Η αρχική ιδέα της FIA ήταν να εγκατασταθούν συστήματα κλιματισμού στα μονοθέσια για την ψύξη του αέρα στο κόκπιτ
Η χρήση συστημάτων ψύξης για τους οδηγούς σε αγώνες με αναμενόμενες ακραίες θερμοκρασίες δεν θα είναι υποχρεωτική την ερχόμενη σεζόν στη Formula 1, αναφέρει το motorsport.com.
Τα εν λόγω συστήματα αναπτύχθηκαν μετά τα γεγονότα στο Γκραν Πρι του Κατάρ το 2023. Τότε, πολλοί οδηγοί παραπονέθηκαν για τις δύσκολες συνθήκες, ενώ ο Λόγκαν Σάρτζεντ εγκατέλειψε τον αγώνα στα μισά λόγω εξάντλησης.
Η αρχική ιδέα της FIA ήταν να εγκατασταθούν συστήματα κλιματισμού στα μονοθέσια για την ψύξη του αέρα στο κόκπιτ. Στη συνέχεια, όμως, αποφασίστηκε να χρησιμοποιηθούν συστήματα που κυκλοφορούν ψυκτικό υγρό σε ειδικές στολές που θα φορούν οι οδηγοί.
Αυτά τα συστήματα θα χρησιμοποιούνται σε αγώνες όπου η θερμοκρασία του αέρα αναμένεται να ξεπεράσει τους 31 βαθμούς Κελσίου. Για την επερχόμενη σεζόν, ωστόσο, η χρήση τους θα είναι προαιρετική, καθώς τα εν λόγω συστήματα ψύξης θα προστεθούν στα μονοθέσια. Ακόμα και αν οι οδηγοί επιλέξουν να μην τα χρησιμοποιήσουν, οι ομάδες θα πρέπει να τα εγκαταστήσουν, ώστε να μην αποκτήσουν πλεονέκτημα λόγω χαμηλότερου βάρους. Επιπλέον, στα καθίσματα των οδηγών θα πρέπει να προστεθεί έρμα 500 γραμμαρίων, το οποίο θα προσομοιώνει το βάρος της ειδικής μπλούζας ψύξης που θα φορούν οι οδηγοί, η οποία διαθέτει σωληνώσεις 50 μέτρων για την κυκλοφορία του ψυκτικού υγρού.
Από το 2026, τα συστήματα αυτά θα ενσωματώνονται στον σχεδιασμό των νέων αυτοκινήτων, ενώ θα υπάρχει και ξεχωριστή παροχή ενέργειας αποκλειστικά για αυτά. Έτσι, θα είναι μόνιμα εγκατεστημένα στα οχήματα, ανεξάρτητα από τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος.