Τι κρύβουν οι σκέψεις Ντομενικάλι για κατάργηση των ελεύθερων δοκιμαστικών της Παρασκευής

Στην πίστα είναι όλοι οδηγοί

i

©Pirelli

Τι κρύβουν οι σκέψεις Ντομενικάλι για κατάργηση των ελεύθερων δοκιμαστικών της Παρασκευής

Δημήτρης Μπαλής • 16:05 - 27.03.2023 / Ανανεώθηκε: 17:35 - 14.08.2024

Ο διευθύνων σύμβουλος της Formula 1, Στέφανο Ντομενικάλι, άφησε υπονοούμενα με δηλώσεις του, για ένα νέο φορμάτ δοκιμών και αγώνων στην F1.

Μπορεί να είναι διευθύνων σύμβουλος της Formula 1 ο Στέφανο Ντομενικάλι, ωστόσο βρέθηκε προσκεκλημένος του MotoGP στον εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς στο Πορτιμάο της Πορτογαλίας.

Μάλιστα ο Ιταλός μάνατζερ έριξε και την καρό σημαία στον αγώνα, με τους ανθρώπους του MotoGP να του λένε «ελπίζουμε να ευχαριστήθηκες τον αγώνα».

Τι ήθελαν και του το έλεγαν. Ο Ντομενικάλι, φαίνεται ότι… αναστατώθηκε μέσα του, θέλοντας κι αυτός περισσότερο θέαμα στην Formula 1. Μιλώντας στο πορτογαλικό κανάλι SportTV, ο ισχυρός άνδρας του σπορ ανάφερε, μεταξύ άλλων, ότι: «Είμαι υποστηρικτής της ακύρωσης των ελεύθερων δοκιμαστικών, οι οποίες είναι πολύ χρήσιμες για τους μηχανικούς, αλλά δεν αρέσουν στο κοινό».

Οι κουβέντες αυτές δεν έρχονται τυχαία. Ολοι όσοι κινούνται γύρω από το σπορ θέλουν θέαμα, τόσο η ιδιοκτήτρια της F1, Liberty Media, όσο και οι ομάδες.

Ηδη από πέρυσι εισήχθη η μορφή των αγώνων σπριντ, 3 τον αριθμό, που φέτος έγινα 6, δίνοντας ακόμα περισσότερο θέαμα και ενδιαφέρον με έξτρα βαθμούς. Στο πρωτάθλημα, δε, του MotoGP, σε όλους του αγώνες φέτος, θα υπάρχει το Σάββατο αγώνας σπριντ.

Ουσιαστικά, αυτό που υπονοεί ο Ντομενικάλι, είναι ότι περιορίζεται το ρίσκο στον αγώνα, όταν με εξαντλητικές δοκιμές, οι μηχανικοί έχουν σετάρει ελαστικά και στήσιμο του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα σχεδόν όλα να είναι γνωστά από πριν: με ποια γόμα ελαστικών θα ξεκινήσουν τα μονοθέσια, πότε θα κάνει πιτ στοπ, τι ρυθμό θα ακολουθήσουν. Εκτός κι αν υπάρχουν απρόοπτα με αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα και αλλαγή καιρικών συνθηκών, καθώς τότε οι στρατηγικές αλλάζουν άρδην.

Το απρόβλεπτο, λοιπόν, θέλει ο Ντομενικάλι και οι γύρω από αυτόν, να μην είναι όλα περίπου προβλέψιμα. Γι αυτό το λόγο περιορίστηκαν οι δοκιμές πριν ξεκινήσει το πρωτάθλημα. Κάποτε είχαμε πολλές ημέρες δοκιμών και τώρα λίγες.

Πάντως, δεν είναι βέβαιο ότι οι ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής δεν αρέσουν στους θεατές που πηγαίνουν στα γκραν πρι ή τις παρακολουθούν από την τηλεόραση. Ισως, αν υπήρχε μια σκέψη να δίνονται έξτρα βαθμοί την Παρασκευή, στον πρώτο, για παράδειγμα, να αναζωπύρωνε το ενδιαφέρον. Ισως και ένα άλλο φορμάτ, εμ τις δοκιμές την Παρασκευή να καθορίζουν τις θέσεις στο γκριντ της Κυριακής και οι πρωινές δοκιμές του Σαββάτου τη σειρά εκκίνησης του αγώνα σπριντ της ίδιας ημέρας, του Σαββάτου, το απόγευμα.

Σε κάθε περίπτωση, η Formula 1 βρίσκεται σε διαρκή κινητικότητα και όλα μπορούμε να τα περιμένουμε, με στόχο τη βελτίωση του θεάματος.

Tags: