Τζάμπα οι χαρές του Αλόνσο - Τιμωρήθηκε με το γράμμα του νόμου και έχασε τη θέση του στο βάθρο (vid)

Λανς Στρολ

i

©Pirelli

Τζάμπα οι χαρές του Αλόνσο - Τιμωρήθηκε με το γράμμα του νόμου και έχασε τη θέση του στο βάθρο (vid)

Δημήτρης Μπαλής • 23:08 - 19.03.2023 / Ανανεώθηκε: 17:46 - 14.08.2024

Ο Ισπανός πανηγύρισε το 100ό του βάθρο, αλλά δέχτηκε δύο ποινές, κι έχασε την τρίτη θέση στην Τζέντα.

Στην τρίτη θέση του γκραν πρι στην Τζέντα τερμάτισε ο Φερνάντο Αλόνσο με Aston Martin, καταφέρνοντας να εξασφαλίσει το 100ό βάθρο της καριέρας του. Ωστόσο, τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν καλά για τον Ισπανό, αφού έχασε τελικά τους 15 βαθμούς της τρίτης θέσης, που μεταφέρονται στον Τζορτζ Ράσελ της Mercedes.

Τι έγινε, όμως, και ο Αλόνσο έχασε την τρίτη θέση; Αρχικά, δέχτηκε ποινή πέντε δευτερολέπτων επειδή δεν τοποθέτησε στο σωστό σημείο την AMR23 του κατά την εκκίνηση. Από την ομάδα τον ενημέρωσαν πως θα εξέτιε την ποινή, εισερχόμενος στα πιτ για αλλαγή ελαστικών. Η αλλαγή, πράγματι έγινε, υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, δίχως προβλήματα, με τον Ισπανό να τοποθετεί τη σκληρή γόμα. Αυτό ήταν και το μόνο πιτ στοπ του Ισπανού. Να σημειωθεί πως σταματώντας στη θέση του για να αλλάξει ελαστικά, οι μηχανικοί του περίμεναν πρώτα να περάσουν τα πέντε δευτερόλεπτα ποινής και μετά να πιάσουν δουλειά.

Όμως, λίγο πριν το τέλος του γκραν πρι, η Aston Martin ανέφερε στον Ισπανό πως θα έπρεπε να αυξήσει τον ρυθμό του για να τερματίσει με διαφορά άνω των πέντε δευτερολέπτων από τον Τζορτζ Ράσελ που ακολουθούσε, αφού η (αρχική έως τότε) ποινή δεν είχε εκτελεστεί σωστά και αναμενόταν δεύτερη. Και οι δύο οδηγοί πάτησαν περισσότερο το γκάζι, με τον Αλόνσο να τερματίζει 5,138 δευτερόλεπτα εμπρός από τον Βρετανό. Οι κριτές, όμως, δεν τιμώρησαν μόνο με πέντε δευτερόλεπτα τον Αλόνσο για τη μη σωστή εκτέλεση της πρώτης, αλλά με 10.

Ο κανονισμός είναι σαφής σε τέτοιες περιπτώσεις και αναφέρει ρητά πως όταν ένας οδηγός έχει τιμωρηθεί και εκτίει την τιμωρία του στα πιτ, έως ότου περάσει το εκάστοτε χρονικό διάστημα, κανείς μηχανικός δεν έχει το δικαίωμα να ακουμπήσει το αυτοκίνητο πουθενά. Όμως, στην περίπτωση του Αλόνσο, ο άνθρωπος που είναι υπεύθυνος για την ανύψωση του πίσω μέρους της AMR23, ακουμπούσε ήδη τον γρύλο του, κάτι που σημαίνει πως ο Αλόνσο, έστω και αν δεν ευθυνόταν ο ίδιος, έπρεπε να τιμωρηθεί.

Απίθανο, αλλά έτσι είναι ο κανονισμός.

Ως εκ τούτου, η δεύτερη τιμωρία ήταν 10 και όχι πέντε δευτερόλεπτα, όπως ανέμεναν στην Aston Martin, με συνέπεια στο τρίτο σκαλί του βάθρου να βρεθεί ο Ράσελ με Mercedes. Τουλάχιστον ο Ισπανός κράτησε την τέταρτη θέση, εμπρός από τον Λιούις Χάμιλτον. Αξίζει να σημειωθεί πως στο πρώτο γκραν πρι της σεζόν, όταν ο Εστεμπάν Οκόν προσπαθούσε να εκτίσει ποινή πέντε δευτερολέπτων στα πιτ, επειδή δεν εκτελέστηκε σωστά, τιμωρήθηκε με επιπλέον 10, ό,τι ακριβώς έγινε δηλαδή με τον οδηγό της Aston Martin στην Τζέντα.