Τον Μάιο ξεκινά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ηλεκτρικών μοτοσυκλετών 2023 (vid)

MotoE δοκιμές στη Χερέθ

i

©Ducati

Τον Μάιο ξεκινά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ηλεκτρικών μοτοσυκλετών 2023 (vid)

Δημήτρης Μπαλής • 11:05 - 22.03.2023 / Ανανεώθηκε: 17:42 - 14.08.2024

Το MotoE της φετινής χρονιάς, με παγκόσμια αίγλη, 18 αναβάτες, 9 ομάδες, 8 γκραν πρι (διπλοί αγώνες) και ίδιες μοτοσυκλέτες Ducati V21L.

Η ηλεκτροκίνηση έχει εισέλθει και στις αγώνες μοτοσυκλετών. Όπως συμβαίνει με την Formula 1 και τη Formula E, με ηλεκτρικά μονοθέσια, έτσι συμβαίνει με το MotoGP και το MotoE με ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες.

Το MotoE ξεκίνησε ως θεσμός το 2019, με αγώνες σε 5 ευρωπαϊκά σιρκουί, υποστηρίζοντας το MotoGP. Ως Παγκόσμιο Κύπελλο συνεχίστηκε έως το 2022 και τώρα αναβαθμίζεται ως Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, έχοντας 18 αναβάτες με 8 ομάδες, οι οποίοι θα δώσουν «μάχη» σε 8 σιρκουί, με διπλούς αγώνες κάθε Σάββατο, υποστηρίζοντας αντίστοιχους αγώνες του MotoGP της Κυριακής, εν αντιθέσει με τη Formula E που διεξάγεται σε διαφορετικά σιρκουί από τη Formula 1.

Επίσης, ενώ το MotoE ξεκίνησε με μοτοσυκλέτες Energica Eco, φέτος στο πρωτάθλημα όλες οι ομάδες θα τρέξουν με ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες-πρωτότυπα Ducati V21L, με την ιταλική μάρκα να είναι αποκλειστικός προμηθευτής.

MotoE δοκιμές στη Χερέθ ©Ducati

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoE 2023, παρουσιάστηκε επίσημα στην πίστα Βαλελούνγκα, έξω από τη Ρώμη.

Το καλεντάρι

Μετά τις πρώτες επίσημες δοκιμές που έγιναν στη Χερέθ, στις αρχές Μαρτίου, οι αναβάτες θα ξαναβρεθούν για δοκιμές στη Βαρκελώνη, 3-5 Απριλίου. Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ξεκινά στις 13 Μαΐου με το γαλλικό γκραν πρι στο Λε Μαν και συνεχίζεται σε: Μουτζέλο (Ιταλία - 10 Ιουνίου, Σάσερινγκ (Γερμανία - 17 Ιουνίου), Ασεν (Ολλανδία - 24 Ιουνίου), Σίλβερστον (Αγγλία - 5 Αυγούστου), Red Bull Ring (Αυστρία - 19 Αυγούστου), Καταλούνια (Ισπανία - 2 Σεπτεμβρίου) και Μιζάνο (Σαν Μαρίνο - 9 Σεπτεμβρίου).

Ο τρόπος διεξαγωγής των αγώνων

Σύμφωνα με τους κανονισμούς, θα υπάρχουν δύο ελεύθερα δοκιμαστικά το πρωί της Παρασκευής, ακολουθούμενα από δύο προκριματικούς το απόγευμα. Οι δύο αγώνες θα διεξαχθούν το Σάββατο, ο πρώτος στο τέλος των προκριματικών MotoGP και ο δεύτερος μετά τον αγώνα Sprint, ένα άλλο χαρακτηριστικό που παρουσιάζεται για τη σεζόν του 2023. Προβλέπεται νέα διαδικασία πρόκρισης, ενώ οι ομάδες θα μπορούν να υπολογίζουν σε μια εντελώς νέα δομή στα paddock.

Η μοτοσυκλέτα

Οι 18 αναβάτες, υποστηριζόμενοι από 9 ομάδες, θα αγωνιστούν με το πρωτότυπο V21L, που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από τη Ducati σε μια διαδικασία εξέλιξης που κράτησε λίγο περισσότερο από ένα χρόνο, και με τη συμβολή των Μικέλε Πίρο, Τσαζ Ντέιβις και Αλεξ ντε Αντζελις, αναβατών δοκιμών της εταιρείας, οι οποίοι στη Βαλελούνγκα έκαναν μερικούς γύρους επίδειξης με την ηλεκτρική Ducati.

Η πρωτότυπη Ducati V21L έχει συνολικό βάρος 225 κιλά (12 κιλά λιγότερο από τις ελάχιστες απαιτήσεις που επιβάλλουν η Dorna και η FIM για μια μοτοσυκλέτα ικανή να ολοκληρώσει αγωνιστικές αποστάσεις). Η μέγιστη ισχύς ανέρχεται σε 110 kW (150 hp) και η μέγιστη ροπή σε 140 Nm. Σε μια πίστα όπως το Μουτζέλο, η μοτοσυκλέτα αναπτύσσει ταχύτητα 275 χλμ./ώρα. Η V21L είναι η MotoGP των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών, που συνδυάζει τις ηλεκτρονικές τεχνολογίες και τις διαστάσεις του πλαισίου που αναπτυχθήκανε από την Ducati Corse με μια διαδικασία σχεδιασμού και διαχείριση έργου που χαρακτηρίζει μια μοτοσυκλέτα δρόμου όπως η Panigale V4.

Για τον κατασκευαστή από τη Μπολόνια, αυτό το εγχείρημα στοχεύει στην ανάπτυξη τεχνογνωσίας, στον πειραματισμό με τεχνολογικές λύσεις στον κόσμο των αγώνων και στη συνέχεια υιοθέτηση όλων όσων αναπτύσσονται σε αυτόν τον τομέα, στις μοτοσυκλέτες παραγωγής.

O Κλαούντιο Ντομνικάλι, διευθύνων σύμβουλος της Ducati, επισήμανε ότι: «Η απόφαση να συμμετάσχει η Ducati στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoE ως αποκλειστικός προμηθευτής των μοτοσυκλετών, αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της στρατηγικής της Ducati. Στην πραγματικότητα, η ηλεκτροκίνηση, μαζί με την εισαγωγή καυσίμων ουδέτερων ως προς τον άνθρακα για κινητήρες εσωτερικής καύσης (e-fuel), είναι απαραίτητες για να μειωθεί το αποτύπωμα άνθρακα της Ducati και να μας επιτρέψει να επιτύχουμε τους μακροπρόθεσμους στόχους αειφορίας. Ωστόσο, κάθε αληθινή Ducati είναι πάνω από όλα συναίσθημα, επομένως είναι πολύ σημαντικό να διαχειριστούμε αυτή τη μετάβαση με μεγάλη προσοχή, φροντίζοντας να διατηρήσουμε το σπορ χαρακτήρα και τα χαρακτηριστικά διασκέδασης κάθε μοτοσυκλέτας από το Borgo Panigale. Με το πρωτότυπο V21L θέλαμε να ξεπεράσουμε τα όρια του κλάδου, στοχεύοντας να δημιουργήσουμε την ηλεκτρική μοτοσυκλέτα με τις καλύτερες επιδόσεις που έχει φτιαχτεί ποτέ για την πίστα. Η Ducati δεν έχει κατασκευάσει ποτέ τόσο μεγάλο αριθμό πρωτοτύπων και αυτό επίσης αντιπροσωπεύει μια επιπλέον πρόκληση μέσα στην υπάρχουσα πρόκληση, για εμάς».

Tags: