Το κάζο με τον Αλόνσο κάνει τη FIA να αποσαφηνίσει τους κανονισμούς

Οι πανηγυρισμοί στην Aston Martin μόλις ο Αλόνσο περνά τη γραμμή του τερματισμού

i

©Aston Martin

Το κάζο με τον Αλόνσο κάνει τη FIA να αποσαφηνίσει τους κανονισμούς

Δημήτρης Μπαλής • 18:09 - 20.03.2023 / Ανανεώθηκε: 17:44 - 14.08.2024

Ο τραγέλαφος με πάρε δώσε την 3η θέση του βάθρου στον οδηγό της Aston Martin, αναγκάζει την Ομοσπονδία να ξεκαθαρίσει την κατάσταση στην Αυστραλία.

Αυτά που έγιναν χθες το βράδυ στην Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας, ήταν απίστευτα. Αναφέρομαι σε ένα συγκεκριμένο θέμα, αυτό που αναδείξαμε με το έπεσε η καρό σημαία του τερματισμού.

Ο Αλόνσο, ενώ τερμάτισε τρίτος, έχοντας δεχθεί και εκτίσει ποινή 5 δευτερολέπτων, δέχθηκε επιπλέον 10 δευτ. ποινής, μετά τη λήξη του γκραν πρι, επειδή κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης της αρχικής ποινής, στο πιτ στοπ, ο πίσω μηχανικός είχε ακουμπήσει με τον γρύλο του την AMR23, κάτι που απαγορεύεται. Εν συνεχεία άλλαξαν ελαστικά και ο Ισπανός συνέχισε χωρίς να του πουν τίποτα. Αυτό έγινε μετά τα πανηγύρια και τις σαμπάνιες κι αφού ο Αλόνσο γιόρταζε το 100ό του βάθρο.

Ωστόσο, ώρες μετά, ύστερα από την έφεση της Aston Martin, οι αγωνοδίκες δέχθηκαν ότι ο κανονισμός δεν είναι σαφής, δηλαδή δέχθηκαν τον ισχυρισμό της βρετανικής ομάδας ότι «άλλο η επαφή και άλλο η δουλειά/εργασία» κι έτσι επέστρεψαν τη θέση και τους βαθμούς στον Αλόνσο και το χαμόγελο του Ράσελ, που εν τω μεταξύ είχε πάρει τη θέση του Ισπανού, έσβησε από τα χείλη του.

Τώρα, αυτό το κάζο με το θέμα Αλόνσο, ανάγκασε τη FIA να υποσχεθεί νέα και αναλυτικότερη αποσαφήνιση του κανονισμού, που θα γίνει γνωστή στον γκραν πρι της Αυστραλίας, στις 2 Απριλίου. Επίσης, οι υπεύθυνοι θα εργαστούν στο ζήτημα κατά πόσο ο οδηγός μπορεί να δει το grid box και να τοποθετήσει το αυτοκίνητό του σωστά σε αυτό (ήταν ο λόγος που πήρε την πρώτη ποινή των 5 δευτ. ο Αλόνσο), ενώ θα εξεταστεί και μια άλλη παράμετρος, που έχει να κάνει με το ερώτημα γιατί οι κριτές καθυστέρησαν να ειδοποιήσουν την Aston Martin για τη δεύτερη τιμωρία, ενώ θα μπορούσαν να το είχαν κάνει πάρα πολύ νωρίτερα, όταν συνέβη δηλαδή.

Πάντως, αξίζει να τονιστεί ότι κατά το παρελθόν κανένας οδηγός δεν είχε τιμωρηθεί για λάθος θέση στο grid box (εφόσον δεν το είχε παρακάνει) και πως κανείς που εξέτιε ποινή και δεν τιμωρήθηκε περαιτέρω επειδή απλά και μόνο υπήρχε επαφή στο αυτοκίνητο από τους μηχανικούς.

Στην περίπτωση του Αλόνσο είχαμε απόφαση και άρση αυτής, όταν εφαρμόστηκε αρχικά το γράμμα του νόμου και μετά το πνεύμα του νόμου, πράγμα ανεπίτρεπτο για τη Formula 1.

Tags: