Θρίαμβος του Οζιέ στο Μόντε Κάρλο – το μήνυμα του Λεμπ
i

Οζιέ/ ©OYOTA GAZOO RACING

Θρίαμβος του Οζιέ στο Μόντε Κάρλο – το μήνυμα του Λεμπ

Δημήτρης Μπαλής • 14:03 - 23.01.2023 / Ανανεώθηκε: 10:26 - 20.08.2024

Πολυνίκης στο γαλλικό ράλι, με 9 πρώτες θέσεις στο βάθρο, για τον 8 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή ράλι.

Ποδαρικό με νίκη έκανε στο φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα ο Σεμπαστιάν Οζιέ. Ο 39χρονος οδηγός της Toyota, ο οποίος θα τρέξει σε επιλεγμένους αγώνες του φετινού πρωταθλήματος, όπως και το 2022, πέτυχε μια σπουδαία νίκη στο Μόντε Κάρλο και ταυτόχρονα έγινε ο πρώτος με 9 νίκες στον αγώνα της πατρίδα του (έως σήμερα είχε 8 νίκες, όσες και ο Λεμπ). Βέβαια, μη τρέχοντας σε ολόκληρο το πρωτάθλημα, θα είναι απίστευτα δύσκολο να διεκδικήσει τον τίτλο, που αν κατάφερνε να τον πάρει θα έφθανε στους 9 και θα ισοφάριζε το ρεκόρ του συμπατριώτη του και συνονόματού του, Σεμπαστιάν Λεμπ.

Μάλιστα ο Λεμπ, ο οποίος πριν λίγες ημέρες έτρεξε στο ράλι Ντακάρ, σχολίασε τη νίκη του συμπατριώτη του, λέγοντας: «Μπράβο Σεμπ Οζιέ. Πότε είναι η εκδίκηση των συνταξιούχων του WRC;», με τον Οζιέ να απαντά: «Ευχαριστώ Σεμπ. Ελπίζω του χρόνου». Κι αυτό δείχνει την επιθυμία και των δύο να βρεθούν ξανά αντίπαλοι, στον δρόμο, διότι η φιλία τους ενώνει.

Ο Οζιέ, έκανε τη μισή δουλειά του αγώνα την Πέμπτη το βράδυ και την άλλη μισή την Παρασκευή. Ουσιαστικά, στις δύο πρώτες ημέρες πίεσε και στις άλλες δύο οδήγησε προσεκτικά, γρήγορα μεν, αλλά προσεκτικά.

Στο ξεκίνημα του αγώνα, την Πέμπτη, ο Οζιέ κερδίζοντας τις 2 πρώτες ειδικές διαδρομές του αγώνα –βραδινές- πήρε μια διαφορά 6 δευτ. από τον ομόσταβλό του Ελφιν Εβανς, στην Toyota, ενώ η διαφορά από τους υπόλοιπους οδηγούς ήταν πάνω από 15 δευτ. Αυτό ήταν πολύ σημαντικό και ακόμα περισσότερο το γεγονός ότι την Παρασκευή, ήταν ταχύτερος όλων σε 4 από τις 6 ειδικές διαδρομές, με αποτέλεσμα να κλείσει την ημέρα στα 36 δευτ. διαφορά από τον τρίτο ομόσταβλό του στην Toyota, Κάλε Ροβάνπερα, ο οποίος πέρασε στη 2η θέση εκμεταλλευόμενος και το κλατάρισμα που είχε ο Έβανς.

Αυτό ήταν. Με τέτοια διαφορά, ο Οζιέ ήξερε ότι δεν υπήρχε λόγος για ρίσκο, με τον κίνδυνο για κλατάρισμα στους «πονηρούς» δρόμους, ψηλά στις Αλπεις, αλλά και με την ολισθηρότητα από τους πάγους, εξαιτίας του χιονιού. Κινήθηκε συνετά με το Toyota Yaris Rally1, έλεγχε τις κινήσεις των αντιπάλων του, πίεζε ελαφρά όταν χρειαζόταν, κερδίζοντας 1 από τις 6 ειδικές διαδρομές της ημέρας, κι έχοντας διαφορά 16 δευτ. από τον Ροβάνπερα, το βράδυ του Σαββάτου, πήγαινε ολοταχώς για την 9η του νίκη στο Μόντε Κάρλο.

