Το εκπληκτικό πρωτάθλημα της Formula E πηγαίνει Μονακό (vid)

Ο Πασκάλ Βεχρλάιν επικεφαλής στη βαθμολογία με Porsche

i

©Porsche

Το εκπληκτικό πρωτάθλημα της Formula E πηγαίνει Μονακό (vid)

Δημήτρης Μπαλής • 16:41 - 03.05.2023 / Ανανεώθηκε: 16:38 - 14.08.2024

Ο 9ος γύρος της 9ης σεζόν του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος ηλεκτρικών μονοθεσίων, στο Μικρό Πριγκιπάτο.

Μετά τον διπλό αγώνα του Βερολίνου, στο παλαιό αεροδρόμιο του Τέμπελχοφ, η Formula E επιστρέφει στη δράση για έναν ξεχωριστό αγώνα στους δρόμους της πόλης του Μονακό.

Στο Μικρό Πριγκιπάτο θα πραγματοποιηθεί αυτό το Σάββατο 7 Μαΐου, ο 9ος γύρος της 9ης σεζόν του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος ηλεκτρικών μονοθεσίων, με έναν αγώνα στη λαμπερή Ριβιέρα.

Οι 11 ομάδες με τους 22 οδηγούς είναι έτοιμοι να αγωνιστούν σε ένα ιστορικό σιρκουί, το οποίο έχει αλλάξει ελάχιστα από το 1929 που έγιναν για πρώτη φορά εκεί αγώνες. Στην πίστα των 3,337 χιλιομέτρων με τις 19 στροφές, θα δούμε τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα να σκαρφαλώνουν στο λόφο στο Sainte Devote και να ταξιδεύουν μέσα από την εμβληματική πλατεία Casino, το Mirabeau, το Grand Hotel Hairpin και φυσικά τη σήραγγα κάτω από το ξενοδοχείο, πριν φθάσουν στο Nouvelle chicane – φέτος στην παραδοσιακή του διαμόρφωση.

Στους δρόμους του Μονακό έχουν γίνει συγκλονιστικοί αγώνες και της Formula E, όπως όταν ο πρωταθλητής της σεζόν 6, Αντόνιο Φέλιξ ντα Κόστα κέρδισε το γκραν πρι στην 7η σεζόν, με μια τολμηρή προσπέραση στην έξοδο του τούνελ στον τελευταίο γύρο του αγώνα. Μάλιστα, έγιναν 28 προσπεράσεις μεταξύ των έξι κορυφαίων οδηγών, με το προβάδισμα να αλλάζει έξι φορές χέρια.

Στο Μονακό πηγαίνουμε με ένα ιστορικό περίπου 400 προσπεράσεων, συνολικά, στον διπλό αγώνα του Βερολίνου, κι αυτό έχει κάτι να πει για τα νέα μονοθέσια GEN3.

Πέρυσι στο Μονακό, ο πρωταθλητής της σεζόν 8, Στόφεν Βαντόρν, τότε της Mercedes-EQ τώρα DS PENSKE, κατάφερε να κερδίσει τον 6ο γύρο της χρονιάς του 2022 και να πάρει το προβάδισμα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών, αφήνοντας δεύτερο τον Μιτς Εβανς (Jaguar TCS Racing) και τρίτο τον Ζαν-Ερίκ Βερνιέ της DS TECHEETAH.

Πάντως, η φετινή σεζόν και η διατήρηση του τίτλου για τον Βαντόρν, φαντάζει μακρινό όνειρο, με καλύτερο αποτέλεσμα μόλις την 6η θέση στο Σάο Πάολο, έχοντας 74 πόντους διαφορά από τον πρωτοπόρο της βαθμολογία Βεχρλάιν (Porsche).

Στο Μονακό σε 5 αγώνες της Formula E, έχουμε 4 διαφορετικούς νικητές.

Ωστόσο, η μάχη στο πρωτάθλημα είναι σκληρή καθώς μόλις 4 βαθμούς πίσω από τον Βερχλάιν είναι ο Νικ Κάσιντι (Envision) και 19 β. πίσω ο Ζαν-Ερίκ Βερνιέ της DS PENSKE.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η σεζόν 9 έχει ολοκληρωθεί κατά 50%. Στους οκτώ πρώτους αγώνες είχαμε έξι διαφορετικούς νικητές για πέντε διαφορετικές ομάδες. Μόνο η Porsche σημείωσε δύο νίκες, με Βεχρλάιν και ντα Κόστα. Συνολικά 10 οδηγοί έχουν τερματίσει στο βάθρο και κάθε οδηγός πλήρους απασχόλησης έχει κερδίσει έναν βαθμό, ενώ μόνο ένας οδηγός, ο Νόρμαν Νάτο (Nissan), δεν κατάφερε να περάσει στις μονομαχίες στις κατατακτήριες δοκιμές.

Περίπου 18 οδηγοί έχουν οδηγήσει έναν γύρο μέχρι στιγμής στη σεζόν κι αυτό είναι ρεκόρ για τη Formula E, ενώ οι ομάδες που τροφοδοτούνται από την Jaguar έχουν οδηγήσει τους περισσότερους γύρους - Jaguar TCS Racing 65 και Envision Racing 64, αλλά καμία δεν είναι επικεφαλής στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ομάδων.

Ένα στατιστικό λέει ότι ο Μαξ Γκούντερ που πήρε το πρώτο βάθρο της σεζόν φέτος στο Βερολίνο και το πρώτο για τη Maserati MSG Racing από το 1957, όταν ο θρυλικός Χουάν Μανουέλ Φάντζιο πήρε τον τίτλο της Formula 1, τον τελευταίο από τους 5 που κατέκτησε, εκείνη τη χρονιά πήρε και τη νίκη στο Μονακό. Λέτε τον «Ελ Μαέστρο», όπως τον αποκαλούσαν, να μιμηθεί ο Γκούντερ; Ιδωμεν…

Tags: