Τρεις επιλογές γομών, περισσότερες επιλογές στρατηγικής, σε νέα άσφαλτο, με καλύτερη πρόσφυση.
Πάντα, η σωστή επιλογή ελαστικών, παίζει το δικό της ρόλο στην έκβαση ενός αγώνα. Η στρατηγική, και αυτή τη φορά στη Μελβούρνη, θα έχει –αν όχι καθοριστική σημασία- τουλάχιστον πολύ μεγάλο ρόλο.
Η Pirelli, για το συγκεκριμένο γκραν πρι, επέλεξε τρεις γόμες: τηC2 που είναι η P Zero λευκή σκληρή, τη C3 - P Zero κίτρινη μέση και τη C4 - η P Zero κόκκινη μαλακή. Η FIA ανακοίνωσε πως θα υπάρχουν 4 ζώνες DRS στο Άλμπερτ Παρκ, για προσπεράσεις, οπότε φέτος μπορεί να δούμε τις υψηλότερες ταχύτητες που έχουμε δει ποτέ στη Μελβούρνη και θεωρητικά θα φτάσουν τα 340 χλμ./ώρα.
14:07 - 29.03.2023
Formula 1, Αυστραλία: Όλο το πρόγραμμα του αγωνιστικού τριημέρου
Ο τρίτος αγώνας της Formula 1 του 2023 διεξάγεται στην Αυστραλία το προσεχές τριήμερο (31-2/4). Αναλυτικά το πρόγραμμα για τα FP1, FP2 και FP3, το Qualifying και τον αγώνα της Κυριακής.
Οι δρόμοι του Άλμπερτ Παρκ στρώθηκαν με νέα άσφαλτο πέρυσι, κάτι που έχει βελτιώσει την διαθέσιμη πρόσφυση. Η άσφαλτος είναι πιο λεία από άλλες πίστες του πρωταθλήματος, και το κράτημα φθάνει σε υψηλά επίπεδα μετά από αρκετά περάσματα.
Οι ενεργειακές απαιτήσεις από τα ελαστικά στο γκραν πρι της Αυστραλίας είναι περίπου στο μέσο όρο της σεζόν, και η τραχύτητα είναι μικρή. Η νέα χάραξη ευνοεί τα προσπεράσματα, ειδικά στο δεύτερο μέρος. Κρίσιμο στοιχείο στο σετάρισμα του μονοθεσίου είναι η ελκτική πρόσφυση που είναι καθοριστική στην έξοδο των στροφών καθώς βοηθά στο προσπέρασμα, αφού οι ευθείες της πίστας δεν είναι μεγάλες.
Το παρελθόν
Το γκραν πρι της Αυστραλίας μετακόμισε από την Αδελαΐδα στη Μελβούρνη το 1996, και παραδοσιακά άνοιγε την αυλαία. Μέχρι το 2019, η σεζόν ξεκινούσε στην Αυστραλία με εξαίρεση δυο χρονιές -το 2006 και το 2010- όπου το πρώτο γκραν πρι έγινε στο Μπαχρέιν. Το 2020 και το 2021 δεν έγιναν εκεί αγώνες λόγω της πανδημίας και ο αγώνας επέστρεψε στο πρόγραμμα πέρυσι, τρίτος μετά από δυο αγώνες στη Μέση Ανατολή.
Ο αγώνας είναι εντός έδρας για τον Οσκαρ Πιάστρι. Ο νεαρός οδηγός της McLaren έχει γεννηθεί στη Μελβούρνη, όχι μακριά από το Άλμπερτ Παρκ. Στο παρελθόν υπήρξαν και άλλοι Αυστραλοί οδηγοί στη Formula 1 όπως οι Τζακ Μπράμπαμ, Αλαν Τζόουνς, Τιμ Σένκεν, Μαρκ Γουέμπερ και Ντάνιελ Ρικιάρντο, που είναι εφεδρικός οδηγός της Red Bull.
«Κάναμε την ίδια επιλογή γομών που είχαμε κάνει και το 2019 στην Αυστραλία. Μετά από δυο χρόνια απουσίας από το πρόγραμμα λόγω πανδημίας, πέρυσι επιλέξαμε γόμες με μεγάλη διαφορά: C2, C3 και την πιο μαλακή C5. Αυτός ο αγώνας είχε στρατηγική μιας αλλαγής, και κέρδισε ο οδηγός της Ferrari, Σαρλ Λεκλέρ. Όλες οι ομάδες χρησιμοποίησαν τη σκληρή και τη μέση γόμα, ενώ η πολύ μαλακή χρησιμοποιήθηκε μόνο στις κατατακτήριες δοκιμές. Αυτό το Σαββατοκύριακο υπάρχουν περισσότερες επιλογές στρατηγικής, τουλάχιστον στα χαρτιά. Περιμένουμε θεαματική βελτίωση του κρατήματος της πίστας, όπως πάντα στη Μελβούρνη. Είναι μια γρήγορη πίστα με συνεχή ροή γρήγορων στροφών. Μετά τις περσινές τροποποιήσεις τα προσπεράσματα είναι πιο εύκολα και συνολικά το θέαμα καλύτερο», επισήμανε ο Μάριο Ιζολα, διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli.