Το ισχυρό Hyundai έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Goodwood Festival of Speed με ισχύ που φθάνει τους 650 ίππους.
Το IONIQ 5 N της Hyundai αντιπροσωπεύει το ηλεκτρικό μέλλον της μάρκας N καθώς θα ακολουθήσουν και άλλα ηλεκτρικά μοντέλα N.
Το IONIQ 5 N συνδυάζει την Electrified-Global Modular Platform (E-GMP) του βασικού μοντέλου με τις τεχνολογίες N που βασίζονται στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και αξιοποιεί την τεχνογνωσία της N από τα ηλεκτροκίνητα «Rolling Labs» (π.χ. RM20e, RN22e και N Vision 74) για να μεγιστοποιήσει τις δυνατότητες υψηλών επιδόσεων της ηλεκτροκίνησης και να διασφαλίσει ότι ανταποκρίνεται στους τρεις πυλώνες επιδόσεων της N: Corner Rascal, Racetrack Capability και Everyday Sportscar.
13:39 - 16.07.2023
Το Kia EV9 διαπρέπει στο Goodwood Festival of Speed
Εκανε το ευρωπαϊκό του ντεμπούτο το νέο ηλεκτρικό επταθέσιο SUV της Kia
Οι δυνατότητες Corner Rascal του IONIQ 5 N ξεκινούν με βελτιώσεις στη βασική δομή του πλαισίου προκειμένου να αντέχουν τη μεγαλύτερη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, μειώνοντας παράλληλα τη μη αναρτώμενη μάζα σε συνδυασμό με τις σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου των 21 ιντσών.
Για να βελτιωθεί η απόκριση και η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, η κολόνα τιμονιού του IONIQ 5 N έχει ενισχυθεί προκειμένου να έχει ακόμα καλύτερη ακαμψία. Επιπλέον, το αυτοκίνητο διαθέτει ένα ειδικά ρυθμισμένο σύστημα διεύθυνσης N R-MDPS (Rack-Mounted Motor-Driven Power Steering) με μεγαλύτερη σχέση και βελτιωμένο ως προς την επίδραση της ροπής. Αυτές οι βελτιώσεις έχουν ως αποτέλεσμα μια πιο άμεση εμπειρία διεύθυνσης με αυξημένη πληροφόρηση που θα εμπνέει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους οδηγούς.
Το N Pedal αναπτύχθηκε ως λύση για την αντιμετώπιση του εγγενούς βάρους και μεγέθους των EV, ενώ παράλληλα στοχεύει στην επίτευξη των χαρακτηριστικών απόκρισης χειρισμού που παρατηρούνται στα μοντέλα i20 N WRC της Hyundai στο πρωτάθλημα WRC. Αυτή η έξυπνη λειτουργία λογισμικού, που υπάρχει στο IONIQ 5 N, έχει σχεδιαστεί για να παρέχει άμεση συμπεριφορά στο στρίψιμο και αυξημένη ευαισθησία στο γκάζι. Βασιζόμενο σε παρόμοια τεχνολογία που χρησιμοποιείται στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας του i-Pedal, το N Pedal δίνει προτεραιότητα στη γρήγορη και συναρπαστική οδήγηση στις στροφές έναντι της καλύτερης εκμετάλλευσης της ενέργειας. Χρησιμοποιώντας την ισχύ επιβράδυνσης, δημιουργείται μια επιθετική μεταφορά βάρους, με αποτέλεσμα την πιο δυναμική είσοδο στις στροφές.
Το N Drift Optimizer συμβάλλει στη διατήρηση της γωνίας drift, εξισορροπώντας πολλαπλά συστήματα ελέγχου του οχήματος που ανταποκρίνονται σε δεδομένα πραγματικού χρόνου. Η ενσωματωμένη λειτουργία Torque Kick Drift επιτρέπει στον οδηγό να προσομοιώνει τη λειτουργία του συμπλέκτη των πισωκίνητων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης για σενάρια που απαιτούν άμεση έναρξη του drift. Αυτό είναι αποτέλεσμα της εξελιγμένης τεχνολογίας ηλεκτρονικού ελέγχου.
Η κατανομή ροπής N Torque Distribution παρέχει πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής εμπρός και πίσω η οποία μπορεί να ρυθμιστεί σε 11 επίπεδα. Το e-LSD (ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό) στον πίσω άξονα βελτιστοποιεί την απόδοση και τον έλεγχο στις στροφές. Οι πρόσθετοι αισθητήρες τροχών και η μεγαλύτερη δυνατότητα απόσβεσης χάρη στα μεγαλύτερα αμορτισέρ διευρύνει το εύρος επιδόσεων της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης.
Το ισχυρό EV επωφελείται από διάφορες τεχνικές βελτιώσεις. Οι ηλεκτροκινητήρες του περιστρέφονται μέχρι τις 21.000 σ.α.λ. αποδίδοντας 478 kW / 650 ίππους με ενεργοποιημένο το N Grin Boost. Αυτό είναι αποτέλεσμα του μετατροπέα δύο σταδίων με την αυξημένη ενεργειακή απόδοση για την ακόμα καλύτερη απόδοση ισχύος από τη νέα μπαταρία των 84 kWh.
Αρκετά καινοτόμα χαρακτηριστικά βοηθούν τις επιδόσεις στην πίστα. Το N Grin Boost μεγιστοποιεί την επιτάχυνση με αύξηση της ισχύος για 10 δευτερόλεπτα και το N Launch Control παρέχει τρία διαφορετικά επίπεδα πρόσφυσης για την ταχύτερη δυνατή εκκίνηση, επιτρέποντας στους οδηγούς να εκκινούν το όχημά τους με τρόπο ανάλογο ενός καθαρόαιμου αγωνιστικού. Ταυτόχρονα το Track SOC (κατάσταση φόρτισης) υπολογίζει αυτόματα την κατανάλωση της μπαταρίας ανά γύρο.
Επίσης, η λειτουργία N Race βελτιστοποιεί περαιτέρω την αντοχή του EV στην πίστα, δίνοντας στους οδηγούς πιο άμεσο έλεγχο της κατανάλωσης ενέργειας. Με το N Race, οι οδηγοί έχουν τη στρατηγική επιλογή να δώσουν προτεραιότητα είτε στην «Αντοχή» είτε στο «Σπριντ». Η «Αντοχή» μεγιστοποιεί την αυτονομία στην πίστα, κάτι που επιτυγχάνεται με τον περιορισμό της μέγιστης ισχύος, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την πιο αργή αύξηση της θερμοκρασίας. Συγκριτικά, το «Σπριντ» δίνει προτεραιότητα στην ισχύ και παρέχει μικρότερα διαστήματα πλήρους ενέργειας. Αυτό θα βοηθήσει τους οδηγούς να διαχειριστούν με ακρίβεια τη στρατηγική ενέργειας και να δημιουργήσουν ένα ιδανικό παράθυρο επιδόσεων για την επίτευξη των οδηγικών τους στόχων.
Το IONIQ 5 N διαθέτει φρένα N-tuned, τα οποία αποτελούν το πιο ισχυρό σύστημα πέδησης που έχει παρουσιάσει η Hyundai. Διαθέτει εμπρός δίσκους 400 χλστ. με τετραπίστονες monobloc δαγκάνες και πίσω δίσκους 360 χλστ. Τα φρένα αυτά είναι κατασκευασμένα από νέα, ελαφριά υλικά και με βελτιστοποιημένη ροή αέρα για καλύτερη ψύξη. Επιπλέον, το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση (regen) που χρησιμοποιείται συνήθως για αυξημένη οικονομία ενέργειας έχει επαναπροσδιοριστεί στο IONIQ 5 N για να βελτιώσει την απόδοση των φρένων. Χρησιμεύει ως η κύρια πηγή ισχύος πέδησης, ενώ τα μηχανικά φρένα συμβάλλουν με πρόσθετη δύναμη πέδησης όταν απαιτείται, εξασφαλίζοντας αυξημένη αντοχή στην πίστα.
Για να αντιμετωπίσουν τις σκληρές απαιτήσεις πέδησης της πίστας Νίρμπουργκρινγκ, οι μηχανικοί της Hyundai N σχεδίασαν το N Brake Regen, ένα ειδικό σύστημα πέδησης N που αναπτύχθηκε αποκλειστικά για το IONIQ 5 N. Προσφέρει έως και μέγιστη επιβράδυνση 0,6 G - κορυφαία τιμή στην αυτοκινητοβιομηχανία - μόνο μέσω του N Brake Regen και παραμένει ενεργό κατά την επέμβαση του ABS με μέγιστο τα 0,2 G. Ο κίνδυνος εξασθένισης των φρένων λόγω του σχετικού βάρους του EV ελαχιστοποιείται με τη μεγιστοποίηση της δύναμης πέδησης regen, η οποία έχει ως αποτέλεσμα τη χαμηλότερη ισχύ πέδησης που εφαρμόζεται στα μηχανικά φρένα.
