχι μόνο για την κατασκευή της πίστας, αλλά για το «πάγιο» που θα πρέπει να δίνει κάθε χρόνο στη FIA, από τη στιγμή που έχει συμβόλαιο σε ισχύ, για την τοποθέτηση κερκίδων αν αυτό το γκραν πρι διεξάγεται μέσα σε πόλη (κάτι το οποίο σκέφτεται και η Ελλάδα, πότε-πότε), για τους πυροσβεστήρες, τα οχήματα ασφαλείας και πάρα μα πάρα πολλά ακόμα.
Πρόσφατα, έγινε γνωστό πως ακόμα μια χώρα θέλει να φιλοξενήσει γκραν πρι της Formula 1. Πρόκειται για τη Γερμανία, που όσο και αν ακούγεται περίεργο, απουσιάζει από το καλεντάρι από το 2020 κι έπειτα, επειδή δεν συμφέρει οικονομικά. Το 2015 και 2017 επίσης δεν είχε διεξαχθεί εκεί γκραν πρι (στο Νίρμπουργκρινγκ), με το Χόκενχαϊμ να παίρνει τη σκυτάλη, εκφράζοντας το ενδιαφέρον του για πιθανή επιστροφή του στο σπορ. Αν λοιπόν μια χώρα όπως η Γερμανία δεν μπορεί να αντεπεξέλθει οικονομικά, τότε φανταστείτε τι περνούν κάποιες άλλες χώρες και διοργανωτές.
09:34 - 18.04.2023
Η ταινία της Formula 1 με τον Μπραντ Πιτ ξεκινά γυρίσματα στο Σίλβερστοουν
Η κινηματογραφική ταινία του Χόλιγουντ με θέμα τη Formula 1 και στην οποία ο Μπράντ Πιτ θα υποδυθεί ένα βετεράνο οδηγό αναμένεται να κάνει γυρίσματα και στη διάρκεια των φετινών GP. Η βάση της θα είναι το Σίλβερστοουν της Βρετανίας.
Αυτή τη στιγμή, 24 πίστες έχουν εξασφαλίσει συμβόλαιο για να φιλοξενήσουν γκραν πρι της Formula 1. Φέτος, λήγει του Σπα, άρα εντός ολίγου αναμένουμε εξελίξεις, ενώ το 2024 λήγουν εκείνα των: Ιαπωνίας, Αζερμπαϊτζάν και Σίλβερστοουν. Το 2025 σειρά παίρνουν οι πίστες των: Βραζιλίας, Ίμολα, Μεξικού, Ολλανδίας, Μόντσα, Κίνας, Μονακό και Λας Βέγκας, ενώ το 2026 ακολουθούν αυτές των Βαρκελώνης και Όστιν. Το 2027 λήγουν τα συμβόλαια των σιρκουί σε Αυστραλία και Ουγγαρία και ακολουθούν οι: Σιγκαπούρη (2028), Καναδάς (2029), Άμπου Ντάμπι (2030), Μαϊάμι και Τζέντα (2031 και οι δύο), Κατάρ (2033), Αυστραλία (2035), ενώ το συμβόλαιο του Μπαχρέιν λήγει μετά από 13 χρόνια, το 2036 δηλαδή.
Αυτό δεν σημαίνει πως μόνο αυτά τα γκραν πρι θα διεξάγονται συνεχώς, καθώς μερικά συμβόλαια ενδέχεται να ανανεωθούν, άλλα να ολοκληρωθούν, να μπουν άλλες πίστες στο πρόγραμμα, να κατασκευαστούν νέες, να αφαιρεθεί κάποιο λόγω Covid-19, όπως το κινεζικό ή ελέω πολέμου, όπως το ρωσικό.