Χρησιμοποιεί πράσινο υδρογόνο, δεν εκπέμπει ρύπους και μελλοντικά προορίζεται και για ιδιώτες.
«Εμείς, και ο κόσμος, είμαστε έτοιμοι για ιπτάμενα αγωνιστικά αυτοκίνητα. Έχουμε δημιουργήσει τα οχήματα, αναπτύχθηκε το σπορ, εξασφάλισε τους χώρους, προσέλκυσε τους χορηγούς και τους τεχνικούς εταίρους. Τώρα είναι η ώρα για τις πιο προοδευτικές, καινοτόμες και φιλόδοξες μάρκες αυτοκινήτων στον κόσμο, τους κατασκευαστές και τις ομάδες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, να συμμετέχουν σε ένα πραγματικά επαναστατικό νέο μηχανοκίνητο σπορ», ανέφερε ο Ματ Πέρσον, διευθύνων σύμβουλος της Alauda Aeronautics.
Σχεδιασμένο και εξελιγμένο στην Αδελαΐδα, στη Νότια Αυστραλία, το Air-Speeder MK4 είναι το ταχύτερο ηλεκτρικό αεροσκάφος κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (EVTOL) στον κόσμο. Ικανό να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 360 χλμ./ώρα σε μόλις 30 δευτερόλεπτα από την απογείωση, φέρει εξελιγμένο σύστημα ηλεκτρικής πρόωσης, προηγμένη αεροδυναμική και ζυγίζει μόλις 950 κιλά, έχοντας αυτονομία κίνησης 300 χλμ., με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Το νέο αεροσκάφος είναι μια εξέλιξη του MK3, που δεν έφερε πιλότο, και έχει ολοκληρώσει με επιτυχία περισσότερες από 350 δοκιμαστικές πτήσεις, ενώ συμμετείχε σε δύο αγώνες επίδειξης σε αεροδρόμια στη Νότια Αυστραλία το 2022.
Το MK4 προορίζεται κυρίως για αγώνες και έχει σχεδιαστεί για μέγιστη ευελιξία σε υψηλές ταχύτητες και χαμηλά υψόμετρα, φέροντας τεχνολογίες εμπνευσμένες από τη διαστημική βιομηχανία.
Το Air -Speeder MK4 τροφοδοτείται από ένα turbogenerator μοτέρ, ισχύος 1.000 kW (1.340 ίππων), χρησιμοποιώντας το πράσινο υδρογόνο ως καύσιμο, παρέχοντας ασφαλή, αξιόπιστη και βιώσιμη ισχύ σε μεγάλες αποστάσεις και χρόνους πτήσης.
Ο κινητήρας «Thunderstrike» της Alauda Aeronautics ενσωματώνει ένα μοναδικό καυστήρα που κατασκευάστηκε χρησιμοποιώντας τεχνικές εκτύπωσης 3D που αναπτύχθηκαν στη βιομηχανία διαστημικών μηχανών για κινητήρες πυραύλων. Ο σχεδιασμός του καυστήρα διατηρεί τη θερμοκρασία της φλόγας υδρογόνου σχετικά χαμηλή, μειώνοντας σημαντικά τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου (NOX).
Το υδρογόνο είναι ένα ιδανικό καύσιμο για τη μελλοντική αεροπορία και συγκεκριμένα για ατομικά αστικά αεροπορικά ταξίδια. Έχει υψηλή πυκνότητα ενέργειας και μπορεί να αποθηκευτεί σε μια ελαφριά, συμπαγή μορφή, καθιστώντας την κατάλληλη για μικρά αεροσκάφη. Είναι επίσης μη τοξικό και δεν παράγει εκπομπές εκτός από το καθαρό νερό, οπότε δεν προκαλεί ατμοσφαιρική ρύπανση. Επιπλέον, επειδή το αέριο υδρογόνου είναι ελαφρύτερο από τον αέρα, σε περίπτωση διαρροής απλά θα διασκορπιστεί στην ατμόσφαιρα, μειώνοντας τον κίνδυνο πυρκαγιάς ή έκρηξης.
Όταν περάσουμε στην εποχή H2EVTOL, της επόμενης γενιάς EVTOL, αυτή η τεχνολογία έχει τη δυνατότητα να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές και να δημιουργήσει ένα βιώσιμο μέλλον για τα ατομικά αεροπορικά ταξίδια.
Ενώ τα περισσότερα evtol έχουν τους ρότορες τοποθετημένους κατακόρυφα για απογείωση και προσγείωση και οριζόντια κατά την κίνηση, στο MK4 χρησιμοποιείται ένα μοναδικό σύστημα πτήσης, όπου ένας ελεγκτής πτήσης τεχνητής νοημοσύνης (AI) προσαρμόζει τα τέσσερα ζεύγη ρότορα σε θέσεις ανάλογα τους ελιγμούς που απαιτούνται ή για να κινηθεί ευθεία, με την απίστευτη ακρίβεια που είναι απαραίτητη σε αγώνες. Στην πραγματικότητα, κινείται σαν ένα μονοθέσιο της Formula 1.
Η Alauda Aerospace σχεδιάζει να ξεκινήσει τις δοκιμές πτήσεων το πρώτο τρίμηνο του 2023, ενώ το αεροσκάφος θα είναι έτοιμο για αγώνες το 2024.
Η εταιρεία θεωρεί ότι το πρωτοποριακό ιπτάμενο μονοθέσιο θα προσελκύει τους κορυφαίους πιλότους του κόσμου, δίνοντας την ευκαιρία δοκιμών και ανάπτυξης για βιώσιμα συστήματα πράσινης πρόωσης, ώστε να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο θα ταξιδεύουμε στο μέλλον.
Η ομάδα μηχανικών και σχεδιαστών της Alauda Aerospace, που προέρχονται από εταιρείες όπως η Airbus, η Boeing, η Ferrari, η Magnix και η McLaren, είναι σίγουροι ότι οι τεχνολογίες της θα μπορούσαν να κάνουν τα αεροπορικά ταξίδια πιο γρήγορα, πιο αποτελεσματικά, πιο φιλικά προς το περιβάλλον και πιο προσιτά από ποτέ.
Ο Ματ Πέρσον αναφέρει ότι τα EVTOL είναι ήδη μια βιομηχανία τρισεκατομμυρίων δολαρίων. Οπως στη συμβατική αεροδιαστημική, υπάρχουν περίπου τόσα ιδιωτικά αεριωθούμενα αεροσκάφη, όσα και εμπορικά αεροσκάφη, κάτι παρόμοιο θα μπορούσε να συμβεί με EVTOL, με έναν περίπου παρόμοιο αριθμό εμπορικών ταξί και ιδιωτικών οχημάτων. «Μόλις μπορέσουμε να πουλήσουμε ένα ιπτάμενο αυτοκίνητο στην ίδια τιμή με ένα Tesla, θα δείτε γρήγορα τη μετατόπιση της ισορροπίας, με πάρα πολλούς ανθρώπους να κατέχουν και να οδηγούν το δικό τους ιπτάμενο αυτοκίνητο μια μέρα», κατέληξε.