Όπως σε ένα καθημερινό sportscar, το IONIQ 5 N προσφέρει ξεχωριστή αίσθηση αλλαγής ταχυτήτων μέσω του ενσωματωμένου N e-shift και του N Active Sound +. Το N e-shift προσφέρει μια ρεαλιστική αίσθηση ελέγχου της παροχής ισχύος και της αίσθησης αλλαγής ταχυτήτων, ενώ το N Active Sound + λειτουργεί επιπρόσθετα για να προσφέρει όχι μόνο έναν φουτουριστικό ήχο EV, αλλά και ήχους κινητήρα και εξάτμισης ανάλογους με έναν κινητήρα βενζίνης για μια πιο ρεαλιστική εμπειρία πίσω από το τιμόνι. Συνδυαστικά, αναβαθμίζουν την οδηγική απόλαυση, προσομοιώνοντας την αίσθηση και τον ήχο ενός συμβατικού αυτοκινήτου. Πολλοί οπαδοί της γρήγορης οδήγησης έχουν επικρίνει την έλλειψη συμμετοχικότητας του οδηγού πίσω από το τιμόνι πολλών ηλεκτροκίνητων (EV) οχημάτων. Γι' αυτό οι μηχανικοί της Hyundai N ανέπτυξαν τις λειτουργίες N e-shift και N Active Sound + για να προσφέρουν μεγαλύτερη συμμετοχή του οδηγού και, συνεπώς, ακριβέστερο έλεγχο της δυναμικής οδήγησης του IONIQ 5 N.
Το N e-shift προσομοιώνει τη λειτουργία ενός οκτατάχυτου κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) των αυτοκινήτων N με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE). Συγκεκριμένα, προσομοιώνει μια αλλαγή ταχυτήτων ελέγχοντας την ροπή του κινητήρα και προσφέροντας ένα αίσθημα αλλαγής σχέσεων. Το αποτέλεσμα είναι μία πιο διαδραστική εμπειρία οδήγησης που μοιάζει πιο κοντά στα ICE από ό,τι τα προηγούμενα EV.
Το N Active Sound+ συνδυάζεται με το N e-shift για να βελτιώσει την οδηγική εμπειρία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ενσωματώνει ένα σύστημα 10 ηχείων (οκτώ εσωτερικά, δύο εξωτερικά) που προσφέρει τρεις ξεχωριστές επιλογές ήχου. Η Ignition προσομοιώνει τον ήχο των κινητήρων 2.0T της N και η Evolution παρέχει ένα χαρακτηριστικό ήχο υψηλών επιδόσεων εμπνευσμένο από το RN22e. Η Supersonic είναι μια μοναδική ιδέα εμπνευσμένη από δικινητήρια μαχητικά αεροσκάφη, με μεταβλητή ένταση ήχου κατά τη διάρκεια των στροφών. Στόχος του N Active Sound+ είναι να παρέχει στους οδηγούς μια ακουστική αναφορά για να εκτιμούν την παρεχόμενη ισχύ.
Το IONIQ 5 N είναι επίσης εξοπλισμένο με το N Road Sense, το οποίο συνιστά αυτόματα την ενεργοποίηση του N Mode όταν εντοπίζονται πινακίδες με αλλεπάλληλες στροφές, δίνοντας τη δυνατότητα στους οδηγούς να απολαμβάνουν κάθε δευτερόλεπτο της οδήγησής τους στο έπακρο (διαθέσιμο μόνο στην ΕΕ).
Όπως και το στάνταρ IONIQ 5, η έκδοση N είναι εξοπλισμένη με λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L), η οποία επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί την αποθηκευμένη ενέργεια από την μπαταρία υψηλής τάσης του EV για να φορτίζει συσκευές, όπως ένα ηλεκτρονικό ποδήλατο, ηλεκτρικό εξοπλισμό κατασκήνωσης ή οικιακές συσκευές - ακόμα και όταν το όχημα είναι σβηστό.
