Το μονοθέσιο FW45 έχει δεχθεί βελτιώσεις προκειμένου να ξεφύγει η εταιρεία από την τελευταία θέση.
Το να βλέπεις την άλλοτε κραταιά ομάδα της Williams, στην τελευταία θέση της βαθμολογίας των κατασκευαστών της Formula 1, είναι κάτι που σε γεμίζει θλίψη. Η βρετανική ομάδα που πρωτοεμφανίστηκε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα το 1978, υπό την καθοδήγηση του αείμνηστου Σερ Φρανκ Γουίλιαμς, με 9 τίτλους στο παλμαρέ της, σημαδεύτηκε από τον θάνατο του κορυφαίου Αϊρτον Σένα, στην Ιμολα, την Πρωτομαγιά του 1994. Εκείνη τη χρονιά κατέκτησε τον τίτλο, όπως και τις χρονιές 1980, 1981, 1986, 1987, 1992, 1993, 1996, 1997. Όμως, από την τελευταία χρονιά που πήρε το πρωτάθλημα, άρχισε η πτώση κι άλλες ομάδες με μεγάλα μπάτζετ ανέβηκαν αισθητά. Τα τελευταία χρόνια η Williams βολοδέρνει στις τελευταίες θέσεις, όντας στον πάτο της βαθμολογίας, 10η, τρεις φορές στα τελευταία 4 χρόνια.
Τη νέα χρονιά την ξεκινά με αισιοδοξία, παρουσιάζοντας το νέο μονοθέσιο FW45. Οδηγοί θα είναι οι Άλεξ Άλμπον και Λόγκαν Σάρτζεντ και με μια πρώτη ματιά, η μπλε απόχρωση έχει κατακλύσει ολόκληρο το μονοθέσιο, παίρνοντας τη θέση μερικών σκούρων πάνελ που έκαναν γνωστή πέρυσι την FW44. Αξίζει να τονιστεί πως εκείνα τα πάνελ δεν είχαν χρωματισμό, καθώς το αυτοκίνητο έπρεπε να υπόκειται στους κανονισμούς ελάχιστου ορίου βάρους που είχε θέσει η FIA.
16:21 - 08.02.2023
Ο Τομπάζης νέος ισχυρός άντρας της FIA για τη Formula 1
Ο πρόεδρος της FIA Μπεν Σουλαγιέμ, κάνει ένα βήμα πίσω από τις αρμοδιότητες που είχε
Στο αυτοκίνητο, διακρίνεται ο βασικός χορηγός της ομάδας που πέρυσι εμφανιζόταν στα αυτοκίνητα της McLaren, με τους ανθρώπους της Williams να κάνουν λόγο πως η FW45 διατηρεί τις ορατές καμπύλες της, που σηματοδοτούν τη νέα εποχή της. Το νέο μονοθέσιο αποτελεί εξέλιξη της FW44 σε πάρα πολλούς τομείς, έχει διαφορετικά sidepods, διαφοροποιήσεις στην εμπρός ανάρτηση και πολλά διακριτά αεροδυναμικά εξαρτήματα. Συνέπεια τούτου, είναι η αποδοτικότερη αεροδυναμική, η παραγωγή περισσότερης κάθετης δύναμης και ο καλύτερος χειρισμός.
Στην παρουσίαση του μονοθεσίου παρευρέθηκαν το μέλος του ΔΣ της Williams, Τζέιμς Μάθιους, ο CEO του βασικού χορηγού της ομάδας, Μάικ Τζόουνς, οι δύο οδηγοί, Άλμπον και Σάρτζεντ, αλλά και η οδηγός στο Indy NXT Τζέιμι Τσάντουγουϊκ, που παραμένει οδηγός ακαδημιών της ομάδας. Όσον αφορά στον πρώην διευθυντή στρατηγικής της Mercedes, Τζέιμς Βόουλς, δεν βρισκόταν εκεί, καθώς το συμβόλαιό του λήγει στις 20 Φεβρουαρίου. Από εκείνη την ημέρα και μετά θα εκτελεί κανονικά τα χρέη του, παίρνοντας τη θέση του Τζοστ Καπίτο.
«Καθώς η Williams Racing συνεχίζει τις αλλαγές της, είμαστε περήφανοι που αποκαλύπτουμε τη φετινή απόχρωσή μας. Είμαστε ενθουσιασμένοι με το φετινό μονοθέσιο και δεν μπορώ να ευχαριστήσω αρκετά ολόκληρη την ομάδα στο Γκρόουβ για τη σκληρή δουλειά προκειμένου να είμαστε έτοιμοι. Με τον νέο μας διευθυντή, Τζέιμς Βόουλς να μας συνοδεύει αργότερα μέσα στον μήνα και με το συναρπαστικό μας δίδυμο, τον Άλεξ και τον Λόγκαν, η Williams θα τα δώσει όλα το 2023», ανέφερε ο Μάθιου Σάβατζ, με τον Άλμπον να προσθέτει ότι: «Είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος που θα βρίσκομαι για άλλη μια χρονιά με την ομάδα. Το αυτοκίνητο φαίνεται υπέροχο και θα βγει στην πίστα στο Σίλβερστοουν, οπότε ανυπομονώ να δω τι μπορεί να κάνει η FW45».
Όσον αφορά στον ρούκι στη Formula 1, Λόγκαν Σάρτζεντ, φάνηκε να ανυπομονεί να βρεθεί μέσα στο κοκ-πιτ της νέας Williams. «Είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος ενόψει την έναρξη της σεζόν μετά από αυτό που, για μένα, ήταν ένας μακρύς χειμώνας. Έχω μεγάλο κίνητρο και έχουμε κάνει πολλή σκληρή δουλειά στο αυτοκίνητο. Φαίνεται εκπληκτικό και δείχνει την τεράστια προσπάθεια που έχει καταβάλει η ομάδα, οπότε ανυπομονώ να το οδηγήσω στο Σίλβερστοουν πριν πάω στο Μπαχρέιν», είπε.
Το shakedown της FW45 θα γίνει τη Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου στην αγγλική πίστα.