Σήμερα, την τελευταία ημέρα του αγώνα, ήταν ταχύτερος μόνο σε 1 από τις 4 ειδικές διαδρομές (9 κερδισμένες στις 18 του αγώνα), με αποτέλεσμα να φθάσει σε μια άνετη νίκη, με 18,8 δευτ. διαφορά από τον Ροβάνπερα. Αξίζει να σημειωθεί ότι από την Παρασκευή, έως και την Κυριακή, η πρώτη τριάδα δεν άλλαξε, παρά μόνο η διαφορά μεταξύ τους.

Ο Ροβάνπερα, περσινός πρωταθλητής, έδειξε χαρακτήρα, όμως υποκλίθηκε στον Οζιέ που ξέρει τους δρόμους σαν τον κήπο του, όταν κουρεύει το γκαζόν. Ο νεαρός Φινλανδός, είναι εξαιρετικός οδηγός, έχει δυνατό και καλοστημένο αυτοκίνητο, κέρδισε 6 ειδικές του αγώνα και αποτελεί με σιγουριά το μεγάλο φαβορί και για τον φετινό τίτλο. Ισως το πιο σημαντικό ήταν ότι με την powerstage που κέρδισε, την τελευταία ειδική του αγώνα, πήρε 5 έξτρα βαθμούς, ενώ ο Οζιέ έναν, κι έτσι δεν έχασε πολύ με τη δεύτερη θέση στο ράλι.

Νεβίλ/ © HYUNDAI MOTORSPORT

Ο Τειρί Νεβίλ, επίδοξος πρωταθλητής κι αυτός, τερμάτισε τρίτος, 26 δευτ. πίσω από τον Ροβάνπερα. Ο Βέλγος, οδηγώντας ένα Hyundai i20 N, κατάφερε να κερδίσει μόνο 2 ειδικές διαδρομές, αλλά δεν ήταν πολύ ανταγωνιστικός στους ασφάλτινους δρόμους του Μόντε Κάρλο.

Ο Έλφιν Έβανς, έχοντας το κλατάρισμα στο Yaris, έμεινε πίσω και απλά προσπαθούσε να κινηθεί γρήγορα, αποφεύγοντας άλλο κλατάρισμα. Κέρδισε κι αυτός 1 ειδική διαδρομή, με αποτέλεσμα να φέρει ένα τρίτο Toyota στην πρώτη τετράδα του αγώνα.

Στην 5η θέση τερμάτισε ο Οτ Τάνακ, που φέτος τρέχει με Ford Puma Rally1. Ο Εσθονός μετά τα προβλήματα με το σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου, την Παρασκευή, δεν μπορούσε να κινηθεί ιδανικά και λογικά έμεινε 2,5 λεπτά πίσω από τον Οζιέ.

Τάνακ/ ©OTT TANAK

Ο νεαρός Τακαμότο Κατσούτα, με ένα ακόμα Yaris ανέβηκε στην 6η θέση της γενικής, ξεπερνώντας τον Ντάνι Σόρντο της Hyundai, ενώ με ίδιο αυτοκίνητο, στην 8η θέση, ήταν ο Εσαπέκα Λάπι, που πήγε φέτος στη Hyundai.

Τη δεκάδα συμπλήρωσαν δύο αυτοκίνητα της κατηγορίας WRC2, ο Γιόχαν Ροσέλ με Citroen C3, και ο Νικολάι Γκριαζίν με Fabia RS, ο οποίος ναι μεν τερμάτισε μια θέση πάνω από τον αντίπαλό του, όμως δέχθηκε 5 δευτ. ποινή και έχασε τη θέση.

Επόμενο ράλι 9-12 Φεβρουαρίου στα χιόνια της Σουηδίας.

Βαθμολογία: Οζιέ 26, Ροβάνπερα 23, Νεβίλ 17, Εβανς 15, Τάνακ 14, Κατσούτα 8, Σόρντο 6, Λάπι 4, Ροσέλ 2, Γκριαζίν 1.