Το αμάξωμα του IONIQ 5 N διακρίνεται από τα μαύρα διακοσμητικά στοιχεία και την πίσω αεροτομή, είναι συνολικά 20 χλστ. πιο χαμηλό, 50 χλστ. πιο φαρδύ στο κάτω μέρος για να φιλοξενεί φαρδύτερα ελαστικά και 80 χλστ. πιο μεγάλο λόγω του πιο εμφανούς διαχύτη.
Στο εμπρός μέρος, υπάρχει η N Mask με λειτουργικό πλέγμα με κουρτίνα αέρα και πτερύγια αέρα για επιπλέον ψύξη. Ένα σπόιλερ διατρέχει το κάτω μέρος του προφυλακτήρα για να τονίσει την δυναμική του αυτοκινήτου. Το αποκλειστικό Luminous Orange του ηλεκτρικού N στο κάτω μέρος του μαύρου καλύμματος του μπροστινού προφυλακτήρα συνεχίζεται κατά μήκος στα πλαϊνά, δίνοντας στο IONIQ 5 N μια εμφάνιση έτοιμη για την πίστα.
Οι σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών φορούν ελαστικά υψηλής πρόσφυσης 275/35R21 Pirelli P-Zero, ενώ στο πίσω μέρος, η εξέχουσα, μόνο για το N, αεροτομή τύπου φτερούγας, μαζί με τον πίσω διαχύτη και την έξοδο αέρα σε πορτοκαλί χρώμα, βοηθούν στον έλεγχο της ροής του αέρα για την βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση, τονίζοντας περαιτέρω την ικανότητα υψηλών επιδόσεων του IONIQ 5 N. Ενσωματωμένο στην αεροτομή είναι ένα τριγωνικό φως φρένων HMSL. Κάτω από την πίσω πόρτα υπάρχει ένα αποκλειστικό μαύρο κάλυμμα προφυλακτήρα N με γραφικά αντανακλαστικά με καρό σημαία.
Το εσωτερικό του IONIQ 5 N μεταφέρει το στιλ της γκάμας N με την εφαρμογή του σήματος N σε διάφορα σημεία, όπως στο τιμόνι, στα καθίσματα, στα πάνελ των θυρών, στα μεταλλικά πεντάλ κ.λπ.
Το επανασχεδιασμένο τιμόνι N πλαισιώνεται από διακόπτες N που ρυθμίζουν το επιθυμητό προφίλ οδήγησης. Ο διακόπτης N Grin Boost επιτρέπει την άμεση και διαισθητική πρόσβαση για τη μεγιστοποίηση της επιτάχυνσης. Τα paddles είναι ιδανικά τοποθετημένα κοντά στα ακροδάχτυλα του οδηγού για την ενεργοποίηση των λειτουργιών N e-shift και N Pedal.
Η κεντρική κονσόλα του IONIQ 5 N είναι βελτιστοποιημένη για οδήγηση στην πίστα με στήριξη στις επιγονατίδες και τη κνήμη, καθώς και συρόμενο υποβραχιόνιο. Μια προέκταση στο κάτω μέρος της κονσόλας ενισχύει την ακαμψία για περαιτέρω υποστήριξη της σπορ οδήγησης. Για καθημερινή χρήση, υπάρχουν θύρες USB-C, ασύρματη φόρτιση και ποτηροθήκες.
Τα καθίσματα N διαθέτουν ενισχυμένα πλαϊνά, και είναι τοποθετημένα περίπου 2 εκ. χαμηλότερα σε σχέση με του βασικού μοντέλου.
Όπως και στο απλό IONIQ 5, βιώσιμα υλικά εφαρμόζονται σε όλο το IONIQ 5 N, συμπεριλαμβανομένων των ανακυκλώσιμων διακοσμητικών πόρτας από χαρτί και νήμα BIO PET, από ζαχαροκάλαμο, από ανακυκλωμένο νήμα PET, από ανακυκλωμένα μπουκάλια PET, BIO TPO από ζαχαροκάλαμο και οικολογικά επεξεργασμένο δέρμα. Επίσης, το IONIQ 5 N διαθέτει ανακυκλωμένο χρώμα χρωστικής από ελαστικά και ανακυκλωμένο ύφασμα κάλυψης καθισμάτων από αλκαντάρα.