Λίγο πριν το τρίτο φετινό γκραν πρι που γίνεται στην Αυστραλία, τα δεδομένα των αυτοκινήτων και η απόδοσή τους, δίνουν μια ενδιαφέρουσα εικόνα.
Δύο αγώνες έχουν γίνει έως τώρα στο φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 (αυτή την Κυριακή ο τρίτος), με τη Red Bull να έχει κάνει το απόλυτο. Τέσσερα βάθρα, δύο φορές το 1-2, μεγάλη διαφορά από τις υπόλοιπες ομάδες και μόνο ο ταχύτερος γύρος στο Μπαχρέιν της ξέφυγε, καθώς τον πήρε ο Γκιουάνου Ζου. Λίγο πριν τον τρίτο αγώνα στην Αυστραλία, που ακολουθεί εκείνους σε Μπαχρέιν και Σαουδική Αραβία και με τις ομάδες λίγο πολύ να δείχνουν για το τι είναι ικανές να κάνουν μέσα στην πίστα (μαζί με τα αυτοκίνητά τους), τα δεδομένα και τα data φανερώνουν τα πάντα.
Όπως, για παράδειγμα, ποιες ομάδες/αυτοκίνητα είναι οι καλύτερες στη διαχείριση ελαστικών, ποιες έχουν αξιόπιστο μοτέρ, ποιες έχουν καλό αεροδυναμικό πακέτο κλπ. Όλες έχουν δυνατά και αδύναμα σημεία, και χάρη στα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί από τηλεμετρίες, δηλώσεις ή αποκαλύψεις κάποιων στελεχών, δείτε κι εσείς σε ποιον τομέα κάποια ομάδα μπορεί να βελτιωθεί, πού χρήζει άμεσης αλλαγής και άλλα πολλά.
Σαφώς τον κυρίαρχο ρόλο τον έχει η Red Bull, που συνολικά διαθέτει το καλύτερο πακέτο, αλλά για παράδειγμα η Mercedes έχει μεγαλύτερη τελική ταχύτητα. Αυτό αποδείχτηκε στο γκραν πρι του Μπαχρέιν, εκεί όπου η υψηλότερη σημειώθηκε από τον Λιούις Χάμιλτον (334,5χλμ./ώρα), μόνο που για να κυριαρχήσει ένα μονοθέσιο δεν θα πρέπει να είναι μόνο γρήγορο, αλλά αποδοτικό σε κάθε περίπτωση.
18:58 - 29.03.2023
Τι λένε τα… ελαστικά για το γκραν πρι της Αυστραλίας
Τρεις επιλογές γομών, περισσότερες επιλογές στρατηγικής, σε νέα άσφαλτο, με καλύτερη πρόσφυση.
Τα υπέρ και τα κατά όλων των ομάδων/αυτοκινήτων
Red Bull-RB19
Υπέρ: Ταιριάζει στους δύο οδηγούς, διαχείριση ελαστικών, σταθερότητα, ρυθμός στον αγώνα και στον έναν γύρο
Κατά: Αξιοπιστία σε εξαρτήματα πλησίον της κεντρικής μονάδας ελέγχου, περιορισμοί στην αεροδυναμική σήραγγα
Aston Martin-AMR23
Υπέρ: Κάθετη δύναμη, φρένα, γρήγορες στροφές, διαχείριση ελαστικών
Κατά: Τελική ταχύτητα, οπισθέλκουσα
Mercedes-W14
Υπέρ: Αξιοπιστία, πίσω μέρος, τελική ταχύτητα, ρυθμός αγώνα
Κατά: Οπισθέλκουσα, κάθετη δύναμη στις αργές στροφές, υπερβολικό ζέσταμα ελαστικών, απόδοση του αεροδυναμικού πακέτου
Ferrari-SF23
Υπέρ: Υψηλή τελική, ρυθμός ενός γύρου, κάθετη δύναμη
Κατά: Φθορά ελαστικών, χαμηλότερα επίπεδα κάθετης δύναμης σε σχέση με πέρυσι, αξιοπιστία
Alpine-A523
Υπέρ: Υψηλή τελική, ρυθμός αγώνα, σταθερότητα, αποδοτικότητα
Κατά: Χαμηλά επίπεδα κάθετης δύναμης, διαχείριση ελαστικών, απροσδιόριστο όριο απόδοσης
Alfa Romeo-C43
Υπέρ: Μικρό βάρος, καλό πακέτο, διαχείριση ελαστικών
Κατά: Χαμηλή τελική, υψηλή οπισθέλκουσα, ρυθμός ενός γύρου
Haas-VF-23
Υπέρ: Ρυθμός ενός γύρου, ομαδική δουλειά, καλό πακέτο
Κατά: Διαχείριση ελαστικών, αγωνιστικά stints
Williams-W45
Υπέρ: Υψηλή τελική, ρυθμός, αεροδυναμικό πακέτο
Κατά: Αργή στις αργές στροφές, υψηλή κάθετη δύναμη
Alpha Tauri-AT04
Υπέρ: Καλή στις στροφές, καλύτερη στις γρήγορες στροφές, κινητήρας
Κατά: Κακή στις αργές στροφές, διαχείριση ελαστικών, υψηλά επίπεδα οπισθέλκουσας, αστάθεια
McLaren-MCL60
Υπέρ: Καλή διαχείριση στα ελαστικά
Κατά: Άσχημα επίπεδα κάθετης δύναμης, μεγάλο βάρος, ρυθμός, αξιοπιστία